Το κακό παιδί της βρετανικής κωμωδίας, ο Ρίκι Τζερβέις (Ricky Gervais) παρουσίασε στις 06/01/2020, για πέμπτη φορά στην καριέρα του (2010, ’11, ’12, ’16 και ’20), την τελετή απονομής των Χρυσών Σφαιρών. Ο πολυβραβευμένος, όσο και βιτριολικός, «Mr Δηλητήριο» έχει δυσαρεστήσει αρκετούς ηθοποιούς και παράγοντες του κινηματογράφου στο παρελθόν, ωστόσο φαίνεται ότι το NBC και οι διοργανωτές της απονομής των Χρυσών Σφαιρών αρέσκονται είτε σε δόσεις αλήθειας, είτε (το πιθανότερο) στις σοκαρισμένες αντιδράσεις των παρισταμένων και στα ποσοστά τηλεθέασης που προκαλούν οι αιφνιδιαστικές, θανατηφόρες ατάκες του Gervais. Δεν γίνεται να έχεις ποσοστά χωρίς να έχεις προκαλέσει κάποιο συναίσθημα, κάποια αντίδραση, έστω ενόχληση.
Προφανώς, αυτό το ξέρει καλύτερα απ’ όλους ο Gervais, που δήλωνε στην παρουσίαση των Σφαιρών ήδη το 2011: «Πολλές σπουδαίες ταινίες δεν έλαβαν υποψηφιότητα φέτος. Όπως το “Sex and the city 2”. Και ήμουν σίγουρος ότι η Χρυσή Σφαίρα για ειδικά εφέ θα πήγαινε στην ομάδα που έκανε την επεξεργασία του πόστερ! Κορίτσια, ξέρουμε πόσων χρονών είστε. Έχω δει μια από εσάς σε επεισόδιο του “Μπονάντσα”». Η φράση του αυτή, δεν ήταν απλώς ένα δηλητηριώδες βέλος σε βάρος της ηλικίας των ηθοποιών, αλλά ένα σαφές σχόλιο για την (παντελώς απούσα) ποιότητα των ταινιών που πολλές φορές κερδίζουν την υποψηφιότητά τους (και) στις Χρυσές Σφαίρες.
Στην παρουσίαση των Σφαιρών το 2016 ο Gervais είχε φυλάξει ένα χτύπημα και προς τα 83 μέλη της Ένωσης Ανταποκριτών Ξένου Τύπου του Χόλιγουντ (για πολλά εκ των οποίων είχαν υπάρξει κατηγορίες για χρηματισμό τους από μεγάλα στούντιο): «Κάποιοι είπαν ότι η σημερινή παρουσία μου εδώ θα εμποδίσει κάποιους σταρ από το να παρευρεθούν στην απονομή. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να μην παραλάβει κάποιος σταρ μια Χρυσή Σφαίρα για την οποία η κινηματογραφική του εταιρεία πλήρωσε τόσο ακριβά για να πάρει!».
Ευτυχώς για όλες τις κατηγορίες των θιγμένων και προσβεβλημένων, ο Gervais δήλωσε ότι η 77η απονομή Χρυσών Σφαιρών θα είναι, για εκείνον, και η τελευταία, υπό την ιδιότητα του οικοδεσπότη και παρουσιαστή των βραβείων. Ίσως το γεγονός αυτό να τον απελευθέρωσε ακόμη περισσότερο, προσφέροντας έναν εισαγωγικό, καυστικό μονόλογο, στη διάρκεια του οποίου επιτέθηκε (και πάλι) στην υποκρισία που βασιλεύει στο Χόλιγουντ, οι εκπρόσωποι του οποίου στην κατάμεστη αίθουσα χειροκροτούσαν και γελούσαν αμήχανα, μη μπορώντας να κάνουν κάτι άλλο χωρίς να καρφωθούν. Ο Gervais δεν λυπήθηκε το κοινό του, και κάποιες φορές μάλιστα επιτέθηκε συγκεκριμένα: «Ήρθα απόψε με λιμουζίνα και οι πινακίδες της είχαν “φτιαχτεί” από την Φελίσιτι Χάφμαν» (σ.σ. το σχόλιο αφορούσε τη διάσημη ηθοποιό που καταδικάστηκε διότι πλαστογράφησε αποτελέσματα εξετάσεων για να μπει η κόρη της στο κολέγιο). Όταν κάποιοι από το κοινό διαμαρτυρήθηκαν, πρόσθεσε ότι «δεν με νοιάζει (η ηθοποιός), την κόρη της λυπάμαι!» (…)
Και συνέχισε:
«Θα χαρείτε να μάθετε πως αυτή είναι τελευταία φορά που παρουσιάζω αυτά τα βραβεία, δεν με νοιάζει πια -πλάκα κάνω- ποτέ δεν με ένοιαξε, ούτε και το NBC προφανώς για να μου το αναθέτει για πέμπτη φορά. Ο Κέβιν Χαρτ απολύθηκε από τα Όσκαρ για κάποια προσβλητικά Tweet…», είπε ο Gervais στην έναρξη του μονολόγου του, δείχνοντας με νόημα τον εαυτό του.
«Ήταν μία μεγάλη χρονιά για φιλμ που αφορούν παιδόφιλους – το Survivng R. Kelly (σ.σ. ντοκιμαντέρ για τον ράπερ), το Leaving Neverland (σ.σ. για τον Μ. Τζάκσον), οι Δύο Πάπες… Δεν με νοιάζει πια!» (…)
