Οργισμένοι μαθητές και γονείς για την “σφαγή” στα Πανεπιστήμια

Μόλις τον περασμένο Απρίλιο, η Νίκη Κεραμέως θριαμβολογούσε για την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, αγνοώντας τις έντονες αντιδράσεις από τον εκπαιδευτικό κόσμο. «Τόσα χρόνια μπορούσε να εισάγεται στο Πανεπιστήμιο υποψήφιος που είχε βαθμό 1 και 2 στα 20. Μία τέτοια πρακτική είχε ως αποτέλεσμα την παραπλάνηση των ίδιων των φοιτητών καθώς τους ωθούσε σε ένα δρόμο δίχως προοπτική επιτυχούς φοίτησης, τον εμπαιγμό των συμφοιτητών τους που μετά από μεγάλο κόπο πέτυχαν υψηλότερες επιδόσεις για την εισαγωγή τους, αλλά και των φορολογουμένων που πλήρωναν για φοιτητές που δεν πληρούσαν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις».

Οργισμένοι μαθητές και γονείς για την

Η υπουργός όμως έκρυβε το ότι εξισώνοντας τα ιδιωτικά κολέγια με τα ΑΕΙ, όλοι αυτοί που λόγω βάσης δε θα μπαίνουν στη δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα σπουδάζουν, αν έχουν χρήματα, το ίδιο επάγγελμα, με τους ίδιους χαμηλότατους βαθμούς στους ιδιώτεςπληρώνοντας αδρά.
Χωρίς φυσικά καμία βάση εισαγωγής.

Σήμερα μόλις τρεις μήνες μετά και με πάνω από 20.000 -ακόμα και άριστους- υποψήφιους εκτός Πανεπιστημίων, το υπουργείο Παιδείας και η Νίκη Κεραμέως έχουν να αντιμετωπίσουν την οργή χιλιάδων γονέων και μαθητών αλλά και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Χαρακτηριστικά είναι τα σχόλια στη σελίδα της στο Facebook:

