Ο Χατζηδάκης τσαλακώθηκε άγρια με το αντεργατικό έκτρωμα. Το έδειξαν και γκάλοπ φιλικών προς την κυβέρνηση Μέσων. Πίστεψε ότι με τους μονολόγους και το κακόγουστο θέατρο που έπαιζε ενώπιον φιλικών δημοσιογράφων, με τις υποκριτικές κραυγούλες περί «δολοφονίας χαρακτήρος» που τάχα υφίσταται, θα συσκότιζε την ουσία για το έκτρωμά του. Η αλαζονεία που εξέπεμπαν όλες οι δημόσιες εμφανίσεις του έγινε μπούμερανγκ που τον χτύπησε κατακούτελα.

Ο Χατζηδάκης πρέπει τώρα να περάσει και την ανοιχτή ιδιωτικοποίηση της Κοινωνικής Ασφάλισης (ξεκινώντας από την επικουρική σύνταξη). Δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από τον σημιτικό Τσακλόγλου. Ο υπουργός έχει τη νομοθετική πρωτοβουλία. Ο Χατζηδάκης είναι ο υπουργός και παράλληλα κορυφαίο στέλεχος της ΝΔ, που ονειρεύεται κάποια στιγμή να γίνει και αρχηγός. Θέλει δε θέλει, θα βγει αναγκαστικά μπροστά.

Γι’ αυτό και επέλεξε, στο ενδιάμεσο μετά την ψήφιση του αντεργατικού εκτρώματος και πριν από την παρουσίαση του αντιασφαλιστικού εκτρώματος, να οργανώσει μια γκεμπελίστικη εκστρατεία ενάντια στους εργαζόμενους στα ασφαλιστικά ταμεία, δείχνοντάς τους με το δάχτυλο ως υπεύθυνους για τα χάλια του ΕΦΚΑ και για την απίστευτη ταλαιπωρία που υφίστανται οι ασφαλισμένοι. Δεν μιλάμε για ενέργειες «στα όρια της προβοκάτσιας», μιλάμε για καθαρή προβοκάτσια, φασιστικού τύπου.

Πρώτα πήγε στο υποκατάστημα της Αγίας Παρασκευής και φρόντισε να διαρρεύσει ότι βρήκε υπάλληλους να λείπουν. Δεν μας είπε, όμως, αν οι υπάλληλοι απουσίαζαν δικαιολογημένα, κάνοντας χρήση άδειας, την οποία ζήτησαν και έλαβαν νομίμως. Τα υπόλοιπα τα ανέλαβε η κίτρινη δημοσιογραφία της Δεξιάς: «είχαν πάρει άδεια από τη σημαία»! Τότε γιατί δεν παραπέμφθηκαν στο πειθαρχικό και οι αδικαιολογήτως απόντες και ο προϊστάμενος που τους κάλυψε;

Μετά, ανακοίνωσε ότι παραπέμπει στο πειθαρχικό υποθέσεις, μετά από καταγγελίες ασφαλισμένων. «Αποφάσισα να στείλω 10 περιπτώσεις ακραίας ταλαιπωρίας πολιτών από υπηρεσίες του ΕΦΚΑ για πειθαρχικό έλεγχο. Δεν μένω σ’ αυτό. Πάμε σε άμεση αναβάθμιση του τηλεφωνικού κέντρου, αλλά παράλληλα και σε επέκταση των ψηφιακών συναλλαγών με τον ΕΦΚΑ», δήλωσε. Και συνέχισε: «Επειδή ο ΕΦΚΑ κάνει κοινωνική πολιτική, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δεσποτικές συμπεριφορές υπαλλήλων δεν γίνονται ανεκτές! Πλήττουν μεταξύ άλλων και την εικόνα όλων των ευσυνείδητων υπαλλήλων του ΕΦΚΑ που κάνουν καλά τη δουλειά τους. Γι’ αυτό αν χρειαστεί θα προχωρήσω και σε άλλους πειθαρχικούς ελέγχους».

Αρα, για ό,τι συμβαίνει στον ΕΦΚΑ φταίει ο μανδαρινισμός κάποιων υπαλλήλων και όχι η πλήρης διάλυση των υπηρεσιών και οι άλλες εκατό πληγές που έχει δημιουργήσει η πολύχρονη αντιασφαλιστική πολιτική όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων.

