Τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

«Δεν λειτουργεί τίποτα. Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα. Ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Γίνονται όλα χειροκίνητα. Mάλλιασε η γλώσσα μας να το λέμε»

Ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενιδουνιάς μίλησε στην ΕΡT, καταγγέλλοντας πως τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια.

Συγκεκριμένα ανέφερε τα εξής:

«Δε λειτουργεί τίποτα.Ούτε οι ενδείξεις,τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας.Αν αυτά λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα βλέπαν την κόκκινη ένδειξη,τα τρένα θα σταματάγαν σε απόσταση. Μάλλιασε η γλώσσα μας να το λέμε.

Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα, manual. Αν λειτουργούσαν… Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα. Ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους. Το έχουμε πει επανειλημμένως, έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας»

«Υπήρχαν και δεν λειτουργούσαν», πρόσθεσε. Για το αν αυτό σημαίνει πως οι μηχανοδηγοί κινούνται στα «τυφλά», τόνισε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη».

Για την καταγγελία του προέδρου των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ πιέστε εδώ

Αυτά δυστυχώς είναι τα αποτελέσματα των ιδιωτικοποιήσεων στις οποίες ομνύουν όλες οι κυβερνήσεις, από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ΠΟΥ είχε «σπάσει» τον ΟΣΕ σε εταιρείες, μέχρι την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που το 2017 ξεπούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 45 εκατομμύρια και υπέγραψε τη σύμβαση της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ και την κυβέρνηση της ΝΔ του Κυριάκου Μητσοτάκη που μόλις πριν επτά μήνες επικύρωσε στη Βουλή σύμβαση με την οποία η σιδηροδρομική εταιρεία θα πάρει 750 εκατομμύρια ευρώ για να εκτελεί δρομολόγια στις δήθεν «άγονες γραμμές».

Να σημειώσουμε πως η ιταλική εταιρεία επιδοτείται με 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για να εκτελεί συγκεκριμένα δρομολόγια!

Κακοσυντηρημένα τρένα και σημάνσεις που δεν λειτουργούν.

Ένα είναι βέβαιο: γι’ αυτούς η ζωή των ανθρώπων δεν μετράει μπροστά στη μείωση του κόστους και τη μεγιστοποίηση του κέρδους.

Γι’ αυτό πρόκειται για έγκλημα και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, η κυβέρνηση που ομνύει στις ιδιωτικοποιήσεις και στο κέρδος, έχει τουλάχιστον την απόλυτη πολιτική ευθύνη.

Τουλάχιστον 32 είναι μέχρι στιγμής οι επιβεβαιωμένοι νεκροί εξαιτίας της σύγκρουσης επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορευματική αργά το βράδυ χθες Τρίτη στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη. Στα νοσοκομεία έχουν διακομιστεί 85 τραυματίες, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από τον εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, τον πύραρχο Βασίλη Βαθρακογιάννη. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι 194 επιβάτες μεταφέρθηκαν με πέντε λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη.

Από αυτούς τους 194 επιβάτες, οι 26 διακομίστηκαν προληπτικά στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ και άλλοι 32 στο νοσοκομείο Γεννηματάς. Με έκτο λεωφορείο 20 άτομα μεταφέρθηκαν στη Λάρισα. Επιπλέον, 5 επιβάτες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της Κατερίνης, εκ των οποίων 3 είναι καλά στην υγεία τους και αποχώρησαν, ενώ 2, ελαφρά τραυματίες, παρέμειναν για νοσηλεία.

Στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών συνεχίζουν να επιχειρούν δυνάμεις του Πυροσβεστικού Σώματος, του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας και της ελληνικής αστυνομίας.

Οι σοροί μεταφέρονται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Λάρισας προκειμένου να γίνει η ταυτοποίησή τους.

Εκφράζονται φόβοι για αύξηση στον αριθμό των νεκρών, αφενός γιατί ανάμεσα στους τραυματίες κάποιοι φέρουν βαριά τραύματα, αφετέρου γιατί υπάρχουν άτομα που βρίσκονται ακόμη εγκλωβισμένα στα συντρίμμια ή ακόμη λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης έχουν εκτοξευτεί σε μεγάλη απόσταση στα γύρω χωράφια.

Στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας οδηγήθηκε ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, στη βάρδια του οποίου συνέβη το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα, καθώς και ο εκπρόσωπος της εταιρείας Hellenic Train. Το πρακτορείο Associated Press μετέδωσε ότι η Αστυνομία ανέκρινε δύο σιδηροδρομικούς υπαλλήλους, οι οποίοι δεν τέθηκαν υπό κράτηση.

Την έρευνα για το πολύνεκρο δυστύχημα έχει αναλάβει το Τμήμα της Τροχαίας της Λάρισας. Στο Αστυνομικό τμήμα Λάρισας δίνονται καταθέσεις, ώστε να διερευνηθούν τα αίτια της τραγωδίας.

Το BBC αναφέρει ότι στην επιβατική αμαξοστοιχία επέβαιναν 350 επιβάτες. Στο σημείο της σύγκρουσης των δύο τρένων επιχειρούν περίπου 150 πυροσβέστες και 40 ασθενοφόρα επιστρατεύτηκαν για τη μεταφορά των τραυματιών σύμφωνα με το BBC. Τα αίτια της πλέον πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας στην Ελλάδα δεν είναι ακόμα γνωστά.

Ωστόσο, για 12 ολόκληρα λεπτά τα δύο τρένα κινούνταν με ταχύτητα στην ίδια γραμμή!

«Πάμε κι όπου βγει»

Επιβάτης δήλωσε στις κάμερες: «Άκουσα τον οδηγό να λέει στον υπεύθυνο των εισιτηρίων ‘Πάμε κι όπου βγει’.. Το άκουσα μέσω του ασύρματου. Μας ενημέρωσαν ότι θα καθυστερήσουμε παραπάνω γιατί ήταν μονής οδού. Μάλλον έπρεπε να καθυστερήσουμε παραπάνω. Δεν ήταν σωστά χρονοθετημένα τα πράγματα από τον ΟΣΕ». 

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το