Με μια εκτεταμένη έκθεση ιδεών στην οποία αποτυπώνονται οι σημερινές δηλώσεις, επιχειρεί η υπουργός παιδείας Ν. Κεραμέως να καλύψει τη μέχρι τώρα εγκληματική της πολιτική σε βάρος μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών και της δημόσιας εκπαίδευσης με το άνοιγμα των Λυκείων από 12 Απρίλη χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας.

Όλα τα μέτρα προστασίας που ανακοινώνει, όπως η χρήση μάσκας και άλλα, με εξαίρεση τα self test που από μόνα τους δεν μπορούν να προσφέρουν ασφάλεια, δεν είναι παρά στοιχειώδη μέτρα που παίρνονται σε κάθε χώρο και που ένα χρόνο δε στάθηκαν ικανά να αναχαιτίσουν την πανδημία. Άρα το «Ανοίγουμε σταδιακά και με ασφάλεια τα σχολεία» δεν είναι παρά ένα μεγάλο ψέμα!

Όπως ψεύτικο είναι και το ενδιαφέρον της για τους μαθητές: «Μοιραζόμαστε απολύτως μαζί σας την ανάγκη να βρεθούν τα παιδιά μας ξανά στις τάξεις, κατανοούμε την κόπωση από την πανδημία, και τα όρια της τηλεκπαίδευσης, η οποία – όσο χρήσιμη είναι – δεν μπορεί όμως παρά να είναι μία λύση ανάγκης».

Η αυθόρμητη αντίδραση των μαθητών, ειδικότερα της Γ΄Λυκείου στο άκουσμα της είδησης ότι 12 Απρίλη ανοίγουν και πάλι τα σχολεία ήταν: “Τώρα θυμήθηκαν την Γ΄Λυκείου και τις άλλες τάξεις;”

Και είναι αλήθεια ότι οι μαθητές που στην αρχή της σχολικής χρονιάς έκαναν καταλήψεις, αλλά και οι εκπαιδευτικοί πρότειναν από την αρχή της πανδημίας λύσεις για να παραμείνουν τα σχολεία ανοικτά και ασφαλή, αλλά δεν εισακούστηκαν. Αντίθετα η κυβέρνηση επιδιώκει σταθερά να μετατρέψει την πανδημία στη μεγάλη της ευκαιρία για να προωθήσει την συρρίκνωση και σταδιακή ιδιωτικοποίηση των κοινωνικών αγαθών της Υγείας και της Παιδείας, καθώς επίσης και ένα τεράστιο πείραμα κοινωνικής πειθάρχησης.

Η επιλογή της κυβέρνησης και της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ ήταν να κρατήσει κλειστά για πέντε ολόκληρους συνεχόμενους μήνες τα σχολεία με μοναδικό μέσο την αμαρτωλή  τηλεκπαίδευση περιφρονώντας τις μορφωτικές, ψυχικές, παιδαγωγικές, κοινωνικές ανάγκες της νεολαίας και καταδικάζοντας μια ολόκληρη γενιά παιδιών στον εγκλεισμό, την απομόνωση, την αποκοινωνικοποίηση, την απραξία και την αμάθεια!

Εύλογα τα εκπαιδευτικά συνδικάτα καταλογίζουν στην κυβέρνηση ότι:

  • Αντί να λάβει εξ αρχής τα αναγκαία μέτρα χρηματοδότησης και ουσιαστικής στήριξης του ΕΣΥ, με προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού, καθώς και βοηθητικού και προσωπικού καθαριότητας,
  • Αντί να δημιουργήσει δομές Α΄θμιας Υγείας και να ενισχύσει τις ήδη υπάρχουσες,
  • Αντί να εξασφαλίσει μαζικά τεστ και εμβολιασμούς για όλο το λαό υπό την εποπτεία του Δημόσιου Συστήματος Υγείας,
  • Αντί να ενισχύσει το στόλο των ΜΜΜ και να τηρεί τους αναγκαίους ελέγχους στους χώρους εργασίας,