«Πάμε σε άμεση αναβάθμιση του τηλεφωνικού κέντρου», είπε ο Χατζηδάκης, «ξεχνώντας» να συμπληρώσει ότι το δίνει σε ιδιώτες. Θα πάρει, λοιπόν, τη δουλειά κάποιο ιδιωτικό calling center. Και τι θα απαντούν οι εργαζόμενοι (των 650 ευρώ) στους ασφαλισμένους; Τι μπορούν να ξέρουν αυτά τα παιδιά από ασφαλιστική νομοθεσία και από φακέλους που δεν είναι ψηφιοποιημένοι, αλλά βρίσκονται μέσα σε κούτες αποθηκευμένες σε υπόγεια και συχνά δε βρίσκονται καν;

Πόσοι υπάλληλοι θα απασχολούνται στο τηλεφωνικό κέντρο για να καλύψουν 25.000 κλήσεις ημερησίως, όπως ισχυρίζονται, και από πού θα αντλούν την πληροφορία για να ενημερώσουν αφού τα 7 Ταμεία Κύριας Ασφάλισης (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΕΤΑΑ, ΝΑΤ, ΔΗΜΟΣΙΟ-ΓΛΚ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ) και τα δεκάδες συγχωνευθέντα σε αυτά ταμεία, τα 31 Επικουρικά Ταμεία και τα 36 Ταμεία Πρόνοιας-Εφάπαξ εξακολουθούν να λειτουργούν ως ξεχωριστά Ταμεία, χωρίς την παραμικρή επί της ουσίας ενοποίηση, χωρίς σύστημα πληροφόρησης, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, με πανάρχαιο και ελλιπή τεχνολογικό εξοπλισμό και με ανύπαρκτη βάση δεδομένων πληροφόρησης, χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρχει κανένα ενιαίο μηχανογραφικό και πληροφοριακό σύστημα;

Πώς οι υπάλληλοι που θα στελεχώσουν τη λεγόμενη back office ομάδα, στην οποία αντικειμενικά θα καταλήγει η πλειοψηφία των 25.000 τηλεφωνημάτων ημερησίως, θα επικοινωνεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπερταμείου για να αντλήσει την απαιτούμενη πληροφόρηση και να δώσει λύση σε όλα τα προβλήματα ασφαλισμένων, συνταξιούχων και εργοδοτών, όταν τα χρονίζοντα προβλήματα όλου του Φορέα και ειδικότερα η αποδιοργάνωση όλων των Τμημάτων και Διευθύνσεων μετά και την τελευταία ενοποίηση, καθιστά αδύνατη την πληροφόρηση με την έννοια ενός υποτιθέμενου ενιαίου Φορέα, αφού στην πράξη αυτό δεν υφίσταται (αποδιοργάνωση πρωτοκόλλων, Διευθύνσεων του δημοσίου, ανυπαρξία mail εύκολων προς χρήση για τον πολίτη, αποκλεισμός πρόσβασης στο διαδίκτυο για τεράστιο αριθμό υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ, αποδιοργάνωση ακόμα και στις ταχυδρομικές Διευθύνσεις των κλάδων κλπ, συνεχείς ανακατατάξεις τμημάτων, αντικειμένων και υπαλλήλων);

Πώς θα μπορούσαν 20 υπάλληλοι που στελεχώνουν αυτή τη στιγμή το τηλεφωνικό κέντρο του e-ΕΦΚΑ (15 για όλους του κλάδους της Κύριας Ασφάλισης και 5 για όλους τους κλάδους της Επικουρικής και Εφάπαξ!) να διεκπεραιώσουν την κάλυψη των τηλεφωνικών γραμμών και την back office ομάδα για 25.000 κλήσεις ημερησίως;

Αυτά επισημαίνονται σε ανακοίνωση του Συλλόγου Υπαλλήλων Ασφαλιστικών Ταμείων (ΕΤΕΑΕΠ – ΕΤΑΠ ΜΜΕ – ΤΑΥΤΕΚΩ). Σε άλλη ανακοίνωση του ίδιου σωματείου, ερωτάται ο Χατζηδάκης γιατί έστειλε στο πειθαρχικό 10 περιπτώσεις και όχι και τις 350.000 εκκρεμείς συντάξεις στον ΕΦΚΑ; Αντιγράφουμε από αυτή την ανακοίνωση:

«Δίκαια διαμαρτύρονται όχι μόνο αυτοί οι 10 αλλά και χιλιάδες άλλοι ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι για την ταλαιπωρία που υφίστανται με τον e-ΕΦΚΑ.

