Σε μια σοβαρή καταγγελία σε σχέση με τις συνθήκες εργασίας αλλά και τα προσωπικά δεδομένα των εργαζομένων προχώρησε το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων Vodafone-Πάναφον. Σύμφωνα με την καταγγελία, «με δικαιολογία ότι “υπάρχουν πολλοί νέοι συνάδελφοι”, ότι “δεν γνωριζόμαστε μεταξύ μας”, ότι “θα βοηθήσει την καλύτερη επαφή” πλασάρουν κάμερες στους συναδέλφους που εργάζονται από το σπίτι τους για τις ανάγκες των “meeting”».

Σχέδιο «ΝΑΤΟ 2030»: Κύριος στόχος Κίνα και Ρωσία και όχι η Τουρκία, όπως θριαμβολογεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη

Η εγκατάσταση και λειτουργία κάμερας σε σπίτια εργαζόμενων εντάσσεται, σύμφωνα με το σωματείο Εργαζομένων Vodafone – Πάναφον, σε ένα συνολικό πλαίσιο αντεργατικών επιλογών της Vodafone αλλά και όλων των αντίστοιχων εταιρειών. Σε παρόμοιες ενέργειες είχε προχωρήσει η Teleperformance τον περασμένο Μάρτιο.

Στη χειρότερη μοίρα βρίσκονται οι εργαζόμενοι στα τηλεφωνικά κέντρα της Vodafone, η οποία, από τον Φεβρουάριο του 2020 έως σήμερα (μέσα δηλαδή στην πανδημία), έχει απολύσει επί της ουσίας εκατοντάδες εργαζόμενους, συνήθως μη ανανεώνοντας τη σύμβαση ορισμένου χρόνου τους ή εξωθώντας τους σε παραίτηση. Οι εργαζόμενοι αυτοί αναπληρώνονται από χειρότερα αμειβόμενους και κυρίως εργαζόμενους μέσω outsourcing (οι οποίοι προσλαμβάνονται από τις λεγόμενες εργολαβικές εταιρείες, όπως η ICAP).

Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του σωματείου, σε σύνολο περίπου 5.500 εργαζόμενων, πάνω από 3.000 εργάζονται μέσω άλλων εταιρειών ή μέσω θυγατρικών της Vodafone(!), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα εργασιακά δικαιώματά τους και την (μη) κάλυψή τους από ενδεχόμενη νέα επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας.

Στους νεοπροσλαμβανόμενους που έχουν να διαχειριστούν έναν χαώδη όγκο πληροφορίας με ελλιπή προετοιμασία, εκπαίδευση και υποστήριξη, η πίεση είναι τέτοια που συνήθως παραιτούνται πριν κλείσουν τους δύο με τρεις μήνες στην εταιρεία…

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το