Η Κυβέρνηση

  • Μείωσε φἐτος κατά 735 εκ. ευρώ (!!) τις δαπάνες για την Υγεία.
  • Εγκατέλειψε το λαό απροστάτευτο στο έλεος της πανδημίας εφαρμόζοντας παντού το δόγμα της ατομικής ευθύνης, με το οποίο μάλιστα και τον ενοχοποιεί.
  • Ενισχύει το στόλο της αστυνομίας προσλαμβάνοντας εν μια νυκτί 1500 αστυνομικούς για να εισβάλλουν στις γειτονιές και να τιμωρούν τους «απείθαρχους» πολίτες με τον γνωστό τρόπο. Και προσπαθεί να καταργήσει θεμελιώδη δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες απαγορεύοντας συγκεντρώσεις και επιτείνοντας την καταστολή.

Και στην Εκπαίδευση;

  • Αντί να προσλάβει εκπαιδευτικούς και προσωπικό καθαριότητας, όπως ζητούν από τη ναρχή της πανδημίας εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, φοιτητές, ώστε να αραιώσει ο πληθυσμός στις αίθουσες διδασκαλίας και να κρατήσει τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια ανοικτά,
  • Αντί για ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι να αποκλιμακωθεί η πίεση της πανδημίας, να προχωρήσει στην εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων, όπως τον Μάιο της περσινής χρονιάς με δεδομένο ότι απέρριψε την προηγούμενη ενδεδειγμένη πρόταση.

Αιτήματα εκπαιδευτικής κοινότητας

Απαιτούμε την άμεση επιστροφή των μαθητών μας στις τάξεις τους με όλα τα μέτρα προστασίας

  • Με 15 μαθητές κατ’ ανώτατο στο τμήμα, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, προσλήψεις προσωπικού στην καθαριότητα, εξοπλισμό των σχολείων με υγειονομικά μέσα, αύξηση των κονδυλίων για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών στην εκπαίδευση.
  • Τα τεστ να διεξάγονται με ευθύνη του κράτους, είτε ενισχύοντας τις πρωτοβάθμιες δομές υγείας με προσωπικό, είτε αποστέλλοντας νοσηλευτές και γιατρούς στα σχολεία.
  • Να εμβολιαστούν κατά προτεραιότητα οι εκπαιδευτικοί και να πάρουν πίσω την απαίτηση για υπεύθυνη δήλωση. Το ονοματεπώνυμο και το ΑΜΚΑ αρκούν, όπως έγινε και στους γιατρούς.
  • Να καταργηθούν τώρα οι πατέντες στα φάρμακα και τα εμβόλια ώστε να είναι δυνατή η μαζική παραγωγή τους σε κάθε χώρα που τα χρειάζεται.
  • Η τηλεκπαίδευση να μη νομιμοποιηθεί και να μη μετατραπεί σε μόνιμη συνθήκη για κανέναν. Να καταργηθεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που την καθιστά υποχρεωτική.
  • Να μην προσμετρηθούν οι απουσίες της τηλεκπαίδευσης. Δραστική αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης για τον περιορισμό των μορφωτικών ελλειμμάτων που έχουν συσσωρευθεί. Να μη γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Καμιά εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων. Να μην ισχύσει η ΕΒΕ και η μείωση των εισακτέων. Αύξηση των εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων των υγειονομικών.

  • Άμεση επίταξη των ιδιωτικών νοσοκομείων και κλινικών. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μαζικές προσλήψεις όλου του αναγκαίου μόνιμου προσωπικού για την αποφασιστική ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας. Άμεση επαναφορά της τακτικής λειτουργίας (εξωτερικά ιατρεία, χειρουργεία). Ενίσχυση της πρωτοβάθμιας υγείας.

          Γιώργος Κ. Καββαδίας drepani.gr (argyrades.gr)

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το