Εκατοντάδες καθηγητές, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί με σοβαρά προβλήματα υγείας που μέχρι πέρσι έπαιρναν άδεια ειδικού σκοπού για να μην βρίσκονται στη σχολική αίθουσα με άλλα 25 παιδιά βρίσκονται φέτος σε απόγνωση.
Πέρσι στις 8 Σεπτεμβρίου εκδόθηκε η εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ (ΑΔΑ:6ΥΗΚ46ΜΤΛΗ-Π64) που όριζε τις κατηγορίες ευπαθών ομάδων εκπαιδευτικών που δικαιούνταν ειδική άδεια. Λίγο αργότερα, στις 20 Σεπτεμβρίου 2020 εκδόθηκε νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΣ (ΑΔΑ:ΩΩΔΩ46ΜΤΛ6-2ΞΧ) στην οποία άλλαζαν τα δεδομένα.

Η νέα αυτή εγκύκλιος είχε συνέπειες:

  • Εκπαιδευτικοί που μέχρι τότε υπάγονταν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου και δικαιούνταν ειδική άδεια απουσίας, έπρεπε πλέον –με τα νέα δεδομένα- να επιστρέψουν στις σχολικές τους μονάδες.
  • Παράλληλα ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών με σοβαρά προβλήματα υγείας δεν υπάγεται στο καθεστώς της ειδικής άδειας και καλούνται να βρίσκονται με πενιχρά μέτρα υγειονομικής ασφάλειας σε τάξεις έως και 25 μαθητών!!!
  • Απαιτούνταν να συνυπάρχουν σε κάποιες περιπτώσεις δύο κατηγορίες ασθενειών για να ενταχθεί κάποιος εκπαιδευτικός στις ευπαθείς ομάδες. Για παράδειγμα δεν αρκούσε να είναι ένας εκπαιδευτικός άνω των 65 ετών αλλά θα έπρεπε να έχει π.χ. και χρόνια πνευμονοπάθεια. Έτσι γινόταν πολύ πιο δύσκολη η ένταξη εκπαιδευτικών σε ομάδες αυξημένου κινδύνου.

Φέτος τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα.
Τελειώνει ο Σεπτέμβριος και κανείς δεν γνωρίζει τι ισχύει με τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες καθώς δεν έχει εκδοθεί καμιά Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ ακόμη.

Αναλυτικά
Τρίτη σχολική χρονιά με πανδημία και η Κυβέρνηση άνοιξε τα σχολεία χωρίς να πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για να προστατεύσει την υγεία και τη ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών, για να θωρακίσει τα σχολεία απέναντι στην εξάπλωση του ιού. «Βγάζει μάτι» το γεγονός ότι δεν παίρνει το ελάχιστο μέτρο προστασίας ούτε για τις ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών! Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και περίμεναν με αγωνία την απόφαση του Υπουργείου, διαπίστωσαν πως φέτος δεν προβλέπεται ούτε καν να πάρουν άδεια, όπως έγινε πέρυσι, αντίθετα, είναι αναγκασμένοι να βρίσκονται στα σχολεία τους, με φόβο και αγωνία, χωρίς κανένα επιπλέον μέτρο προστασίας.

Όπως σωστά επισημαίνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε Κερατσινίου – Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης» η δικαιολογία της Κυβέρνησης είναι ότι τώρα υπάρχει το εμβόλιο και άρα οι εκπαιδευτικοί προστατεύονται από αυτό, λες και δεν είναι γνωστό σε όλους ότι και οι εμβολιασμένοι νοσούν, ακόμα και σοβαρά, με κίνδυνο επιπλοκών λόγω και των ιδιαίτερων υποκείμενων προβλημάτων της συγκεκριμένης κατηγορίας εκπαιδευτικών και βέβαια μεταδίδουν τον ιό. Ενώ, λοιπόν, πέρυσι εκπαιδευτικοί που ανήκαν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου (εκπαιδευτικοί με χρόνια πνευμονοπάθεια, βαριές νευρολογικές παθήσεις, σοβαρή ηπατική ανεπάρκεια, που έχουν κάνει μεταμόσχευση ή έχουν διάγνωση νεοπλασματικής νόσου, συνάδελφοι άνω των 65 ή με υψηλό δείκτη μάζας σώματος, έγκυες κλπ), είχαν πάρει την ειδική άδεια και οι περισσότεροι έκαναν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, φέτος βρίσκονται στα σχολεία με τα 25άρια τμήματα, στις ακατάλληλες αίθουσες χωρίς επαρκή αερισμό κλπ.

Οι μόνοι που πρόκειται να εξαιρεθούν και θα μπορούν να πάρουν άδεια, σύμφωνα με τις δηλώσεις της Υφ. Παιδείας Ζέττας Μακρή, είναι όσοι για ιατρικούς λόγους δεν μπορούν να κάνουν το εμβόλιο.

Στο όνομα της εξοικονόμησης προσωπικού, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο βάζει σε κίνδυνο την υγεία και τη ζωή αυτών των εκπαιδευτικών, προσπάθεια που είχε κάνει και πέρσι τέτοιον καιρό, όταν μείωσε τους εκπαιδευτικούς που δικαιούνταν την άδεια, βάζοντας περαιτέρω εμπόδια.

Αποδεικνύεται περίτρανα ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θεωρεί τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές αναλώσιμους. Όλες οι αποφάσεις λαμβάνονται την τελευταία στιγμή και με παροιμιώδη προχειρότητα, αδιαφορώντας για τις τραγικές συνέπειες που έχουν στη λειτουργία του σχολείου, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και την υγεία της εκπαιδευτικής κοινότητας και του οικογενειακού περιβάλλοντος των μαθητών.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το