Με ωραίες λέξεις και ελκυστικές έννοιες, όπως «αυτονομία» σχολείου, ενίσχυση της αριστείας και αξιολόγηση, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως συνεχίζουν να φιλοτεχνούν την επιτομή της ανισότητας, των περικοπών, της κατηγοριοποίησης και του αυταρχισμού στο δημόσιο σχολείο, συνολικά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Χθες, η Νίκη Κεραμέως παρουσίασε στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες το τελικό σχέδιο νόμου για τη λειτουργία του σχολείου, την αξιολόγηση, τα στελέχη εκπαίδευσης. Προβλέπονται διευθυντές με υπεραρμοδιότητες και μακρές θητείες, αμέτρητα στελέχη εκπαίδευσης στις θέσεις των οποίων θα βολευτεί μεγάλη πελατεία και ταυτόχρονα αποδυναμωμένοι σύλλογοι διδασκόντων.

Οσο για τα σχολεία, «αυτόνομα» πλέον, θα ψάχνουν παντού για τους αναγκαίους πόρους επιβίωσης, θα επιλέγουν δράσεις, ώς και τις εκδρομές τους, ανάλογα με τις εξωσχολικές συνεργασίες, γενικώς τις αντοχές τους ή τις γνωριμίες τους και, τέλος, θα επιλέγουν ακόμα και τα βιβλία τους!

Καθιερώνεται -αρχικά σε Δημοτικά και Γυμνάσια- το πολλαπλό βιβλίο. Σπάει, έτσι, το ενιαίο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ προοικονομείται η κατάργηση του δωρεάν βιβλίου.

Διακρίσεις, μηχανισμοί αποκλεισμού μαθητών από τη βασική εκπαίδευση, μόρφωση για τα καλά σχολεία ή τις καλές γειτονιές, ευκαιρίες στους άριστους και πειθήνιους. Αυτό θέλει άλλωστε και η αγορά.

Το δικαίωμα στη μόρφωση γίνεται προνόμιο, ενώ οι δεξιότητες μετατρέπονται σε νέα φθηνή εργασιακή αξία.

Επιταχύνει την πορεία της η μεγάλη αντιμεταρρύθμιση. Ένα είναι σίγουρο: Δεν θα γελάσει τελευταίο το ΥΠΑΙΘ.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το