Βρισκόμαστε στα μέσα Ιουλίου, μετά την ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ για 11.700 διορισμούς εκπαιδευτικών και μυστήριο παραμένει για τους διορισμούς η κατανομή του αριθμού των κενών θέσεων εκπαιδευτικών, κατά κλάδο και ειδικότητα.

Να σημειώσουμε αρχικά ότι η Απόφαση του ΥΠΑΙΘ για τον συγκεκριμένο αριθμό (11.700) διορισμών εκπαιδευτικών είχε αποφασιστεί ή ήταν ενδεχόμενο αρκετούς μήνες πριν καθώς δημοσιεύεται για πρώτη φορά στις 2 Απριλίου 2021 στο Πλαίσιο της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προβλέπεται ότι “το Πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης απευθύνεται σε περίπου 11.500 εκπαιδευτικούς” (ΙΕΠ: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ “ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ” – ΑΔΑ:ΩΑΓΧΟΞΛΔ-Ν2Υ). Αυτό σημαίνει ότι το ΥΠΑΙΘ απλά ήθελε να “πουλήσει” το διορισμό των 11.700 στους εκπαιδευτικούς και την κοινή γνώμη τον κατάλληλο χρόνο. Αφενός δεν ήθελε να φανεί ότι οι διορισμοί αυτοί γίνονται κάτω από την πίεση των μεγάλων πανεκπαιδευτικών διαδηλώσεων του τετραμήνου Μάρτης – Ιούνης, αφετέρου ήθελε να απορροφήσει τους κραδασμούς και τις αντιδράσεις από το νομοσχέδιο που ετοιμάζεται να ψηφίσει μεσοκαλόκαιρο στη Βουλή.

Την ίδια ώρα το ΥΠΑΙΘ επιμένει να μην δίνει συγκεκριμένη απάντηση στα ερωτήματα και τα αιτήματα τόσο στη Βουλή όσο και στα εκπαιδευτικά σωματεία που αφορούν στην κατανομή των διορισμών των εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα και στη σύσταση οργανικών θέσεων.

Η υφυπουργός Ζέττα Μακρή δήλωσε ότι επίκειται η έκδοση Κοινής Απόφασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών για τον καθορισμό του αριθμού των κενών θέσεων εκπαιδευτικών που πρόκειται να καλυφθούν, κατά κλάδο και ειδικότητα ή ειδίκευση και ότι οι διορισμοί αυτοί προβλέπεται να γίνουν σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 53 έως 62 του Κεφαλαίου Ε΄ του Ν. 4589/2019.  Παράλληλα σημείωσε, με το γνωστό γενικόλογο τρόπο, ότι οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών γίνονται με βάση τα υφιστάμενα οργανικά κενά, έπονται της διαδικασίας των μεταθέσεων των υπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών και πραγματοποιούνται στις απομένουσες μετά τις μεταθέσεις κενές θέσεις.

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε ότι οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας, η τωρινή και οι προηγούμενες, είναι “μανούλες” σε κινήσεις παραπλάνησης, εξαπάτησης και δημιουργίας εμφυλιοπολεμικού κλίματος στη λογική τού «διαίρει και βασίλευε».

Ναι το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας χρησιμοποιεί τις μεθόδους της «τέχνης του πολέμου», νεκρανασταίνοντας έναν πολέμαρχο του παρελθόντος (Σουν Τζου): «…Ο πόλεμος βασίζεται στην εξαπάτηση. Αν ο εχθρός σου ξεκουράζεται, μην τον αφήσεις σε ησυχία. Αν οι δυνάμεις του είναι ενωμένες, διάσπασέ τες. Κάνε επίθεση, όταν είναι απροετοίμαστος. Να εμφανίζεσαι εκεί που δεν σε περιμένει…»

Λιπαίνουν την αφέλεια και την κοινωνική στραβωμάρα, «γαργαλάνε» τις χαμηλές συνειδήσεις, πριμοδοτούν αντιλήψεις του τύπου «για τη δική μου καλύβα που καίγεται φταίει του διπλανού που δεν καίγεται ακόμη»… Οι ίδιοι που ευθύνονται για την αδιοριστία και την ανεργία, για τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς-ρεζέρβα, οι ίδιοι που έχουν καταργήσει τους διορισμούς εκπαιδευτικών, ρίχνουν έντεχνα τον σπόρο για πολλούς μικρούς εμφύλιους, με στόχο να διασπάσουν την εκπαιδευτική κοινότητα, να την τραυματίσουν θανάσιμα και να την καταστήσουν αδύναμη να αντιμετωπίσει τον νέο εργασιακό μεσαίωνα που ετοιμάζουν.

Είναι σαφές, λοιπόν, ότι το ΥΠΑΙΘ στρώνει το δρόμο για δημιουργία εμφυλίων στους εκπαιδευτικούς, με όχημα το γνωστό παιχνίδι των «κατανομών», την πριμοδότηση αντιπαραθέσεων ειδικοτήτων και κλάδων, την προβολή και ενίσχυση του ψευτοδιλήμματος «ενίσχυση της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας».

Στο “παιχνίδι” αυτό έχουν συνοδοιπόρους τις ηγεσίες των συνδικαλιστικών παρατάξεων εκείνων που είναι δεμένες με την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική.

Μοναδική “ασπίδα” ανατροπής των παραπάνω σχεδίων είναι η μαχητική ενότητα και διεκδίκηση των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών και των γονιών, για μείωση των μαθητών ανά τμήμα, μαζικούς – μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών άμεσα, πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς και οργανικές θέσεις για όλες τις ειδικότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες.

Χρήστος Κάτσικας

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το