«Οι κυνηγοί», Θόδωρος Αγγελόπουλος

(The Hunters 1977)

Η τελευταία ταινία της τριλογίας, από 02/03 σε επανέκδοση από τη NEW STAR, αποκλειστικά στο STUDIO new star art cinema

και μέσα στα πλαίσια του αφιερώματος «2023,Έτος Θ. Αγγελόπουλου» που διοργανώνει η NEW STAR σε συνεργασία με την οικογένεια του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Κάθε μήνα θα προβάλλεται και μία ταινία του Δημιουργού, Δεκέμβριος 2022 – Δεκέμβριος 2023.

«Οι ‘Κυνηγοί’ αντικατοπτρίζουν το πώς ένας άντρας της γενιάς μου βλέπει την ελληνική ιστορία. Είναι μια μελέτη της ιστορικής συνείδησης της ελληνικής μπουρζουαζίας. Στην Ελλάδα, η άρχουσα τάξη φοβάται την ιστορία και, γι’ αυτόν τον λόγο, την κρύβει. Οι ‘Κυνηγοί’ ξεκινούν από αυτόν τον συλλογισμό.»

-Θ.Αγγελόπουλος

«Χωρίς τη συνάντηση των βλεμμάτων (σκηνοθέτη-θεατή), η ταινία δεν υπάρχει, είναι απλώς σελιλόιντ.»

-Θ.Αγγελόπουλος

Οι Μέρες του ’36, Ο θίασος και Οι κυνηγοί αποτελούν την πρώτη τριλογία του Αγγελόπουλου, με θέμα την ελληνική, σύγχρονη πολιτική ιστορία.

Το αλληγορικό πολιτικό φιλμ του μοναδικού Έλληνα δημιουργού.

Ένα ιδεολογικό μήνυμα.

Διακατέχεται από μια καλλιτεχνική, στιλιστική και εικαστική αρτιότητά.

Ο Αγγελόπουλος στήνει μαεστρικά τις χωροχρονικές συνθέσεις του με πλαν-σεκάνς.

Βραβείο καλύτερης ταινίας – Φεστιβάλ του Σικάγου.

Φεστιβάλ Καννών 1977.

ΑΠΟ 02/03 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ

STUDIO new star art cinema

Trailer:

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία : Θεόδωρος Αγγελόπουλος

Σενάριο : Θεόδωρος Αγγελόπουλος , Στρατής Καρράς

Παραγωγή : Θεόδωρος Αγγελόπουλος

Πρωταγωνιστούν : Μαίρη Χρονοπούλου, Εύα Κοταμανίδου, Βαγγέλης Καζάν, Χριστόφορος Νέζερ, Αλίκη Γεωργούλη, Δημήτρης Καμπερίδης και Νίκος Κούρος

Ημερομηνία κυκλοφορίας : Μάιος 1977

Διάρκεια : 168 λεπτά

Γλώσσα : Ελληνικά

Διεύθυνση φωτογραφίας : Γιώργος Αρβανίτης

Βοηθός διευθυντή φωτογραφίας : Βασίλης Χριστομόγλου

Μουσική : Λουκιανός Κηλαηδόνης

Φωτογραφία : Γιώργος Αρβανίτης

Προέλευση Ελλάδα και Γαλλία

Περίληψη:

Παραμονή Πρωτοχρονιάς του 1977, μια ομάδα κυνηγών βρίσκει στην περιοχή κοντά στη λίμνη των Ιωαννίνων, μέσα στο πυκνό χιόνι, το πτώμα ενός αντάρτη του Εμφυλίου. Το αίμα τρέχει ακόμα φρέσκο απ’ την πληγή του, παρ’ όλο που έχουν περάσει κοντά τριάντα χρόνια. Oι κυνηγοί, όλοι εκπρόσωποι της αστικής τάξης, πολιτικής και οικονομικής (μαζί τους, όμως, κι ένας «ανανήψας “αριστερός”»), μεταφέρουν το πτώμα στο ξενοδοχείο τους, όπου και θα περάσουν μια νύχτα Πρωτοχρονιάς γεμάτη απ’ τα φαντάσματα της ιστορικής τους συνείδησης και το φόβο του παρελθόντος. Μπροστά σ’ ένα μεγάλο δικαστήριο της Ιστορίας, που λαμβάνει χώρα στη σάλα χορού του ξενοδοχείου, οι καταθέσεις τους μετατρέπονται σε ζωντανούς εφιάλτες της συλλογικής τους συνείδησης. Προς το τέλος της ταινίας, ο αντάρτης που ζωντανεύει μέσα στη φαντασία των τρομοκρατημένων κυνηγών, μετατρέπεται σ’ ένα είδος εκδικητή της επανάστασης. Αφού ακούσουν απ’ τα χείλη του την καταδικαστική απόφαση, οι αστοί εκτελούνται, για να ξανασηκωθούν, βγαίνοντας από ένα άσχημο όνειρο. Το πτώμα θα επιστρέψει στο χιόνι, και οι κυνηγοί θα συνεχίσουν την πορεία τους στο κατάλευκο τοπίο.

