ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΜΑΖΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΕ ΠΟΥ ΙΣΟΠΕΔΩΝΕΙ ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΕΚΤΡΩΜΑ που:

Ø  ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΦΤΩΧΑ ΛΑΪΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ  ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ.

Ø ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  ΤΟΥΣ ΣΕ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΕΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ  ΜΕΤΑΓΥΜΝΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ(ΕΣΚ) ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΟΤΕΡΗ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

Ø  ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΕΙ  ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΟΥ «ΝΕΟΥ» ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΤΟΥ «ΜΑΘΗΤΗ-ΜΑΣΤΟΡΑ».

Ø ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΕ  « ΤΙΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ» ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.

Ø  ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΤΕΕ – ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΑΙΘ- ΚΑΙ  ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΕΝΩ ΔΟΜΕΙ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΠΑΛ ΩΣ… ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΩΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΕΩΝ.

Ø ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΜΕ ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΔΙΩΞΗ ΤΗΝ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ, ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΟΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ  ΒΑΣΙΚΩΝ   ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ.

Ø ΘΕΣΠΙΖΕΙ ΤΗ ΣΥΝΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ Τ.ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΤΟΝ ΣΕΒ, ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ, ΤΗ ΓΣΕΕ  ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ.

Ø ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥΣ.

Ø ΓΕΝΙΚΕΥΕΙ ΤΙΣ ΕΛΑΣΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΙΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΝΕΕΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΩΣ ΣΕ ΝΕΕΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ.

Ø ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΕΙ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ  ΕΠΙΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ MANAGER.

Ø ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥΕΠΙΠΕΔΗ  ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ-ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ ΜΑΣ.

Με ένα σχέδιο νόμου   που «στοχεύει κατάστηθα» την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση και κατεδαφίζει τα θεμέλια των μορφωτικών και εργασιακών κατακτήσεών μας, η κυβέρνηση της ΝΔ επιβεβαιώνει στην πράξη  οτι   το βασικό της ενδιαφέρον εν μέσω πανδημίας, σίγουρα δεν είναι η υγειονομική θωράκιση του λαού και της νεολαίας. Αντιθέτως, κεντρική μέριμνά της είναι η μετατροπή της πανδημίας σε..ευκαιρία ολομέτωπης επίθεσης στα θεμελιώδη μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα μας.

Στη βάση αυτη , η Κυβέρνηση που μειώνει το κονδύλι του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία και για την υγεια, ενώ οι νεκροί και τα κρούσματα  βρίσκονται «στο κόκκινο», δε φείδεται  χρόνου και προσπάθειας, για να θεσπίσει βάρβαρα μέτρα, χτυπώντας. με τον πιο στυγνό τρόπο,  το σύνολο των λαϊκών  δικαιωμάτων   στο χώρο της εκπαίδευσης.

Ετσι, με το νομοσχέδιο-λαιμητόμο της ΤΕΕη κυβέρνηση  συμπυκώνει σε ένα σχέδιο νόμου  τις αντιδραστικές επιταγές  της ΕΕ, όπως προβλέπονται  σε όλες τις συναφείς συνθήκες(Μααστριχτ-Λισσαβόνα-Μπολόνια κλπ ) και αφορούν στην περίφημη «ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ»-Ιδιωτικοποίηση , την Καταρτισιμότητα, και  την υποκατάσταση της εκπαίδευσης με την αποσπασματική πληροφορία και τις δεξιότητες. Στην ίδια βάση, υλοποιεί τις κατευθύνσεις του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ για αποδόμηση ακόμη και των υπολειμμάτων των λαϊκών κατακτήσεων, με την άμεση σύνδεση και ευέλικτη προσαρμογή  της εκπαίδευσης  στις ανάγκες της αγοράς, που επιτάσσουν δεξιότητες, ελαστικές ερασιακές σχέσεις, χαμηλή αμοιβή , εργασιακή περιπλάνηση και κατηγοριοποίηση.

Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση της ΝΔ, πιστός  φρουρός των συμφερόντων της ολιγαρχίας και των ιμπεριαλιστών κηδεμόνων της, εκμεταλλεύεται την πανδημία, για να ενσωματώσει σε ένα σχέδιο νόμου όλη  τη θεσμική λαίλαπα των τελευταίων 30 χρόνων που αφορά στην περίφημη «δια βίου» αναζήτηση προσόντων και  απασχόλησης , όπως απαιτούν οι φορείς του ευρωπαϊκού και  εγχώριου κεφαλαίου, πατώντας βέβαια πάνω στο αντιλαϊκό θεσμικό οικοδόμημα των προηγούμενων κυβερνήσεων(ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ-ΣΥΡΙΖΑ)

