Όλες οι επιστήμες, των μαθηματικών συμπεριλαμβανομένων, χρησιμοποιούνται, πολλές φορές, από τους μηχανισμούς προπαγάνδας, δήθεν για να μας διαφωτίσουν, στην ουσία όμως για να μας συσκοτίσουν. 

Μεγάλο σουξέ έχει η μαθηματική έννοια του «μέσου όρου». Έστω και απλή αναφορά του όρου αυτού, στον γραπτό ή προφορικό λόγο, προκαλεί συνειρμικά μια αίσθηση του «μέτρου» ή του «μετρίου». Και αυτό φυσικά δίνει στο σύστημα ένα ακαταμάχητο πλεονέκτημα προκειμένου να μας κοροϊδέψει. 

Ο μέσος όρος, είναι ένας πολύ ωραίος τρόπος να βλέπεις τα πράγματα. Για παράδειγμα, αν εγώ παίρνω 500 ευρώ το μήνα κι εσύ 2.500, ο μέσος όρος είναι 1.500.

Αν τον λάβουμε υπόψιν τότε ζούμε κι οι δύο μέτρια. Στην πραγματικότητα εσύ ζεις καλά κι εγώ πεινάω.

Έτσι και με τον αριθμό των νεκρών από covid-19. Eνώ με 90 νεκρούς τη μέρα είμαστε πρώτοι και με διαφορά στο “στενό πυρήνα” των κρατών της ΕΕ (Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Σουηδία, Ισπανία, Αυστρία, Δανία, Πορτογαλία, Λουξεμβούργο κλπ) στην αναλογία θανάτων ανά εκατομμύριο πληθυσμού με διάφορα στατιστικά τεχνάσματα του τύπου “μέσος όρος” η κυβέρνηση και οι δημοσιογραφία της αυλής θάβει την τραγική αυτή αλήθεια και μαζί αυτούς που ευθύνονται. Μιλάμε για “στενό πυρήνα” καθώς τόσο ο Αντιπρόεδρος της Κομισιόν Μαργαρίτης Σχοινάς όσο και ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας επαίρονται ότι η Ελλάδα ανήκει σε αυτόν τον “στενό” ή “σκληρό”, όπως τον αποκαλούν, πυρήνα της ΕΕ.

Έτσι δεν είχε κάνει και η υπουργός Παιδείας πέρσι τέτοιον καιρό; Δεν αραιώνει τις τάξεις, γιατί ο μέσος όρος στα σχολεία, είπε, είναι 17 μαθητές ανά τάξη.

Μέσους όρους και μαλλί της γριάς. Χρησιμοποιούν τη στατιστική όπως ο μεθυσμένος τους φανοστάτες. Για να στηριχθούν και όχι για να φωτιστούν.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το