Με τον ήλιο τα μπάζω, με τον ήλιο τα βγάζω, τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε; 

Η Νίκη Κεραμέως -κατόπιν συμβιβασμού μάλλον με την Επιτροπή- ανοίγει τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία και αφήνει τα δημόσια γυμνάσια και λύκεια να σέρνονται στις πλατφόρμες της webex.

1. Τα νηπιαγωγεία και δημοτικά ξανανανοίγουν με τους ίδιους όρους που είχαν κλείσει. Καμιά αραίωση πληθυσμού, κανένα σαφές ακόμα πρωτόκολλο (θερμομετρήσεις, συχνά διαλείμματα, κυλιόμενο ωράριο, βάρδιες, καθαριότητα και απολυμάνσεις), τεστ με το σταγονόμετρο. Η ειδική πλατφόρμα για τεστ για όποιον θέλει (αλλά και πριν όποιος ήθελε πήγαινε κι έκανε και τεστ) με τα τεστ (PCR + rapid) να είναι κάτω από 10 χιλιάδες το Σαββατοκύριακο και περίπου 30 χιλ. (κάτω από 15 χιλ. τα PCR) το πενθήμερο, δεν εγγυώνται την άνετη πρόσβαση εκπαιδευτικών σε αυτά. Κανένα μέτρο δεν ανακοινώθηκε για τους εκπαιδευτικούς άνω των 55 ετών, ιδιαίτερα αυτών με υποκείμενα νοσήματα.

2. Είναι παράξενη η επιμονή στις οριζόντιες αποφάσεις. Δεν είναι το ίδιο επιδημιολογικά περιοχές με πάνω από 100 βδομαδιαία κρούσματα ανά 100 χιλ. κατοίκους (Κάλυμνος, Ροδόπη, Φλώρινα, Δυτ. Αττική, Κοζάνη, Κιλκίς, Έβρος) με περιοχές κάτω από 20 βδομαδιαία κρούσματα ανά 100 χιλ. (Εύβοια, Χίος, Κόρινθος, Μύκονος, Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα κ.ά.).

3. Διακυβεύονται ζωές εκπαιδευτικών και η υγεία τους, εφόσον με τα μέχρι σήμερα δεδομένα ο κίνδυνος για τα παιδιά είναι σαφώς μικρότερος. Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν αλλά να ανοίξουν σε ασφαλείς συνθήκες και με σκοπό να μείνουν ανοιχτά σε δια ζώσης διδασκαλία. Κάποιες περιοχές σήμερα θα μπορούσαν να εξαιρεθούν έως ότου βελτιωθεί η επιδημιολογικη εικόνα. Λόγω ανεπαρκούς επιδημιολογικού ελέγχου προφανώς ούτε η Επιτροπή ούτε η κυβέρνηση εμπιστεύονται τα ίδια τους τα δεδομένα. Αυτή είναι η πικρή αλήθεια.

4. Η Ελλάδα ήταν μία από τις πέντε χώρες στην Ευρώπη (μαζί με τις Πολωνία, Τσεχία, Αυστρία, Σλοβενία – ακολουθούν Βουλγαρία, Ρουμανία) που είχε στο δεύτερο κύμα τη δευτεροβάθμια κλειστή επί 7 εβδομάδες και την πρωτοβάθμια επί 5 βδομάδες πριν τις διακοπές σε όλη την επικράτεια της χώρας σύμφωνα με τα δεδομένα της UNESCO. Οι συνέπειες στη μάθηση ανυπολόγιστες.

5. Η τηλεκπαίδευση μπορεί να είναι καλύτερη από το τίποτα αλλά δεν είναι υποκατάστατο της διαζώσης διδασκαλίας. Στην Ελλάδα ένα 10% των παιδιών στο δημοτικό ήταν αποκλεισμένα από τη μάθηση και ένα περίπου 15-20% είχε πρόσβαση από τα κινητά.

6. Οι ταχύτητες για το Internet στην Ελλάδα (χάρτης) είναι οι μικρότερες σε όλη την Ευρώπη και από τις χαμηλότερες στον κόσμο (98η σε 176 χώρες, ακριβώς πίσω από Μπαγκλαντές και το Τατζικιστάν) στα πιο πρόσφατα στοιχεία. Τι μάθημα να γίνει με μέσο όρο ταχύτητες στα 25 mbps;

– Μ’ ακούτε παιδιά;

– Κυρία δεν ακούω κ.τ.λ.

Οι ευρωπαϊκές χώρες ανά μέση ταχύτητα Ίντερνετ τον Απρίλιο του 2020

Ενδεικτικά για τον Απρίλιο του 2020 megabits per second:

Ελβετία 152, Σουηδία 137, Γαλλία 128, Ισπανία 126

Ρουμανία 152, Πολωνία 98, Σλοβενία 68, Τσεχία 60, Βουλγαρία 58, Αυστρία 56…..

Ελλάδα 26

Δηλαδή όλες οι χώρες που βρέθηκαν στο 2ο κύμα σε τηλεκπαίδευση είχαν τουλάχιστον διπλάσιες ταχύτητες από ό,τι η Ελλάδα.

* Η παροιμία αναφέρεται σε έναν ανόητο βοσκό ο οποίος έκλεινε τα πρόβατά του στο μαντρί πριν από τη δύση του ηλίου και όλη την ημέρα τα έβγαζε για βοσκή. Τα πρόβατα υπέφεραν από τη ζέστη δεν βοσκούσαν τις ώρες της πρωινής και της νυχτερινής δροσιάς, αρρώσταιναν και πέθαιναν…

Δημήτρης Αναστασίου

Αναπληρωτής καθηγητής Ειδικής Εκπαίδευσης και συμβουλευτικής του Πανεπιστημίου του Νότιου Ιλινόις

Πηγή: η σελίδα του συγγραφέα στο Facebook

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το