Η οδηγία ασφαλείας του ΕΟΔΥ αντικαταστάθηκε από τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για απόσταση 1,5 μ. ανάμεσα στους μαθητές εντείνοντας τη γενική ανησυχία και προκαλώντας περαιτέρω αντιδράσεις

Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου επιστρέφουν στις τάξεις την ερχόμενη Δευτέρα, με τους ιθύνοντες να μην μπορούν να εμπνεύσουν εμπιστοσύνη σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Τουναντίον, με τις παλινωδίες που συνεχίζονται μέχρι και την τελευταία στιγμή, εντείνουν το αίσθημα της ανησυχίας για την ασφαλή επιστροφή στις αίθουσες διδασκαλίας.

Η τελευταία «επιτυχία» της κυβέρνησης αφορά τον καθορισμό του αριθμού των μαθητών εντός των τάξεων. Ενώ λοιπόν ο ΕΟΔΥ το Σάββατο 2 Μαΐου όρισε ως ασφαλή αναλογία τον έναν μαθητή ανά 7 τ.μ., την επομένη η σαφέστατη αυτή οδηγία αντικαταστάθηκε από το «Οδηγίες από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Η παραπάνω διγλωσσία προκάλεσε αντιδράσεις στον εκπαιδευτικό κόσμο, ο οποίος θέτει μια σειρά εύλογων ερωτημάτων:

■ Γιατί άλλαξαν οι πρώτες οδηγίες του ΕΟΔΥ για την αναλογία 1/7 τ.μ. για τα σχολεία;

■ Ποιοι ήταν εκείνοι που πήραν την απόφαση μέσα σε λίγες ώρες να αλλάξουν τις οδηγίες;

■ Με ποια επιστημονική λογική εξηγείται πως για όλες τις υπηρεσίες αναγράφονται σαφείς οδηγίες με βάση τα τετραγωνικά μέτρα, εκτός από τα σχολεία;

■ Μπορεί το υπουργείο Παιδείας να αποφασίζει για την αναλογία μαθητών ανά τμήμα;

■ Με την απόφαση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είναι ασφαλείς;

Σε σχετικό ερώτημα που απευθύναμε στο υπουργείο Παιδείας, μας παρέπεμψαν στις εξαγγελίες της υπουργού, σύμφωνα με τις οποίες θα διατηρηθεί ο μέγιστος αριθμός των 15 μαθητών ανά τάξη αλλά και η απόσταση ασφαλείας του 1,5 μέτρου.

«Σε απόσταση αναπνοής»

Την ίδια ώρα, οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε δομές ιδιωτικής εκπαίδευσης (φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, κέντρα ξένων γλωσσών και ιδιωτικά ΙΕΚ), η επαναλειτουργία των οποίων έχει οριστεί για τις 18 Μαΐου, θέτουν με τη σειρά τους τον προβληματισμό τους σχετικά με την επαρκή προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών στους χώρους αυτούς, τονίζοντας την άσχημη κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και υποστηρίζοντας ότι το μέτρο της απόστασης του 1,5 μέτρου μεταξύ των μαθητών είναι ανεφάρμοστο στην περίπτωση των ιδιωτικών δομών εκπαίδευσης όπου υπάρχουν αίθουσες μικρότερες των 30 τ.μ.

«Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι πρόχειρα χωρισμένες με γυψοσανίδες όπου μαθητές και καθηγητές κυριολεκτικά στοιβάζονται σε απόσταση αναπνοής ο ένας από τον άλλον. Οι συνθήκες υγιεινής εναποτίθενται στην “καλή θέληση” του εργοδότη.

»Τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει προσωπικό καθαρισμού ενώ χρέη καθαρίστριας ή καθαριστή τελούν οι συνάδελφοι που εργάζονται στη γραμματεία του φροντιστηρίου. Οι χώροι παραμονής των μαθητών στα διαλείμματα είναι ανεπαρκείς, αν όχι ανύπαρκτοι. Για τους οδηγούς, τους συνοδούς και τα παιδιά στα σχολικά δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Νομού Αττικής «Ο Βύρων».

Πηγή: Στοιχεία από άρθρο της Διαλεκτής Αγγελή – efsyn.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το