Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου
Θέμα: Για τη «διδαχθείσα» ύλη της «τηλε-εκπαίδευσης»


 ΔΙΔΑΧΘΕΙΣΑ ΥΛΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΚΑΙ ΑΦΟΜΟΙΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ


Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΠΟΥ ΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΔΗΛΩΣΟΥΝ ΤΗ «ΔΙΔΑΧΘΕΙΣΑ» ΥΛΗ ΤΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΤΙΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ

Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Ηρακλείου καταδικάζει τον αυταρχισμό της κυβερνητικής πολιτικής και τονίζει ότι το ΥΠΑΙΘ- με μια σωρεία εγκυκλίων και γενικώς νομοθετικών μέτρων -υπονομεύει και ακυρώνει στην πράξη θεμελιώδεις μορφωτικές, εργασιακές και δημοκρατικές κατακτήσεις Η κυβέρνηση της ΝΔ μετατρέπει την πανδημία σε ευκαιρία εφαρμογής της πιο βάρβαρης εκπαιδευτικής πολιτικής  της ιδιωτικοποίησης, ανεργίας, επίτασης των κοινωνικών ανισοτήτων στη μόρφωση.
Συγκαλύπτει μάλιστα την τραγική υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, καλώντας τους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν τη «διαδχαθείσα» ύλη της «τηλε-εκπαίδευσης»
Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ καταδικάζει την πίεση που ασκεί η κυβέρνηση στους συναδέλφους, κατανοεί τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκονται οι συνάδελφοι που καλούνται να δηλώσουν «διδαχθείσα ύλη» και θεωρεί ότι όλοι οι συνάδελφοι επιδιώκουν να λειτουργούν με γνώμονα τη διασφάλιση των παιδαγωγικών και δημοκρατικών αρχών.
Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ, αναλαμβάνοντας την ευθύνη του ως συλλογικός εκπρόσωπος της βάσης, καλεί τους συναδέλφους να αντιμετωπίσουν το αντιδραστικό μέτρο, με τα εξής επιχειρήματα:

1. «διδαχθείσα» ύλη σημαίνει διδασκαλία, ερμηνεία των φαινομένων, ανάλυση των εννοιών , αφομοίωση αυτών από τους μαθητές/τριες και έλεγχος της αφομοίωσης σε μια ζωντανή διαδικασία διαλόγου μέσα στην τάξη
2. Η υπογραφή του διδάσκοντα στο βιβλίο της ύλης βεβαιώνει τα προαναφερόμενα
3. Η «τηλε-εκπαίδευση» όμως ακυρώνει όλες τις προαναφερόμενες προϋποθέσεις διδασκαλίας και μάθησης, ενώ πολλά παιδιά δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης και άλλα αδυνατούν είτε να συνδεθούν, είτε να ακούσουν κλπ. Συνεπώς, οι συνθήκες αυτές δεν επιτρέπουν στο διδάσκοντα να επιβεβαιώσει με την υπογραφή του ότι η όποια ύλη διδάχτηκε και αφομοιώθηκε από τους μαθητές.
 Για τους παραπάνω λόγους, με αίσθημα παιδαγωγικής και συλλογικής ευθύνης, δηλώνουμε ότι, όταν επιστρέψουμε στο σχολείο και αφού διαπιστώσουμε ποια ύλη έχει αφομοιωθεί από τους μαθητές και ποια πρέπει να διδαχθεί ξανά, θα την αναγράψουμε στο βιβλίο της ύλης και θα υπογράψουμε, όπως επιτάσσει η επιστημονική και παιδαγωγική δεοντολογία.


Tο Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Ηρακλείου

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το