«Πολλοί ταλαντούχοι άνθρωποι διαφορετικού χρώματος σνομπαρίστηκαν σε βασικές κατηγορίες, δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα για αυτό, στην Ένωση των Ανταποκριτών Ξένου Τύπου στο Χόλιγουντ είναι όλοι πάρα πολύ ρατσιστές» (…)
«Κανείς δεν ενδιαφέρεται για τις ταινίες πια, κανείς δεν πάει σινεμά, όλοι βλέπουν Netflix. Κανονικά θα έπρεπε να βγω και να πω, συγχαρητήρια Netflix, κέρδισες τα πάντα, καληνύχτα. Αλλά όχι, μας τραβάνε εδώ για τρεις ώρες! Θα μπορούσατε να δείτε την πρώτη σεζόν του Afterlife (σ.σ. πρωταγωνιστεί ο ίδιος ο Gervais σε αυτό) αντί για αυτό το σόου. Είναι η ιστορία ενός άνδρα που θέλει να αυτοκτονήσει διότι πέθανε η γυναίκα του, και όμως είναι πιο ευχάριστη από αυτή τη βραδιά!» (…)
«Σοβαρά, τα περισσότερα φιλμ ήταν άθλια. Τεμπέλικα. Ριμέικ. Σίκουελ. Οι καλύτεροι ηθοποιοί έχουν περάσει στις συνδρομητικές υπηρεσίες του HBO και του Netflix και οι ηθοποιοί που κάνουν ταινίες για το Χόλιγουντ, πρωταγωνιστούν σε φιλμ φαντασίας, φορούν μάσκες και κάπες και κολλητά ρούχα. Η δουλειά τους δεν είναι πια η υποκριτική αλλά να πηγαίνουν γυμναστήριο δύο φορές την εβδομάδα και να παίρνουν στεροειδή. Έχουμε βραβείο για το πιο γραμμωμένο τζάνκι; Όχι.» (…)
«Ο Μάρτιν Σκορτσέζε, ο μεγαλύτερος εν ζωή σκηνοθέτης, απασχόλησε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για τα αμφιλεγόμενα σχόλιά του για το franchise της Marvel. Είπε πως δεν είναι πραγματικό σινεμά και του θυμίζουν θεματικά πάρκα. Συμφωνώ, αν και δεν ξέρω τι γυρεύει στα πάρκα. Είναι πολύ μικρός για να μπαίνει στα παιχνίδια!» (…)
«Η Apple μπήκε στον χώρο της συνδρομητικής τηλεόρασης με το Morning Show. Ένα εκπληκτικό δράμα για τη σημασία της αξιοπρέπειας και της σωστής στάσης, από μία εταιρεία που έχει εργοστάσια sweatshops στην Κίνα. Λέτε ότι νοιάζεστε, αλλά οι εταιρείες για τις οποίες δουλεύετε -Αpple, Αmazon, Disney- αν το Ισλαμικό Κράτος ξεκινούσε μια συνδρομητική τηλεόραση, θα καλούσατε τον ατζέντη σας, σωστά;» (…)
«Γι’ αυτό, αν κερδίσετε απόψε ένα βραβείο μην το χρησιμοποιήσετε ως βήμα για να κάνετε πολιτική ομιλία. Δεν δικαιούστε να βγάζετε λόγους και να νουθετείτε το κοινό για τίποτα. Δεν ξέρετε τίποτα για τον αληθινό κόσμο. Οι περισσότεροι από εσάς περάσατε λιγότερο χρόνο στο σχολείο από την Γκρέτα Τούνμπεργκ. Οπότε, αν κερδίσετε, ελάτε εδώ, αποδεχθείτε το βραβείο σας, ευχαριστείστε τον ατζέντη σας και τον θεό σας και άντε να γ********!».
Μία μόλις εβδομάδα πριν από την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τα βραβεία Όσκαρ, η Κ. Μπρουκς, πρόεδρος του ABC (διοργανωτής της βραδιάς απονομής) ενημέρωνε ότι η 92η τελετή των Όσκαρ (η οποία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020) ΔΕΝ θα έχει κεντρικό παρουσιαστή. Ίσως φταίνε τα tweets του Κ. Χαρτ, στην 90η τελετή των Όσκαρ, τα οποία κρίθηκαν ομοφοβικά, ίσως η περσινή 91η τελετή -επίσης χωρίς κεντρικό παρουσιαστή έπειτα από την «απόλυση» του Κ. Χαρτ- η οποία ήταν αξιοπρεπής σε ποσοστά τηλεθέασης, ίσως το «φρέσκο» παράδειγμα του βιτριολικού για τον κόσμο του κινηματογράφου Gervais, όλα τα δεδομένα αυτά μαζί ωστόσο, βάζουν τη σφραγίδα τους στα μεγάλα βραβεία. Το προοδευτικό Χόλιγουντ θα αυτοπεριοριστεί, καλού κακού.

οι Πύλες του Πολιτικού Παραδόξου

πηγή: Λαϊκός Δρόμος

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το