Στη βάση αυτή, και με απώτερο στόχο να κλείσει το δρόμο σε μια ανώτερη βαθμίδα μόρφωσης  για  τα  φτωχά λαϊκά στρώματα, θεσπίζει   για  το Μεταγυμνασιαίο στάδιο τις ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΑΜΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ(ΕΣΚ), που είναι διετούς φοίτησης, προβλέπουν «μάθηση(!) και  κατά   τις ώρες της  εργασίας , εποπτεύονται από το ΥΠΑΙΘ και από  το υπουργείο Εργασίας,ενώ επιτρέπεται η ιδρυσή τους από οποιοδήποτε ΝΠΔΔ ή Ιδιώτη.. Διοικούνται από manager και λειτουργούν με Ωρομίσθιους και  με προγράμματα που  στερούνται εντελώς μαθημάτων γενικής παιδείας και συνδιαμορφώνονται από τους: Τ.ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΣΕΒ-ΓΣΕΕ-Επιχειρήσεις…Οι ΕΣΚ, με τη λήξη της διετίας και μέσω εξετάσεων, προσφέρουν «Βεβαιώσεις Σπουδών», δηλαδή διαβατήρια  για την ακόμη πιο εύκολη εκμετάλλευσή των φτωχών καταρτίσμων από τους εργοδότες, τα συμφέροντα των οποίων υπηρετεί όλη αυτή η αντιλαϊκή επίθεση.Επιπλέον,οι σχολές αυτές θεσπίζονται, για να …υποδεχτούν την πλειονότητα των φτωχών παιδιών που θα δουν την πόρτα του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ κλειστή, λόγω της Τράπεζας των Θεμάτων και της μαζικής απόρριψης τους από τη Λυκειακή Βαθμίδα. Ετσι, οι ΕΣΚ δεν υπηρετούν μόνο τα άμεσα οικονομικά αιτήματα  του επιχειρηματικού κεφαλαίου, αλλά και τις συνολικοτερες αξιώσεις της ολιγαρχίας για  Μορφωτική και Εργασιακή Απόρριψη των πολλών και φτωχών.

Για την υλοποίηση του στόχου αυτού, η κυβέρνηση θεσπίζει τα ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΠΑΛ(!) (Π.ΕΠΑΛ), ως χώρο πειραματικής εφαρμογής όλου του αντιλαϊκού θεσμικού πλαισίου  που αφορά στους εξής  άξονες: α)την ακόμη πιο  ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ του περιεχομένου των Σπουδών , β) την ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΟΙΗΣΗ και γ) την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ εκπαιδευτικών και σχολέιων

Πρόκειται πράγματι για «Πρότυπο» ολομέτωπης επίθεσης , αφού ΚΑΤΑΡΓΕΙ όλη τη δοσμένη μέχρι σήμερα δομή και λειτουργία του σχολείου.Το Π.ΕΠΑΛ. δεν παρακολουθεί  ένα  κεντρικό πρόγραμμα σπουδών, αλλά  υιοθετεί ένα  ευέλικτο πρόγραμμα που συνδιαμορφώνουν οι φορείς της Τ.ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ μαζί με όλους τους τοπικούς οικονομικούς παράγοντες. Είναι «ΑΥΤΟΝΟΜΟ», δηλαδή δε στηρίζει τη λειτουργία του στον κρατικό πρϋπολογισμό, αλλά στη χρηματοδότησή του από τους προαναφερόμενους  φορείς. Δεν  προβλέπει σταθερές σχέσεις εργασίας, αφού με την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (των πάντων: σχολείου, επίδοσης μαθητών, προσόντων και προσαρμοστικότητας των εκπαιδευτικών, υλοποίησης των προγραμμάτων κλπ), οι εκπαιδευτικοί θα…αλλάζουν κλίμακα μισθού και ζώνη απασχόλησης, ανάλογα με τα αποτελέσματα της «αξιολογικής κρίσης», όπως  προβλέπει  το περίφημο ευρωπαϊκό «σύστημα ποιότητας».

Είναι προφανές ότι  η δαμόκλειος σπάθη της Αξιολόγφησης, σε συνδυασμό με τη μαζική εκδίωξη των παιδιών από τη Λυκειακή Βαθμίδα, αλλά  και   συνακόλουθες Συγχωνεύσεις Σχολείων θα επιτείνουν το ήδη αρνητικό εργασιακό τοπίο, αφού τα αντιλαϊκά αυτά μέτρα θα ΓΕΝΙΚΕΥΘΟΥΝ, συμπεριλαμβάνοντας όλους τους τύπους των σχολείων. Θα ΑΡΟΥΝ εξ ολκλήρου τη ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ , θα ελαστικοποιήσουν πλήρως τις εργασιακές σχέσεις και θα δημιουργήσουν νεες…διαθεσιμότητες και απολύσεις. Η μαζική   μορφωτική απόρριψη των παιδιών θα φέρει και τη συνακόλουθη μαζική εργασιακή απόρριψη των εκπαιδευτικών.

Με το νομοθετικό αυτό τερατούργημα, ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ  οι βασικότερες κατακτήσεις του λαϊκού κινήματος στα τελευταία πενήντα χρόνια στον τόπο μας, που είναι  ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης , το ενιαίο πρόγραμμα σπουδών και η μονιμότητα των εκπαιδευτικών. Η επίθεση μάλιστα αυτή πραγματοποιείτα  σε ενα κοινωνικό  τοπίο άγριας καταστολής και καταπάτησης βασικών πολιτικών και δημοκρατικών ελευθεριών, αλλά και ποινικοποποίησης της συνδ.δράσης … με πρόσχημα τον κορωνοϊό.

Για  τους παραπάνω λόγους, οφείλουν τα ΣΩΜΑΤΕΙΑ  και η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ  να αντιτάξουν ΣΘΕΝΑΡΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ σε αυτή την  αντιλαϊκή καταιγίδα , οργανώνοντας τη ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΠΑΛΗ, ΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ, ΕΜΨΥΧΩΣΗ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΗΣ.

ΜΑΖΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ.

ΚΑΜΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΕ-ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ  ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ  ΚΑΙ ΤΗΝ  ΕΠΑΓΓΕΛΑΜΤΙΚΗ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ.

ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.

ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ-ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ.

ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ-ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ.

ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ-ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ.

ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΤΕΕ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ –ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ-ΤΗΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑΣ-ΕΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ-ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ.

 ΟΙ ΕΝΩΤΙΚΟΙ  ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΙ ΛΑΪΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΝ.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το