ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Ευχόμαστε από καρδιάς σε όλες και όλους Καλή και δημιουργική χρονιά, με υγεία και αγωνιστικότητα!

Παρά την έξαρση της πανδημίας, την αγωνία γονιών – μαθητών – εκπαιδευτικών να αυξάνεται [αφού τα σχολεία ανοίγουν χωρίς μέτρα προστασίας και θα ζήσουμε από αύριο σκηνές ανείπωτης καθημερινής τρέλας μετά την ολοκληρωτική κατάρρευση του “επιτελικού κράτους”]  παραμένουμε αντιμέτωποι με την εφαρμογή των γνωστών αντιεκπαιδευτικών μέτρων που ψηφίστηκαν την περίοδο της πανδημίας. Η Κεραμέως σε μια κραυγαλέα προσχηματική συνάντηση με την ΟΛΜΕ [αφού ήδη είχαν ανακοινωθεί “τα μέτρα” για το άνοιγμα των σχολείων] αρνήθηκε όλα τα αιτήματα του κλάδου για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, για την μη εφαρμογή της ΕΒΕ και της Τράπεζας Θεμάτων, για το σταμάτημα της αξιολόγησης.

Όπως πρώτοι είπαμε, αποδεικνύεται καθημερινά ότι η αξιολόγηση και όλο το νομοθετικό πλαίσιο με κορυφαίο το ν. 4823 έχει ως στόχο να εξωθηθούν τα παιδιά των εργατικών οικογενειών να στραφούν στην κατάρτιση, εγκαταλείποντας το όνειρο των πανεπιστημιακών σπουδών, με την εφαρμογή πολλαπλών εξεταστικών φραγμών. Δεν θα κουραστούμε να επαναλαμβάνουμε ότι η αξιολόγηση είναι ο μοχλός για  εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού, υποταγή και πλήρη έλεγχο των εκπαιδευτικών,για μετάθεση της ευθύνης για όλα τα στραβά του σχολείου στους εκπαιδευτικούς με την ευθεία στοχοποίησή τους, για κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Όμως τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια δεν προχωρούν ανεμπόδιστα! Από τις αρχικές ημερομηνίες, 30/9 (ανάρτηση περσινής έκθεσης αποτίμησης), 10/10 (συλλογικό προγραμματισμό νέας χρονιάς), με συνεχείς παρατάσεις, τελικά, οι Διευθυντές (αμελλητί) με ανάθεση προχώρησαν σε συγκρότηση ομάδων και ανάρτηση τίτλων και στόχων δράσης. Ο επόμενος σταθμός είναι η 12η Ιανουαρίου 2022, όταν ο/η συντονιστής/τρια κάθε ομάδας πρέπει να αναρτήσει τα σχέδια δράσης.

Δεν θα επιτρέψουμε να μας μετατρέψουν σε φοβισμένους υπαλλήλους, διεκπεραιωτές της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής. Δεν θα γίνουμε αποδιοπομπαίοι τράγοι της αντιεκπαιδευτικής/αντικοινωνικής πολιτικής  τους. Δεν θα τους αφήσουμε να διαλύσουν το δημόσιο δωρεάν σχολείο. Δεν θα αποδεχθούμε την απαξίωση του συλλόγου διδασκόντων και την εξουσία του διευθυντή-manager. Θα υπερασπιστούμε μέχρι τέλους τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των μαθητών που ζουν στη χώρα μας, όπως και τα εργασιακά δικαιώματά μας. Ως εκ τούτου Καλούμε τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων

  1. Να απέχουμε από τα σχέδια δράσης στις ομάδες και στις συνεδριάσεις που θα γίνουν μέχρι 12/1 (προθεσμία για να καταθέσουν οι Συντονιστές των ομάδων το Α΄ μέρος της Φόρμας Αποτύπωσης του Σχεδίου Δράσης – «Σχεδιασμός της Δράσης»), χρησιμοποιώντας τις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει η ΕΛΜΕ στο Περιστέρι [κυλιόμενες μονόωρες, δίωρες, τρίωρες].
  2. Καλούμε την ΟΛΜΕ να κηρύξει νέα απεργία αποχή, σύμφωνα με την εκφρασμένη θέληση της συντριπτικής πλειονότητας των συναδέλφων, συγκαλώντας νέες ΓΣ και ΓΣ Προέδρων.

ΔΕΝ ΥΠΟΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ, ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ!

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ, ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ, ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

——————————————————————–

Πρέπει να υπογραμμίζουμε τα εξής, απαντώντας σε πολλές ερωτήσεις συναδέλφων :

