Ευτυχώς, ο τουρισμός στη χώρα μας ΔΕΝ εξαρτάται από τις διαφημιστικές καμπάνιες του ΕΟΤ. Παρά το γεγονός ότι η αστική μας τάξη έχει την ιδιότητα να μετατρέπει σε στάχτη οτιδήποτε είναι αυτό με το οποίο θα καταπιαστεί, η «βαριά μας βιομηχανία» έχει να επιδείξει αξιοθαύμαστες αντοχές, κατά κύριο λόγο διότι δεν είναι ακόμη δυνατό για το ασύδοτο εγχώριο και συνεργαζόμενο ξένο μεγάλο κεφάλαιο, να σβήσουν τον ήλιο ή να στεγνώσουν τη θάλασσα, τα οποία θα τα εξαντλούσαν μέχρι τελευταίας ακτίδας φωτός και τελευταίου παφλασμού κύματος, στον βωμό του κέρδους, αν ήταν στο χέρι τους. Ευτυχώς, δεν είναι.

Όποιος έχει δει τις ουρές που κάνουν οι τουρίστες, μήκους εκατοντάδων μέτρων, προκειμένου να μπορέσουν να μπουν στην Ακρόπολη Αθηνών, προσλαμβάνει σε μία και μόνη εικόνα, συμπυκνωμένα, όλη την υπόθεση του ελληνικού τουρισμού: από τη μία πλευρά, υπάρχει ένα προϊόν το οποίο πουλάει από μόνο του. Ο ήλιος, η θάλασσα, ο αρχαίος πολιτισμός. Από την άλλη πλευρά υπάρχει η σύγχρονη ελληνική πολιτεία, ανίκανη να παράξει και να υλοποιήσει σχέδιο, έστω να βάλει τα κρουαζιερόπλοια να δένουν με πρόγραμμα για να μην ταυτίζονται χρονικά όλες οι αφίξεις των δια θαλάσσης τουριστών, ή να οργανώσει την έκδοση εισιτηρίων, ή να επισκευάσει τον (πάλι) χαλασμένο (όσο και σταθερά αντιαισθητικό) ανελκυστήρα στην Ακρόπολη.

Προσοχή, ο Ιάπωνας που είναι μαθημένος στην υπομονή και έχει διανύσει τον μισό πλανήτη για να δει τον Παρθενώνα, ναι, πιθανότατα θα δώσει 20 ευρώ και θα περιμένει 3 ώρες στον ήλιο για να μπει στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης. Εκείνος όμως που έχει δει έστω και μια φορά στο παρελθόν το μνημείο, και δεν έχει πολυτέλεια χρόνου και χρημάτων, δεν θα επιμείνει τόσο.

Έτσι λοιπόν, για τους λάτρεις της στατιστικής, θυμίζουμε χαρακτηριστικά ότι για το έτος 2022, και σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα Μουσεία και οι Αρχαιολογικοί χώροι στην Ελλάδα έκοψαν 3,7 εκατομμύρια εισιτήρια λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, και παρά το γεγονός της φερόμενης έκρηξης του τουρισμού, αλλά και της άρσης των περιορισμών λόγω κορονοϊού. Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 10 εκατομμύρια ευρώ, και οι επισκέπτες κατά 20%.

Η υπηρεσιακή Υπουργός Τουρισμού Ι. Δρέττα εκτιμά πως ο ελληνικός τουρισμός, «η υπερδύναμη της ελληνικής οικονομίας», φέτος «οδεύει σε νέα άνοδο των μεγεθών του», και προτιμά να προσπεράσει γρήγορα τα στοιχεία του INSETE, σύμφωνα με τα οποία τέσσερις από τις πέντε μεγαλύτερες πηγές τουριστικών αφίξεων στη χώρα μας, και συγκεκριμένα οι Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ολλανδία, σε σύγκριση με την περσινή χρονιά προσφέρουν λιγότερες αεροπορικές θέσεις για ελληνικούς προορισμούς, κατά 14,9%, 8,1%, 2,2% και 1,2% αντίστοιχα.
Με ένα διαφημιστικό σποτ το οποίο είναι αρκετά ειλικρινές για την κατάσταση του ελληνικού τουρισμού σε συνάρτηση με το ενδιαφέρον που έχει γνωρίσει «η υπερδύναμη της ελληνικής οικονομίας» από την πλευρά της πολιτείας, ο ΕΟΤ εγκαινίασε την καμπάνια του για το καλοκαίρι του 2023. Το σποτάκι υπό τον τίτλο «μια εμπειρία που σου αλλάζει τη ζωή» θα προβληθεί σε διεθνή μέσα επικοινωνίας σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού.

Η ηρωίδα του διαφημιστικού, η οποία μοιάζει με Αγγλίδα (ίσως επειδή οι δημιουργοί του θέλουν να απευθυνθούν στη μοναδική από τις πέντε μεγάλες πηγές αφίξεων στην Ελλάδα που παρουσιάζει -έστω μικρή- αύξηση, τη Βρετανία), και η οποία έχει έρθει για διακοπές στη χώρα μας, διερωτάται στο βίντεο, και απαντάει μόνη της: «είναι πράγματι διακοπές να κάνεις βουτιά από τον πιο ψηλό γκρεμό σε βαθιά νερά; ή να συλλέγεις φραγκοστάφυλα με γυμνά χέρια;Να πλένεις τροφές σε θαλασσινό νερό; Να τρως σε έναν αχυρώνα; να πίνεις 42% αλκοόλ; Να κρατιέσαι σφιχτά (σ.σ. χορεύοντας) με αγνώστους; Αφήστε με να σας απαντήσω: Όχι. Το να έρθει κανείς στην Ελλάδα, πράγματι δεν είναι διακοπές… είναι τόσα πολλά περισσότερα! Είναι μια εμπειρία που σου αλλάζει τη ζωή!»
Θέματα πειστικότητας του βίντεο, δεν υπάρχουν. Η Αγγλίδα βασανίζεται σε κακοτράχαλα και βουκολικά τοπία και γευματίζει σε στάβλους. Τρυπιέται από ένα αγκάθι φραγκοστάφυλου, βρίζοντας για λόγους ρεαλισμού στη γλώσσα της, γλιτώνει τον τραυματισμό από βουτιά σε άγνωστα νερά, ελαφρώς καταστρέφεται πίνοντας καθαρό οινόπνευμα μεσημεριάτικα. Όλα αυτά, προφανώς συγκροτούν μια εμπειρία που σου αλλάζει τη ζωή, το ερώτημα είναι, αν πρόκειται για μια εμπειρία που θέλεις να έχεις.
Το σίγουρο είναι ότι ο (πρώην) υπουργός τουρισμού, Β. Κικίλιας, και η πρόεδρος του ΕΟΤ, Α. Γκερέκου, δεν ήθελαν να πάρουν ρίσκα στη διαφήμισή τους, παρουσιάζοντας σχεδιασμό (που δεν υπάρχει), οργάνωση (που δεν υπάρχει), εγγυήσεις και προϋποθέσεις (που δεν υπάρχουν). Έτσι, όλο το διαφημιστικό είναι η περιήγηση στην (όμορφη μεν, αλλά) άγρια και ανοργάνωτη ελληνική ύπαιθρο. Ο τουρισμός στην Ελλάδα προσφέρει την αυθεντικότητα και τη νοστιμιά των φαγητών που έτρωγε ο Ροβινσώνας Κρούσος, σε συνδυασμό με την υπέροχη θάλασσα και το μαγευτικό τοπίο του νησιού στο οποίο ναυάγησε. Ήταν μια εμπειρία που του άλλαξε τη ζωή.

οι Πύλες του Πολιτικού Παραδόξου

πηγή: Λαϊκός Δρόμος

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το