  • Δεν γνωρίζει ο κ. Υπουργός ότι υπάρχει τεράστια έλλειψη προσωπικού στον e-ΕΦΚΑ και κάθε μήνα δεκάδες εργαζόμενοι του Ταμείου παραιτούνται από την υπηρεσία;
  • Δεν γνωρίζει ότι τα αρχεία και τα στοιχεία όλων των πρώην ενοποιημένων ταμείων στον e-ΕΦΚΑ δεν είναι ψηφιοποιημένα και βρίσκονται σε υπόγεια, κούτες και σε πολλές περιπτώσεις αγνοούνται;
  • Ας πάει στο επίσημο site των επικουρικών (ΕΤΕΑΕΠ) για να δει αναρτημένα τα επίσημα στοιχεία χιλιάδων επικουρικών συντάξεων που εκκρεμούν από το 2015, 2017 κλπ. Γιατί άραγε;
  • Δεν γνωρίζει ο κ. Υπουργός ότι οι επικουρικές συντάξεις σταμάτησαν να εκδίδονται λόγω του νόμου Κατρούγκαλου (ψηφίστηκε τον Μάιο του 2016) επειδή είχε αναδρομική ισχύ από την 1/1/2015 έως τον Αύγουστο του 2018, λόγω μη έκδοσης εγκυκλίων από το Υπουργείο κλπ και της αντικειμενικής αδυναμίας ανάπτυξης των σχετικών λογισμικών, με αποτέλεσμα να συσσωρευτούν χιλιάδες συντάξεις;
  • Δεν γνωρίζει ότι με την ενοποίηση των Ταμείων δημιουργήθηκε ένα πρωτοφανές χάος το οποίο επιδεινώθηκε με τις αδιάκοπες συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακινήσεις διευθύνσεων και υπαλλήλων, δημιουργία τμημάτων χωρίς υπαλλήλους και αρχεία και ένα ανακάτεμα χωρίς αρχή μέση και τέλος;
  • Δεν γνωρίζει ότι έχουμε παμπάλαιο μηχανογραφικό εξοπλισμό και συστήματα, χιλιάδες υπάλληλοι δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και δεν υπάρχει ενιαία βάση δεδομένων αλλά διάσπαρτα και μη συμβατά μεταξύ τους συστήματα;

Είναι ξεκάθαρο ότι όλη αυτή η πρωτοφανής επίθεση απέναντι στους υπαλλήλους του e-ΕΦΚΑ γίνεται στα πλαίσια της δικαιολόγησης της ιδιωτικοποίησης της επικουρικής ασφάλισης, της εκχώρησης του τηλεφωνικού κέντρου σε ιδιώτες και φυσικά της ιδιωτικοποίησης έκδοσης συντάξεων από τα λεγόμενα πιστοποιημένα γραφεία».

Αλλο σωματείο του χώρου, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζόμενων ΟΓΑ (ΟΠΕΚΑ – ΕΦΚΑ ΑΓΡΟΤΩΝ), σημειώνει:

« Ποιον προσπαθεί να ξεγελάσει ο κ. Χατζηδάκης; Οι προθέσεις του υπουργού και της κυβέρνησης της Ν.Δ. είναι ξεκάθαρες σε όλη την κοινωνία, όταν στοχοποιούνται οι ελάχιστοι πια εργαζόμενοι στον Φορέα, που επί 5 ολόκληρα χρόνια, στις περισσότερες των περιπτώσεων:

– με τα ιδιωτικά τους μέσα εκτελούν χρέη μεταφορέων εξοπλισμού, αρχείων και αναλωσίμων,

– με προσωπικά τους έξοδα καλύπτουν τις υπηρεσιακές τους ανάγκες για γραφική ύλη και αναλώσιμα εκτυπωτών αλλά και υλικά καθαριότητας,

– με τους προσωπικούς τους υπολογιστές προσπαθούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις αρμοδιότητές τους, γιατί αυτοί που τους παρέχονται είναι 25ετίας και ακόμη λειτουργούν με… δισκέτες,

– με υπεράνθρωπες προσπάθειες, δουλεύοντας ο καθένας για 3 και 4 θέσεις εργασίας που καλύπτει, “βάζουν πλάτη“ και με προσωπικό μόχθο προσπαθούν να κρατήσουν όρθιο αυτό που οι Διοικήσεις του Φορέα αποδομούν.

