Αγαπητοί γονείς,

Αύριο απεργώ.

Ο λόγος είναι ότι θέλω να δηλώσω τη βαθιά μου αντίθεση στο καλοστημένο παιχνίδι του ξεπουλήματος της δημόσιας και δωρεάν παιδείας που παίζεται στη χώρα μας εδώ και πολλά χρόνια με πολλές και διαφορετικές μορφές και από πολλά και διαφορετικά πρόσωπα με κοινό προσανατολισμό.

Θέλω να δηλώσω τη βαθιά μου αποστροφή στην οργανωμένη προσπάθεια της εγκατάλειψης του δημόσιου σχολείου, της εξαθλίωσής του, του διασυρμού και του εξευτελισμού του.

Εγκατάλειψη των κτιριακών υποδομών, του υλικοτεχνικού εξοπλισμού, εξαθλίωση του εκπαιδευτικού προσωπικού.  

Βαρέθηκα να πολεμάω την εικόνα που με πρόθεση προβάλλεται: του “τεμπέλη εκπαιδευτικού” που “φοβάται την αξιολόγηση”, που είναι ακατάλληλος, που δε μπορεί να σταθεί στην τάξη. 

Η συνεχής απαξίωση του ρόλου μου είναι πάγια τακτική ενός συστήματος που θέλει να με κρατάει στο περιθώριο, φοβισμένη, με σκυμμένο το κεφάλι, να προσπαθώ συνεχώς να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας, να έχω συνεχώς ενοχές και να νιώθω ανεπαρκής.

Αγαπητέ γονιέ, μην τους πιστεύεις. Σου λένε ψέματα πως η αξιολόγηση του σχολείου και του εκπαιδευτικού θα οδηγήσει στην αναβάθμιση του σχολείου. Αν θέλουν να αναβαθμίσουν το σχολείο πρέπει να προβούν σε γενναίους διορισμούς εκπαιδευτικών, να φροντίσουν τα κτίρια, να εκσυγχρονίσουν την υλικοτεχνική υποδομή, να μας παρέχουν τακτική και ουσιαστική επιμόρφωση, να μειώσουν τον αριθμό των μαθητών/τριων στις τάξεις, να κάνουν περικοπές στην ογκωδέστατη ύλη, να διαμορφώσουν προγράμματα σπουδών που θα παρέχουν στα παιδιά ολόπλευρη μόρφωση, επαφή με τις τέχνες (που με τόσο κατάπτυστο τρόπο πετάχτηκαν έξω από το σχολείο σε μία νύχτα), αναλυτικά προγράμματα που θα προάγουν την άμιλλα και τη συνεργασία ανάμεσα στους μαθητές, να πατάξουν το βαθιά ανταγωνιστικό συστημα που βασίζεται συνεχώς και μόνο στην επιτυχία στις κάθε λογής εξετάσεις, στη σύγκριση, στη διαλογή. Εν τέλει, αν θέλουν να αναβαθμίσουν το σχολείο πρέπει κάποια στιγμή, για μια φορά να ενδιαφερθούν για τα πραγματικά προβλήματά του.

Η αξιολόγηση του σχολείου όχι μόνο δε θα λύσει τα προβλήματα αντίθετα θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίησή του και άρα στην ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμισή του. Επιπρόσθετη αγωνία και οικονομική επιβάρυνση για τους γονείς.

Αύριο απεργώ γιατί αντιστέκομαι στο ξεπούλημα του δημόσιου σχολείου και στους χορηγούς. Θέλω να μπορώ να παρέχω τις υπηρεσίες μου όπως μου υπαγορεύει η ηθική, η συνείδησή μου και η επαγγελματική μου επάρκεια και όχι όπως θα επιτάσσουν κάποιοι που έχουν λεφτά και αγοράζουν, αλλά καμία σχέση δεν έχουν με την παιδαγωγική διαδικασία.

Αύριο απεργώ γιατί ονειρεύομαι ένα σχολείο που προάγει την αλληλεγγύη, που έχει στόχο να πλάσει ανθρώπους ανεξάρτητους, στιβαρούς, με αυτεπίγνωση, ολοκληρωμένες προσωπικότητες με λόγο και κρίση και όχι αγχωτικούς κυνηγούς μιας εικονικής αριστείας που επιβάλλεται με όρους σκληρού ανταγωνισμού.

Αύριο απεργώ γιατί οφείλω να υψώσω μια φωνή αντίστασης στο ξεπούλημα που επέρχεται.

Δεν τους φοβάμαι. Τους λυπάμαι αν νομίζουν ότι θα τα παρατήσω.

Με εκτίμηση,

Αριάνα Παπαβασιλείου

ΠΕ86 Εκπαιδευτικός Πληροφορικής 

ΥΓ. Τα χρήματα που θα μου κρατήσουν από τον μισθό μου για την αυριανή απεργία δεν θα τα αποταμίευα, αλλά θα κάλυπταν άμεσες ανάγκες.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το