Συνέντευξη στην εφημερίδα ΒΗΜΑ στις 06-09-2020 έδωσε ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου αναφέρθηκε κυρίως στο “νέο” τρόπο διορισμών στο Δημόσιο, καθώς και στα σύγχρονα σχέδια της κυβέρνησης της ΝΔ για ακόμη μία “ανασυγκρότησή” του, την πολλοστή από αυτές που -σταδιακά και σε βάθος χρόνου- το έχουνε διαλύσει.
«Δεν μας νοιάζουν τα χαρτιά αλλά οι πραγματικές ικανότητες και γνώσεις… Όσοι επιθυμούν να προσληφθούν θα συμμετέχουν σε γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, πάνω σε συγκεκριμένα θέματα που θα αντιστοιχούν με την εργασία που θα κάνουν την επομένη της πρόσληψής τους» λέει στη συνέντευξή του ο υπουργός και αυτό το ονομάζει “νέο ΑΣΕΠ”.

Αυτό είναι ένα παμπάλαιο ΑΣΕΠ, το ΑΣΕΠ των εξετάσεων, έχει εφαρμοστεί αυτή η μέθοδος πολλές φορές στο παρελθόν, χιλιάδες άνθρωποι δουλεύουν αυτή τη στιγμή στο ελληνικό δημόσιο έχοντας διοριστεί μέσω εξετάσεων, εκπαιδευτικοί και διοικητικοί υπάλληλοι του στενού δημόσιου τομέα.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στους διοικητικούς υπαλλήλους του στενού δημόσιου τομέα που έχουν διοριστεί κατά καιρούς μέσω εξετάσεων, συναντά κανείς μία πανσπερμία πτυχίων, από γεωλόγους έως όλα τα πτυχία των τμημάτων της φιλοσοφικής συμπεριλαμβανομένων και των ξενόγλωσσων, οι οποίοι δουλεύουν σε όποιο διοικητικό πόστο υπάρχει στο ελληνικό δημόσιο (γραμματείες, λογιστήρια, μισθοδοσίες, γραφεία προσωπικού, γραφεία έκδοσης συντάξεων, γραφεία εξυπηρέτησης κοινού, εφορίες, ασφαλιστικά ταμεία κλπ) χωρίς να έχουν έστω και τις στοιχειώδεις γνώσεις ενός αποφοίτου της σχολής δημόσιας διοίκησης της Παντείου ή μιας οικονομικής σχολής (όταν απασχολούνται σε λογιστήριο), πολλές φορές και στον κλάδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ενώ είναι απόφοιτοι ΑΕΙ) και φυσικά την πραγματική γνώση για την εργασία τους, την έμαθαν από έναν παλιότερο υπάλληλο της υπηρεσίας !!!

Λέει επίσης ο Θεοδωρικάκος και το άλλο “…Δεν επιδιώκουμε συσσώρευση χαρτιών αλλά αξιοποίηση γνώσεων…” και προκύπτει εδώ αβίαστα το ερώτημα: πώς οι γραπτές εξετάσεις θα αποδείξουν τις γνώσεις τεχνικών, πρακτικών ειδικοτήτων πχ ηλεκτρολόγων, οδηγών, χειριστών ανυψωτικών μηχανημάτων, όλο το κομμάτι των τεχνικών ΔΕ (δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) είτε των εργατών γενικών καθηκόντων ή καθαριότητας ΥΕ (υποχρεωτικής εκπαίδευσης), που και αναγκαίοι είναι και απασχολούνται στο ελληνικό δημόσιο κι έχουν ζητηθεί κατ’ επανάληψη σε πρόσφατες προκηρύξεις της τοπικής αυτοδιοίκησης;
Σε όλες αυτές τις γραπτές εξετάσεις, όπως και για τις εξετάσεις της ΕΣΔΔ (Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης) υπάρχει φυσικά παραδίπλα κι ένα ειδικό φροντιστηριακό κύκλωμα, που (με το αζημίωτο και με λιγότερο ή περισσότερο ταχύρρυθμα μαθήματα λίγων μηνών) συμβάλλει έτσι ώστε ένας απόφοιτος γαλλικής φιλολογίας για παράδειγμα, να αποδείξει τις “πραγματικές ικανότητες και γνώσεις του”, έτσι ώστε να γίνει ένας υπάλληλος του κλάδου ΔΕ (δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) διοικητικού ή διοικητικού-οικονομικού (!) και σε 10 χρόνια να μεταταχθεί στον κλάδο διοικητικών ΠΕ (πανεπιστημιακής εκπαίδευσης), εφόσον έχει κι ένα πτυχίο ΑΕΙ.

Απαξιωμένα πτυχία, στο κλίμα της πολιτικής της ισοτιμίας των πτυχίων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τα “πτυχία” κάθε τυχάρπαστου ιδιωτικού κολλεγίου και μπόλικο χρήμα για τους κάθε λογής “φροντιστηριάρχες διορισμών στο δημόσιο” είναι ο μελλοντικός νόμος της ΝΔ για τον τρόπο διορισμού στο δημόσιο. Άλλωστε ο Θεοδωρικάκος το λέει και πιο ωμά “…δεν μας νοιάζουν τα χαρτιά και οι βαθμοί από οποιοδήποτε πανεπιστήμιο…”…

πηγή: Λαϊκός Δρόμος

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το