– με 40ο C σήμερα εργάστηκαν στα γραφεία τους, σε άθλιες συνθήκες και χωρίς κλιματιστικά μηχανήματα,

– ακόμα και την περίοδο έξαρσης της πανδημίας στη χώρα μας, με παράτυπες και παράνομες προφορικές εντολές, δεν τηλεργάστηκαν ούτε μία μέρα και δεν σταμάτησαν να δέχονται και να εξυπηρετούν το κοινό που πάντα πολυπληθές -αλλά και χωρίς ραντεβού- έφτανε καθημερινά στην είσοδο των υποκαταστημάτων του,

– έχουν εγκλωβιστεί σε αυτόν τον Φορέα-έκτρωμα που δημιουργήθηκε με απώτερο σκοπό… τη διάλυσή του και τον διαμερισμό των ιματίων του».

Και προχωρά σε συγκεκριμένες καταγγελίες:

«- Πώς και γιατί στη Διεύθυνση Αναπηρίας, Ατυχημάτων και Αποκατάστασης (Αχαρνών, Αθήνα) για το Τμήμα Α΄ Απονομής Συντάξεων Αναπηρίας (τέως ΟΓΑ) οι υπάλληλοι εργάζονται στοιβαγμένοι σε ένα γραφείο με εκατοντάδες συνταξιοδοτικούς φακέλους δίπλα τους, στον ίδιο χώρο (ελλείψει υποδομών αρχειοθέτησης), με οχλαγωγία, συγχρωτισμό, σκόνη και μικρόβια;

– Πώς και γιατί προ διμήνου κατέφθασαν εκεί, με άνωθεν προφορικές εντολές, περίπου 3.000 συνταξιοδοτικοί φάκελοι εκκρεμοτήτων από τα αρμόδια Υποκαταστήματα ΕΦΚΑ Λαμίας και Λάρισας για να τους διεκπεραιώσουν οι μόλις 3 εναπομείναντες εισηγητές, που ούτε αρμοδιότητα έχουν επ’ αυτών, πολλώ δε μάλλον όταν η αριθμητική τους δύναμη δεν επαρκεί ούτε καν για τη διεκπεραίωση των τοπικών τους αρμοδιοτήτων;

– Πώς και γιατί στην ίδια Διεύθυνση, που στήθηκε και αυτή εκ του προχείρου προ εξαμήνου, δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμη τηλεφωνικές γραμμές για την επικοινωνία και την εξυπηρέτηση εργαζομένων και πολιτών;

– Πώς και γιατί οι τηλεφωνικές κλήσεις που καταγγέλλουν ότι δεν απαντώνται… χτυπούν, στην πλειονότητά τους, σε Τμήματα και γραφεία που οι ίδιοι άδειασαν από υπαλλήλους μεταφέροντάς τους κατά το δοκούν από Υποκατάστημα σε Υποκατάστημα και από Τμήμα σε Τμήμα;

– Πώς και γιατί ούτε τα μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας απαντώνται, τη στιγμή που στα περισσότερα υποκαταστήματα μόλις ένας υπολογιστής σε ολόκληρο το κτίριο είναι συνδεδεμένος με το διαδίκτυο για να εξυπηρετήσει όλους τους υπαλλήλους εκ περιτροπής και για να ληφθούν και να διεκπεραιωθούν όλα τα ηλεκτρονικά αιτήματα;

– Πώς και γιατί χρονίζουν επί πολλά έτη υποθέσεις διαδοχικής ασφάλισης, επειδή η Διοίκηση απαιτεί μόνο “νούμερα“ αποφάσεων να διεκπεραιώνονται και με προφορικές εντολές πιέζονται οι εισηγητές να αναζητούν ανάμεσα στο πλήθος εκκρεμοτήτων, εκείνες τις υποθέσεις που μπορούν άμεσα -χωρίς αλληλογραφίες και καθυστερήσεις- να ολοκληρωθούν, καταστρατηγώντας κάθε τήρηση της σειράς προτεραιότητας και των αριθμών πρωτοκόλλου των εισερχομένων αιτημάτων, που πλέον -σε πολλές περιπτώσεις- δεν επεξεργάζονται με βάση τη σειρά τους αλλά με βάση τον βαθμό δυσκολίας τους για χάρη των αριθμών αλλά και των ρουσφετιών τους;