  • Τα σχέδια δράσης για να αναρτηθούν θα πρέπει να προηγηθούν ειδικές συνεδριάσεις του ΣΔ, αφού μόνο αυτός μπορεί να τα εγκρίνει [όπως περιγράφεται στην Υ.Α. 108906/ΓΔ4, άρθρο 2, παρ. Β]. Πολλοί Διευθυντές δεν συγκαλούν συνεδριάσεις για να μην βρεθούν αντιμέτωποι με την αποχή των συναδέλφων, χωρίς να έχουν αυτό το δικαίωμα.
  • Αν ο ΣΔ κατά πλειοψηφία ή ομόφωνα δηλώσει μη συμμετοχή στη διαδικασία αυτή, ο συντονιστής/τρια κάθε ομάδας δε νομιμοποιείται να αναρτήσει στην πλατφόρμα του ΙΕΠ κανένα σχέδιο δράσης.
  • Έτσι κι αλλιώς, ο συντονιστής δικαιούται έστω και μόνος του να δηλώσει συμμετοχή στη στάση εργασίας και να μην προβεί σε καμιά ενέργεια.
  • Αξίζει να σημειώσουμε , επίσης, ότι σύμφωνα με τις οδηγίες του ΙΕΠ και τις παρατηρήσεις Συμβούλων παιδαγωγικής ευθύνης, αποκαλύπτεται ότι οι στόχοι, τα εργαλεία και τα μέσα σχεδιασμού των σχεδίων δράσης πρέπει να είναι “ποσοτικά” και “μετρήσιμα”. Αν κάποιος συντονιστής πχ καταγράψει ως στόχο τη μείωση της σχολικής διαρροής, πρέπει να θέσει αριθμητικό στόχο, η ομάδα να συντάξει ερωτηματολόγια, να προβεί σε συνεντεύξεις, να διερευνήσει τρόπους επίλυσης, να διοργανώσει συσκέψεις με κοινωνικούς φορείς και όλη τη σχολική κοινότητα, να προτείνει συγκεκριμένες παρεμβάσεις, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, μέσα και εργαλεία,  ώστε να αποτιμήσει αριθμητικά τον αρχικό στόχο!

Τέλος, αποστέλλουμε για κάθε αναγκαία χρήση, ατομική ή συλλογική,

ΔΗΛΩΣΗ ΑΡΝΗΣΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

[κατά τα πρότυπα αντίστοιχης δήλωσης της ΟΛΜΕ μετά το εντέλλεσθαι του Αρβανιτόπουλου, 7/5/2014]

  • “Ζώντας τα πραγματικά προβλήματα του δημόσιου σχολείου μέσα από την καθημερινή, κοπιώδη προσπάθειά μας για τη μόρφωση των μαθητών/-τριών μας, αντιλαμβανόμαστε απολύτως ότι το δημόσιο σχολείο έχει ανάγκη την καθολική στήριξη της πολιτείας προκειμένου να επιτελέσει τον πολλαπλό ρόλο του. Πιο συγκεκριμένα, απαράβατες προϋποθέσεις για τη στοιχειώδη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και την υπηρέτηση των σκοπών του αποτελούν η αύξηση των δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση στο ύψος των αναγκών της, η μείωση των μαθητών/-τριών ανά τμήμα για στοιχειωδώς καλύτερα μαθησιακά και παιδαγωγικά αποτελέσματα, η πολύπλευρη εργασιακή, μισθολογική και επιστημονική στήριξη των εκπαιδευτικών λειτουργών, αποκλειστικά με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας και ο απαιτούμενος αριθμός προσλήψεων, τα ενιαία μορφωτικά δικαιώματα του μαθητικού σώματος και η αντισταθμιστική αγωγή στο πλαίσιο της δωδεκάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καθώς και η λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων στη βάση της παιδαγωγικής ελευθερίας, της ισοτιμίας και της δημοκρατίας.

Οι στόχοι της εφαρμοζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής αφίστανται των παραπάνω προϋποθέσεων. Πολύ περισσότερο, στόχος του μηχανισμού αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης είναι η νομιμοποίηση και η εφαρμογή της κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών, της χειραγώγησης και του ανταγωνισμού των εκπαιδευτικών, της καθήλωσης – μείωσης μισθών και βαθμών και, τελικά, των απολύσεων.

Σε συνθήκες μάλιστα έξαρσης της πανδημίας και χωρίς προϋποθέσεις υγειονομικής ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικών, με τους εκπαιδευτικούς να καλούνται να παίξουν και ρόλο ελεγκτή υγείας, η εμμονή στην εφαρμογή της παραπάνω διαδικασίας καθίσταται αποκαλυπτική των προθέσεων της επιχειρούμενης αξιολόγησης, όπως αυτές περιγράφονται παραπάνω. 

Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση δεν έχει καμία δημοκρατική νομιμοποίηση να εφαρμόσει τον αντιεκπαιδευτικό νόμο, έχοντας σύρει τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ – ΔΟΕ και την ΑΔΕΔΥ στα δικαστήρια, βάσει του νόμου – λαιμητόμου Χατζηδάκη, και αδιαφορώντας επί δύο έτη για τη δημόσια υγεία και παιδεία, με αποτέλεσμα εκατόμβες νεκρών και δυσαναπλήρωτα μαθησιακά κενά για τους μαθητές όλης της χώρας.

Υπ’ αυτές τις συνθήκες δηλώνουμε ότι με τη συσπείρωση και την αγωνιστική στάση μας θα αποτρέψουμε την εφαρμογή αυτής της πολιτικής, υπερασπιζόμενοι τα μορφωτικά και εργασιακά μας δικαιώματα και έχοντας ως όραμα μια δημόσια εκπαίδευση που θα χωράει όλη τη γνώση, όλα τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς.

Σε αυτό το πλαίσιο δηλώνουμε ότι για λόγους συνείδησης, αλλά και λόγω της εκφρασμένης αντίθεσης της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους, δεν θα συμμετάσχουμε στις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το