  • «Δεν ντρέπεσαι λίγο! Εγώ γράψει 17.000 μόρια και δεν μπορώ να δηλώσω τα ΤΕΦΑ; Πότε είχαν βάση τα αθλήματα και βάζετε τώρα; Παιδιά με 20.000 μόρια δεν μπορούν να δηλώσουν αρχιτεκτονική. Θα χρειαστείτε ξανά ψήφο. Έχετε καταστρέψει την παιδεία».
  • «Σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στη δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες, ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο, μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα».
  • «Μπορείτε να απαντήσετε για την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα κολέγια; Ή αλλιώς πώς γίνεται ένας μαθητής που αποφοιτά με 10 από τη δευτεροβάθμια μπορεί και σπουδάζει σε κάποιο κολέγιο κι όχι σε δημόσιο πανεπίστημιο και στη συνέχεια μπορείτε και δίνετε στον απόφοιτο κολεγίου ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με κάποιον που έχει αποφοιτήσει από δήμοσιο πανεπιστήμιο κι έχει συγκεντρώσει για την εισαγωγή του 18.000 μόρια; Πώς γίνεται με βάση το 10 να μπορεί να φοιτήσει σε ιδιωτικό κολέγιο και να αποφοιτά ενώ σε δημόσιο όχι; Επίσης πώς βάζετε ΕΒΕ στο σχέδιο όταν το μάθημα σταμάτησε να διδάσκεται στα σχολεία;»
  • «Ζητάτε από τους μαθητές 14 και 15 ελάχιστο όριο εισαγωγής στα μαθήματα ελευθέρου και γραμμικού στις πανελλήνιες ενώ αυτά τα μαθήματα δεν διδάσκονται στα σχολεία. Συγχαρητήρια για την υπέρλαμπρη ιδέα σας»
  • «10 στους 10 λέμε όχι στην ΕΒΕ που τόσο πρόχειρα αποφάσισε το υπουργείο με αποτέλεσμα να μείνουν πάνω από 25000 παιδιά εκτός ΑΕΙ και τα ΑΕΙ με κενές θέσεις! Κατάργηση τώρα»
  • «Πραγματικά με πια λογική αποφασίσατε να βάλετε ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα ενώ είχαν βάση το 10; Από τα περσινά στατιστικά δεν ξέρατε ότι θα είναι ψηλά στο ελεύθερο και γραμμικό; Ποιος είπε στα πανεπιστήμια να επιλέξουν μεταξύ 0.8 και 1.2; Νομίζω ότι όλοι γνωρίζατε τι θα γίνει. Κρίμα γιατί υπάρχουν παιδάκια που πραγματικά είναι δυστυχισμένα».
  • «Με τις σημερινές ελάχιστες βάσεις εισαγωγής πετάξατε και οριστικά πλέον έξω από το Πανεπιστήμιο τα παιδιά που κλείσατε στο σπίτι τους όλη τη σχολική χρονιά. Παιδιά που αν και δεν έγραψαν καλά έβγαλαν το λύκειο με αξιοπρέπεια ή και άριστους βαθμούς. Παιδιά που θα μπορούσαν να φτάσουν στο πτυχίο. Αν αυτό που βλέπουμε στην ανάρτηση δεν είναι ταξική εκδίκηση ή χαζοχαρουμενιά τότε τι είναι; Πανηγυρίστε για τα ΙΕΚ. Όσο προλαβαίνετε».
  • «Έχεις μπερδέψει την εκπαίδευση με την τεχνική κατάρτιση. Δε θα γράψω πολλά, θέλω όμως με το χέρι στην καρδιά και με αριθμούς και στοιχεία να μου πεις, πόσα ασθενοφόρα έχει η χώρα, και πόσες θέσεις εργασίας υπάρχουν αυτή τη στιγμή, τώρα που μιλάμε, ανοικτές για πλήρωμα ασθενοφόρου. Περιμένω να μας απαντήσεις, ξέρεις να μας πεις πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση που διαφημίζεις, ή σχεδιάζετε να μας πεθάνετε όλους οπότε θα τη δημιουργήσετε αργότερα;».
  • «Κλείνετε 25 σχολές, αποκλείεται χιλιάδες μαθητές από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια. Με την τράπεζα θεμάτων θα δημιουργήσετε τεράστια σχολική διαρροή. Καταστρέφετε την ελληνική κοινωνία και αναρωτιέμαι:Το κάνετε εν γνώση σας ή δεν καταλαβαίνετε τίποτα;».
  • «Τα παιδιά μας δηλαδή δεν είναι αρκετά ώστε να μπουν σε Δημόσιο Πανεπιστήμιο, αλλά είναι μια χαρά για τα πανάκριβα κολέγια του σιναφιού σου. Όπου πληρώνοντας θα τους δώσεις ισότιμο δίπλωμα!».
  • «Ο δρόμος που προτείνετε να ανακαλύψουν μερικές χιλιάδες από τα παιδιά μας, δεν είναι αυτός που ενσυνείδητα επιλέγουν, αλλά αυτός που ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ να επιλέξουν επειδή αποκλείσατε την πρόσβαση στο δρόμο που είχαν επιλέξει».
  • «Αυτά να μας τα πείτε όταν μείνουν εκτός τα δικά σας παιδιά, όχι του κοσμάκη. Εύχομαι να μην είστε υπουργός τότε και τα λεφτά που θα παίρνετε να μη σας φτάνουν όχι για κολέγια αλλά ούτε να τα ταΐσετε μπας και καταλάβετε τι περνούν οι Έλληνες γονείς που δε θα ξέρουν τι να κάνουν τα παιδιά τους. 17 χρόνων παιδιά με κομμένα όνειρα».
  • «Πώς επιτρέπετε να αποκλειστούν οι άριστοι μαθητές από τις Αρχιτεκτονικές σχολές επειδή στο ένα από τα δυο ειδικά μαθήματα σχεδίου έχουν βαθμό λίγο λιγότερο από τον μέσο όρο, δηλαδή περίπου 14 και 15 για τις πανελλήνιες εξετάσεις του 2021 άφησαν εκτός ΑΕΙ περισσότερους από 20000 υποψήφιους. Κάποιοι από αυτούς ήταν άριστοι»

Πηγή: Μαρία ΚΕΦΑΛΑ – 2020mag.gr

Please follow and like us: