Η αστική, κοντολογίς η λαϊκή συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης στενάζει από τα προβλήματα που σώρευσαν πολιτικές τόσων χρόνων -ας πούμε ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, για να μην αναφερθούμε σε ακόμη πιο παλιές ευθύνες. Ουρές στις στάσεις, κόσμος τουρτουρίζει στο χειμωνιάτικο Βαρδάρη ώσπου να φανεί το ποθητό λεωφορείο, που όλο αργεί , μιας και τα δρομολόγια έχουν μειωθεί δραματικά. Στρίμωγμα σα σαρδέλες, παστωμένοι επιβάτες, άγχος, νεύρα και ταλαιπωρία. Αν μαθητής έγραφε έκθεση θα έκανε λόγο για τα κακά της μεγαλούπολης.

Η πραγματικότητα ασφαλώς απέχει πολύ από τις μαθητικές εξηγήσεις μιας τυποποιημένης έκθεσης ιδεών. Οι μεγαλουπόλεις είναι κι αυτές δημιούργημα των κοινωνιών. Οι σύγχρονες μάλιστα μεγαλουπόλεις- γιατί τέτοιες υπήρξαν και σε άλλου τύπου ανθρώπινες κοινωνίες- αποτελούν γέννημα θρέμμα του καπιταλιστικού συστήματος παραγωγής, ενταγμένες σ’ αυτό, κουβαλώντας τα χαρακτηριστικά του. Δύσκολα μπορεί κανείς να ξεκόψει μία σύγχρονη αστική δομή, πόσο μάλλον μεγαλούπολη, από το κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο. Αν κανείς το επιχειρεί ή το επιθυμεί τότε βλέπει ή παρουσιάζει στους άλλους παραμορφωμένη την εικόνα της πραγματικότητας της ζωής εκατομμυρίων ανθρώπων.

Ποια είναι η πραγματικότητα; Αυτή που περιγράψαμε σε δυο αράδες παραπάνω. Τι πράττει η σημερινή κυβέρνηση για να «επιλύσει» τα παραπάνω; Μα ασφαλώς ό,τι καλύτερο μπορεί. Όχι για τις χιλιάδες των ταλαιπωρημένων, αλλά για την ικανοποίηση και εξυπηρέτηση άλλων συμφερόντων.

Δείτε…Δεν έχεις στόλο λεωφορείων; Δεν προμηθεύεσαι, δεν φροντίζεις για την αγορά νέων για να κάνεις τον Οργανισμό αξιόπιστο για τις λαϊκές ανάγκες. Όχι ασφαλώς. Κάτι τέτοιο δεν είναι το ζητούμενο στις μέρες μας. Τι κάνεις ως κυβέρνηση; Αναθέτεις. Αναθέτεις σε ιδιώτες τη μετακίνηση. Έχεις προηγουμένως κάνει ό,τι είναι δυνατό κι ό,τι περνά απ’ το χέρι σου για να φτάσεις την κατάσταση στο αμήν κι έπειτα ιδιωτικοποιείς. Επισημαίνεις μάλιστα ότι  «με το στόλο του ΟΑΣΘ να βρίσκεται υπό κατάρρευση, ήταν μονόδρομος η επιλογή της ανάθεσης έργου και σύναψης σύμβασης του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης με την ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (μαζί με τα ΚΤΕΛ ΣΕΡΡΩΝ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ και ΚΙΛΚΙΣ) σχετικά με την επικείμενη παραχώρηση 25 γραμμών του ΟΑΣΘ, με 120 λεωφορεία, προς τα ΚΤΕΛ για δύο χρόνια» και βέβαια αυτό για να κρύψεις όσο το δυνατόν την πράξη σου από την κοινή θέα. Χαράς ευαγγέλια για τα ΚΤΕΛ. Μπορεί κανείς να πει κάτι τέτοιο για τη μετακίνηση των εργατικών, λαϊκών στρωμάτων στην πόλη;

-Κι ενώ η κατάσταση στα του ΟΑΣΘ είναι τέτοια, θα περίμενε κανείς η διοίκηση του Οργανισμού να ασχολείται με την επίλυσή της. Αμ, δε!!
Σε απολογία κλήθηκε οδηγός λεωφορείου του ΟΑΣΘ γιατί υπερασπίστηκε το δικαίωμα προσφύγων και μεταναστών να ανεβούν σε λεωφορείο βρε αδερφέ! Κι ας μη σκεφτεί κανείς οποιοδήποτε λεωφορείο, αλλά δρομολόγιο από και προς τη «δομή φιλοξενίας». Πηγαίνοντας οι άνθρωποι να επιβιβαστούν, «σεκιουριτάδες»- συνεργαζόμενοι με τον ΟΑΣΘ- επιδίωξαν να τους εμποδίσουν, παίζοντας τον ελεγκτή. Η κίνηση αυτή προκάλεσε την αντίδραση του οδηγού που ζήτησε να σταματήσουν , καθώς ο έλεγχος των επιβατών για εισιτήρια δεν είναι της αρμοδιότητάς τους. Είπε μάλιστα ο οδηγός πως αν υπάρχει θέμα, πρέπει να κληθούν αρμόδιοι ελεγκτές και μάλιστα ο έλεγχος να γίνει σε όλους τους επιβάτες, πρόσφυγες, μετανάστες ή μη.

Τι έπραξε ο οδηγός; Το αυτονόητο. Τι έπραξαν οι συνεργαζόμενοι με τον ΟΑΣΘ «σεκιουριτάδες»; Αυτό που τους προστάζει μάλλον η συνείδησή τους, χρώματος φαιού, γκριζόμαυρου, ακροδεξιού . Τι έπραξε η διοίκηση του ΟΑΣΘ; Αυτό που της προστάζει η θέση της. Έριξε νερό στο μύλο του έρποντος φασισμού για να γυρίσει και να αλέσει στις μυλόπετρές του ακόμη πιο πολύ μυαλά και συνειδήσεις, καλώντας σε απολογία τον οδηγό!
Έργα και ημέρες!!

πηγή: Λαϊκός Δρόμος

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το