– Πώς και γιατί χρονίζουν ως εκκρεμότητες αιτήσεις χορήγησης επικουρικών, όταν χωρίς πρόγραμμα και με μοναδικό στόχο την απορρόφηση των αποθεμάτων τους, “συγχώνευσαν“ τα πρώην Επικουρικά Ταμεία στον ήδη πολύπαθο ΕΦΚΑ;

– Πώς και γιατί οι ιδιώτες που έχουν ήδη “αγοράσει“ σημαντικά αντικείμενα του ΕΦΚΑ (ανακεφαλαιώσεις, λειτουργία πληροφοριακών συστημάτων κ.λπ.) παράγουν έργο με λάθη και προβλήματα, που επιβαρύνουν αντί να βοηθούν τους εργαζόμενους στο έργο τους;

– Πώς και γιατί οι επόμενοι ιδιώτες που έχουν ήδη μπει στη σειρά (λογιστές – δικηγόροι), θα εκπαιδευτούν και θα βγάλουν άκρη στην πολυνομία και την ανοργανωσιά, που ακόμη και έμπειροι υπάλληλοι πασχίζουν για να αντιμετωπίσουν;».

Είδατε την… αντικειμενική δημοσιογραφία να αναφέρει το παραμικρό απ’ όλα τα παραπάνω; Οχι βέβαια.

Ποιος δε γνωρίζει ότι στο Δημόσιο υπάρχει και μανδαρινισμός και αδιάφοροι υπάλληλοι; Μειοψηφία είναι, όμως προσφέρουν υλικό για την οργάνωση γκεμπελίστικων εκστρατειών με στόχο την ανάπτυξη του «κοινωνικού αυτοματισμού». Αυτούς μπορούν και τους βάζουν στη θέση τους οι ίδιοι οι πολίτες, καθώς έχουν περάσει χρόνια από τότε που ο πολίτης έτρεμε όταν έμπαινε σε δημόσια υπηρεσία. Δίπλα σ’ αυτούς τους λίγους υπάρχει η πλειοψηφία των ευσυνείδητων υπαλλήλων, που προσπαθούν να λύσουν προβλήματα, αλλά δεν μπορούν.

Το πρόβλημα του ΕΦΚΑ δεν είναι η «δεσποτική συμπεριφορά» υπαλλήλων, όπως λέει ο γκεμπελίσκος, αλλά η έλλειψη υπαλλήλων, αποτέλεσμα μιας πολύχρονης διαδικασίας σκόπιμης απαξίωσης των μηχανισμών των Ταμείων, προκειμένου το έργο τους να δοθεί στον ιδιωτικό τομέα. Περάστε μια βόλτα από το ΤΣΑΥ στην Αχαρνών. Θα δείτε ολόκληρους ορόφους γεμάτους με γραφεία αλλά άδειους από προσωπικό. Πώς να μην κάνουν πέντε (και βάλε) χρόνια να πάρουν σύνταξη οι υγειονομικοί;

Ο ΕΦΚΑ χρειάζεται άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, άμεση προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού πληροφορικής και ουσιαστική ενοποίηση των υπηρεσιών των πολλών Ταμείων κύριας και επικουρικής ασφάλισης, που συγχωνεύτηκαν τύποις μόνο. Μόνο όταν όλοι οι φάκελοι των ασφαλισμένων ψηφιοποιηθούν, θα μπορούν οι συντάξεις να εκδίδονται γρήγορα, είτε η ασφάλιση διανύθηκε σε ένα φορέα είτε σε περισσότερους (διαδοχική ασφάλιση). Τα παραμύθια για «σύνταξη με το πάτημα ενός κουμπιού», που έλεγε ο Βρούτσης με τον Μητσοτάκη να καμαρώνει δίπλα του, δεν τα πιστεύουν ούτε μικρά παιδιά.

Πηγή: eksegersi.gr

*Η φωτογραφία του εξωφύλλου είναι από πίνακα του Κερκυραίου ζωγράφου Γιώργου Τσιριγώτη

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το