Ολοένα και πιο απελευθερωμένοι φαίνεται πως νιώθουν με τη νέα κυβέρνηση οι εκκλησιαστικοί ηγέτες της χώρας, εκτιμώντας, προφανώς, πως το κλίμα για εκείνους είναι πλέον αρκετά διαφορετικό και πως μπορούν να ανεβάσουν μερικούς τόνος παραπάνω τα… οπισθοδρομικά κηρύγματα.

Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του Αρχιεπισκόπου να προχωρήσει σε μήνυμα με αφορμή τη σημερινή γιορτή της Υπαπαντής, το οποίο περιλαμβάνει αρκετά προβληματικά σημεία που κινούνται στα όρια του μισογυνισμού. 

Εκείνου του μισογυνισμού με τον οποίο είναι ποτισμένα εδώ και αιώνες τα κηρύγματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας (και σχεδόν όλων των θρησκειών), παρουσιάζοντας τις γυναίκες ως όργανα του «διαβόλου» και επικίνδυνες για τη «θεϊκή γαλήνη» των ανδρών.

Τι μας είπε, λοιπόν, ο Αρχιεπίσκοπος, ότι η Εύα πλάστηκε από τα χέρια του Θεού και ζούσε προνομιακά στον Παράδεισο μέχρι που αποφάσισε να επαναστατήσει και να χάσει τα… προνόμιά της. Και μας ενημερώνει ότι ο κόσμος θα θυμάται την Εύα ως «αθλία».

Το μήνυμα του Ιερώνυμου:

Η Θεοτόκος είναι η ελπίδα πάντων των Χριστιανών

Η Εύα πλάστηκε από τα χέρια του Θεού και ζούσε προνομιακά στον Παράδεισο, αλλά επαναστάτησε και βρέθηκε απέναντι από τον Παράδεισο χάνοντας την κοινωνία που είχε με τον Θεό, ενώ η Παναγία μεγάλωσε στην Ναζαρέτ, σε ένα χώρο δύσκολο. Και όμως μέσα σε αυτόν τον χώρο αποκαλύφθηκε ο Αρχάγγελος και δεν της είπε εύκολα λόγια. Εκείνη ταράχτηκε, αλλά δεν αρνήθηκε. Γι’ αυτό οι γενεές των ανθρώπων κάθε φορά που θα ακούν την ιστορία της Εύας θα λένε “ουαί τη αθλία”, ενώ κάθε φορά που θα ακούν την ιστορία της Παναγίας θα λένε “Μακαρία, Ευλογημένη”

Σήμερα παρόλο που βρισκόμαστε τόσο μακριά τοπικά και χρονικά από τότε, διδασκόμαστε ότι είμαστε παιδιά και της Παναγίας και της Εύας. Κάθε φορά, λοιπόν, που απομακρυνόμαστε από την κοινωνία με τον Θεό και πατέρα, θεωρούμαστε παιδιά της Εύας, ενώ κάθε φορά που είμαστε κοντά στον Θεό θεωρούμαστε παιδιά της Θεοτόκου.

Βέβαια, εδώ ολόκληρο υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να «φορτώσει» στα σχολεία μια παραθρησκευτική οργάνωση, ο Αρχιεπίσκοπος δεν έπρεπε να πάει ένα βήμα παραπέρα;

Πηγή: efsyn.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το