Κριτικές:

«Οι Κυνηγοί είναι ένα φιλμ πρόκλησης σοκ.»

Βασίλης Ραφαηλίδης

«Το «ιστορικό-πολιτικό-ποιητικό γκρανγκινιόλ», λειτουργεί σαν γροθιά στα τρυφερά μαλακά των νικητών του Εμφυλίου Πολέμου.»

Βασίλης Ραφαηλίδης

«Οι Κυνηγοί του τίτλου συναντούν την Ιστορία. Η Ιστορική ενοχή, παρόλο που δεν αναγνωρίζεται από την Ιστορία τους για να μην ταράξει τη φαινομενική ηρεμία του παρόντος, εμφανίζεται σαν φάντασμα που τους στοιχειώνει στο πρόσωπο του νεκρού αντάρτη, που του κλέψανε τη δικιά του Ιστορία.»

Βασίλης Ραφαηλίδης

«Από την διερεύνηση και την εμβάθυνση των ελληνικών εμφυλιακών τραυμάτων ο Θόδωρος Αγγελόπουλους περνά σε πιο ουμανιστικές και υπαρξιακές αναζητήσεις.»

Γιάννης Καντεα-Παπαδόπουλος

ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ

Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 27 Απριλίου 1935 και σπούδασε

στη Νομική Σχολή Αθηνών την οποία εγκατέλειψε στο

πτυχίο.

Το 1961 φεύγει στη Γαλλία και γράφεται στο Πανεπιστήμιο

της Σορβόννης με καθηγητές τον Ζωρζ Σαντούλ και τον Ζαν

Μιτρί, ενώ την επόμενη χρονιά δίνει εξετάσεις και γίνεται

δεκτός στην περίφημη σχολή κινηματογράφου IDHEC. Στη

συνέχεια θα φοιτήσει κοντά στον εθνολόγο-σκηνοθέτη Ζαν

Ρους στο Musee d l’homme όπου θα διδαχθεί το σινεμά-

ντιρέκτ.

Με την επάνοδο του στην Ελλάδα το 1964 θα εργαστεί στην εφημερίδα

«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ» ως κριτικός κινηματογράφου, με την Τώνια Μαρκετάκη

και το Βασίλη Ραφαηλίδη. Το 1965 του προτείνεται από το Βαγγέλη Παπαθανασίου και

το συγκρότημα Φόρμινξ να γυρίσει μια ταινία για το μουσικό συγκρότημα, η οποία δεν

ολοκληρώθηκε ποτέ. Η πρώτη του ταινία έρχεται το 1968 με την μικρού μήκους

«Εκπομπή» που θα προκαλέσει αίσθηση στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ενώ δύο χρόνια

αργότερα η μεγάλου μήκους «Αναπαράσταση» θα σημαδέψει τη νέα εποχή του

Ελληνικού Κινηματογράφου. Οι ταινίες του έχουν συμμετάσχει στα σημαντικότερα

διεθνή φεστιβάλ, αποσπώντας τα μεγαλύτερα βραβεία (Χρυσός Φοίνικας Καννών,

Χρυσός και Αργυρός Λέων Βενετίας, πολυάριθμα βραβεία FIPRESCI, 2 βραβεία Φέλιξ

καλύτερης Ευρωπαϊκής ταινίας και αναρίθμητα άλλα παντού στον κόσμο). Δύο ταινίες

του, ο «Θίασος» και το «Βλέμμα του Οδυσσέα» συμπεριλαμβάνονται στις 100

καλύτερες ταινίες όλων των εποχών.

