Το κράτος είναι το ύστατο καταφύγιο για την διάσωση των στρατηγικών εταιρειών. Τα κέρδη των καλών ημερών πηγαίνουν στις τσέπες των μετόχων, ενώ οι ζημίες σε περιόδους δοκιμασίας πέφτουν στις πλάτες των φορολογουμένων. Χτυπημένη από την κρίση η γερμανική αεροπορική εταιρεία διαπραγματεύεται με τέσσερις χώρες πακέτο στήριξης 10 δισ. ευρώ, ενώ παράλληλα δρομολογεί μείωση 10.000 θέσεων εργασίας και συρρίκνωση του στόλου.Ένα από τα πρώτα θύματα των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας ήταν οι αεροπορικές εταιρείες, των οποίων τα αεροσκάφη βρίσκονται εδώ και εβδομάδες καθηλωμένα στο έδαφος. Για να επιζήσουν πολλές από αυτές διεκδικούν οικονομική στήριξη του δημοσίου ανακοινώνοντας παράλληλα μειώσεις χιλιάδων θέσεων εργασίας.H γερμανική Lufthansa, η οποία έχει σήμερα 130.000 εργαζόμενους σε διεθνές επίπεδο και στόλο 760 αεροσκαφών, διεκδικεί οικονομική βοήθεια σχεδόν 10 δισεκατομμυρίων ευρώ από το γερμανικό δημόσιο, αλλά και από την Αυστρία, την Ελβετία και το Βέλγιο, όπου βρίσκονται οι έδρες των θυγατρικών της Austrian Airlines, Swiss και Brussels Airlines.Ανοιχτό παραμένει μέχρι στιγμής το ερώτημα αν το γερμανικό δημόσιο θα συμμετάσχει σιωπηρά στη Lufthansa ή θα έχει ενεργό ρόλο στη διοίκηση και κατά συνέπεια και τις αποφάσεις έως ότου επιστραφούν από την αεροπορική εταιρεία οι πιστώσεις. Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα Bild του Σαββάτου ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των γερμανών Σοσιαλδημοκρατών Ρολφ Μίτσενιχ δηλώνει: “Όταν επιχειρήσεις, όπως η Lufhansa, παίρνουν βοήθεια από χρήματα γερμανών φορολογουμένων τότε θα πρέπει να διασφαλιστεί δικαίωμα συναπόφασης για το γερμανικό δημόσιο“.

“Μπήκαμε πρώτοι στην κρίση και θα βγούμε τελευταίοι”

Σύμφωνα με πληροφορίες αντικείμενο των διαπραγματεύσεων μεταξύ Lufthansa και γερμανικής κυβέρνησης είναι, εκτός από την οικονομική στήριξη και το ύψος της, μια σιωπηρή συμμετοχή του δημοσίου. Σύμφωνα με κύκλους της αεροπορικής εταιρείας είναι προτιμότερο το δημόσιο να παραμείνει εκτός των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων. Σε ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της Lufthansa Κάρστεν Σπορ προετοίμασε τους εργαζόμενους για τα χειρότερα σημειώνοντας ότι μετά την κρίση σχεδιάζεται συρρίκνωση του στόλου κατά 100 αεροσκάφη, ενώ παράλληλα εξετάζεται η μείωση 10.000 θέσεων εργασίας. Μεταξύ άλλων σημειώνει: “Η πανδημία θα περάσει μόνο όταν υπάρξει εμβόλιο. Μέχρι τότε θα πρέπει να σταθμίζουμε μεταξύ της ανεξαρτησίας μας και των ασφαλών επιλογών. Για μας είναι, την ίδια στιγμή, σαφές: Οι αεροπορικές εταιρείες ήταν ο πρώτος οικονομικός κλάδος που χτυπήθηκε από τη παγκόσμια κρίση και ο τελευταίος που θα βγει από αυτή“.

Σύντομα η Lufthansa θα αντιμετωπίσει οικονομικό πρόβλημα

Σύμφωνα με τον διευθύνονται σύμβουλο η γερμανική αεροπορική εταιρεία θα επανέλθει στην κανονικότητα μόνον όταν τελειώσει η κρίση, που ο ίδιος τοποθετεί γύρω στο 2023, και θα έχει τότε μια εντελώς διαφορετική δομή από τη σημερινή: Ο Κάρστεν Σπορ ανακοίνωσε ότι μετά τη κρίση η Lufthansa θα εξυπηρετεί παρόμοιους αριθμούς επιβατών και προορισμούς, όπως παλαιότερα, με λιγότερα και μεγαλύτερα αεροσκάφη, καθώς και υψηλότερη παραγωγικότητα. Μέχρι στιγμής η Lufthansa υπολογίζει τις απώλειες σε τζίρο καθώς και μείωση των δραστηριοτήτων της γύρω στο 10%. Εκτός αυτού εκτιμά ότι θα πρέπει να καταβάλλει περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ το χρόνο για την αποπληρωμή των πιστώσεων και των τόκων. Οι ζημιές της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας ανέρχονται για το πρώτο τρίμηνο του 2020 στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ στο τρέχον τρίμηνο οι απώλειες αναμένονται, εύλογα, πολύ μεγαλύτερες. Όπως ανακοίνωσε η Lufthansa στο επόμενο διάστημα δεν θα είναι πια σε θέση να αντλήσει τα αναγκαία κεφάλαια για να ανταποκριθεί στις οικονομικές υποχρεώσεις της.

πηγή: anemosantistasis

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το