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος υπήρξε συνιδρυτής του ιστορικού περιοδικού «Σύγχρονος

Κινηματογράφος» με το Β. Ραφαηλίδη, ένα έντυπο που σημάδεψε την ελληνική

κινηματογραφική εκδοτική δραστηριότητα όλα τα επόμενα χρόνια. Ο Έλληνας

σκηνοθέτης έχει τιμηθεί με πολλές διακρίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό:

ανακηρύχθηκε Officier dans l’ordre des Arts et des Lettres της Γαλλικής Δημοκρατίας,

του απενεμήθη το παράσημο του Officier de la Legion d’Honneure από τη Γαλλική

Δημοκρατία, καθώς και το τίτλος του Grander Ufficiale της Ιταλικής Δημοκρατίας. Έχει

επίσης αναγορευτεί επίτιμος διδάκτορας των Πανεπιστημίων Βρυξελλών, Παρισιού,

Grenoble και Essex.

O Θόδωρος Αγγελόπουλος αναγνωρίζεται ως ένας από τους κορυφαίους σύγχρονους

δημιουργούς της έβδομης τέχνης και είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας

Κινηματογράφου.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

● 1965: Φόρμινξ (Ανολοκλήρωτο)

● 1968: Η Εκπομπή (Μικρού μήκους)

● 1970: Αναπαράσταση

● 1972: Μέρες του ’36

● 1975: Ο θίασος

● 1977: Οι Κυνηγοί

● 1980: Ο Μεγαλέξανδρος

● 1981:Χωριό ένα, κάτοικος ένας

● 1983: Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη

● 1984: Ταξίδι στα Κύθηρα

● 1986: Ο Μελισσοκόμος

● 1988: Τοπίο στην Ομίχλη

● 1991: Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού

● 1995: Το Βλέμμα του Οδυσσέα

● 1998: Μια αιωνιότητα και μια μέρα

● 2003: Τριλογία – Ι. Το λιβάδι που δακρύζει

● 2008: Τριλογία – ΙΙ. H σκόνη του χρόνου

ΒΡΑΒΕΙΑ

● Η Εκπομπή, βραβείο κριτικών στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

1968

● Αναπαράσταση, Α’ βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1970,

βραβείο Ζωρζ Σαντούλ (Γαλλία, 1971), καλύτερης ξένης ταινίας στο Φεστιβάλ

Hyères (1971), ειδική μνεία της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου

(FIPRESCI) στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου (1971)

● Μέρες του `36, Βραβείο σκηνοθεσίας και φωτογραφίας στο Φεστιβάλ

Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1972, βραβείο της FIPRESCI στο

Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου (1972)

● Ο Θίασος, Καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, Α' αντρικού και Α'

γυναικείου ρόλου, Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1975, καλύτερη ταινία της δεκαετίας

1970-1980 από την Ένωση Κριτικών της Ιταλίας

● Οι Κυνηγοί, Βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ του Σικάγο (1977), βραβείο

της Ένωσης Τούρκων κριτικών (1977), επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ των

Καννών

● Ο Μεγαλέξανδρος έλαβε το Χρυσό Λιοντάρι το 1980 στο Κινηματογραφικό

Φεστιβάλ Βενετίας.

● Ταξίδι στα Κύθηρα, βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ των Καννών (1984), κρατικά

βραβεία καλύτερης ταινίας, σεναρίου, α΄ ανδρικού ρόλου, A’ γυναικείου ρόλου,

σκηνογραφίας, βραβείο κριτικών στο Φεστιβάλ Ρίο ντε Τζανέιρο (1984),

● Τοπίο στην Ομίχλη έλαβε (μοιράστηκε) το Αργυρό Λιοντάρι Καλύτερης

Σκηνοθεσίας στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βενετίας, βραβείο Φελίξ καλύτερης

Ευρωπαϊκής ταινίας (1988).

● Το Βλέμμα του Οδυσσέα έλαβε το Μεγάλο Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στο

Φεστιβάλ των Καννών, βραβείο της FIPRESCI (1995). Επίσης, οι κριτικοί του

περιοδικού Time το ψήφισαν στις 100 καλύτερες ταινίες του παγκόσμιου

κινηματογράφου.

● Μια Αιωνιότητα και μια Μέρα κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των

Καννών (1998).

● Τριλογία – Το Λιβάδι που Δακρύζει κέρδισε βραβείο της FIPRESCI (2004).

● Xρυσό μετάλλιο του ιδρύματος Circulo de Bellas Artes (Mαδρίτη, 2008) για το

σύνολο του έργου του.

——————————-

Γραφείο Τύπου NEW STAR

Phone:2108640054 – 2108220008 – 2108640017

E-mail:newstarcine@gmail.com, newstarcineinfo@cris-sawfish

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το