Έως τις 4 Ιανουαρίου θα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση το νέο σύστημα διορισμών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Με φόντο τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, το υπουργείο Παιδείας καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να συμμετάσχει με προτάσεις και σχόλια, ώστε να διαμορφωθεί το τελικό κείμενο που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας εξετάζει το ενδεχόμενο να ενταχθεί το νέο σύστημα διορισμών στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί το δεύτερο δεκαήμερο του Ιανουαρίου στη Βουλή, το οποίο θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο εξεταστικό.

Όσα ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας για το σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών δεν αποτελούν παρά την πιστή αντιγραφή και εφαρμογή της κατευθυντήριας γραμμής ΟΟΣΑ-ΕΕ που επιδιώκει την ανακύκλωση εργαζομένων ανάμεσα στην ανεργία και την εργασία με κριτήρια που συνεχώς αλλάζουν και τη συνεπακόλουθη άρση του δικαιώματος στη μόνιμη εργασία. Υλοποιεί κατά γράμμα τις κατευθύνσεις των λεγόμενων “εργασιακών προσόντων”, των πιστοποιήσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει “δια βίου” να κυνηγούν οι εργαζόμενοι για μια κακοπληρωμένη και επισφαλή θέση εργασίας. Η πρόταση της κυβέρνησης βασίζεται στη λογική του ν. 3848 (Διαμαντοπούλου-ΠΑΣΟΚ) και στις προτάσεις ανάδειξης των “αξιότερων”, που κατέθεσε και πριν ένα μήνα η ΝΔ στο πρόγραμμά της για την Παιδεία.

Βασική στόχευση είναι η υποτίμηση/ακύρωση της προϋπηρεσίας και η πλήρης απαξίωση του πτυχίου με τα μεταπτυχιακά να αποτελούν κριτήριο πρόσληψης.

Η αποδέσμευση των εργασιακών/επαγγελματικών δικαιωμάτων από το πτυχίο και το ασταμάτητο κυνήγι προσόντων (σεμινάρια, μεταπτυχιακά, διδακτορικά) μεταθέτουν το δικαίωμα στην εργασία σε «προσωπική υπόθεση» των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα πρέπει μόνιμα να αποδεικνύουν πως είναι «άξιοι» και «ικανοί» να εργάζονται μέσα σε ένα σύστημα αλληλοεξόντωσης.

Η προϋπηρεσία εξίσου αποτελεί πηγή εργασιακών δικαιωμάτων και κατοχυρώνει το αναφαίρετο δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία. Αποκτήθηκε σε συνθήκες ελαστικής εργασίας, όπου οι αναπληρωτές/τριες καλύπτουν τις πάγιες και σταθερές ανάγκες της εκπαίδευσης εδώ και 5, 10 ακόμα και 18 χρόνια!

Μέσα από το διορισμό ενός μικρού αριθμού εκπαιδευτικών (που σε καμιά περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες) “κατασκευάζει” ένα μείγμα προσόντων με το οποίο επιδιώκει να εδραιώσει ένα καθεστώς κινούμενης άμμου ,όχι μόνο για τους μόνιμους διορισμούς αλλά και για τις προσλήψεις αναπληρωτών.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ λίγο πριν τις εκλογές κοροϊδεύει ξανά τους χιλιάδες συμβασιούχους – αναπληρωτές αλλά και τους νέους απόφοιτους, καλλιεργεί ελπίδες ότι θα διοριστούν. Έφτασε στο σημείο ο Γαβρόγλου να λέει ξεδιάντροπα σε ραδιοφωνικό σταθμό ότι «…ο κάθε υποψήφιος να μπορεί να δει τον εαυτό του στην προκήρυξη…». ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΣΟΙ ΘΑ ΔΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ ΑΛΛΑ ΠΟΣΟΙ ΘΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ! Η κυβέρνηση επιδιώκει να καταστήσει ομήρους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που θα επιδιώξουν να βρουν μια θέση δουλειάς.

Την ίδια ώρα η κυβερνητική πολιτική επιχειρεί να κατακερματίσει το πιο ευάλωτο κομμάτι των εκπαιδευτικών πριμοδοτώντας έντεχνα εμφυλιοπολεμικό κλίμα.

Από την άλλη είναι φανερή η στάση της πλειοψηφίας των ΔΣ ΟΛΜΕ – ΔΟΕ που διευκολύνει τους κυβερνητικούς χειρισμούς και τα σχέδια. Ενώ ήταν γνωστές εδώ και καιρό οι προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας τόσο τα ΣΥΝΕΚ (ΣΥΡΙΖΑ) και η ΔΑΚΕ (ΝΔ) όσο και η ΠΕΚ (πρώην ΠΑΣΚ) έκαναν ότι μπορούσαν για να υποβαθμίσουν το θέμα, να υποσκάψουν κάθε προσπάθεια έγκαιρης και οργανωμένης αντίστασης του κλάδου.

Οι κυβερνητικές εξαγγελίες για το σύστημα διορισμών όχι απλώς δε λύνουν, αλλά συντηρούν και παγιώνουν το άθλιο καθεστώς της αδιοριστίας για χιλιάδες συναδέλφους αναπληρωτές, αλλά και απόφοιτους των λεγόμενων καθηγητικών σχολών. Ακόμα και οι 4.500 διορισμοί να πραγματοποιηθούν στην Ειδική Αγωγή, την επόμενη χρονιά, θα χρειαστούν και πάλι πάνω από 10.000 συμβασιούχοι για να λειτουργήσουν μόνο και μόνο οι δομές Ειδικής Αγωγής! Οι όποιοι διορισμοί εξαγγέλλονται σε βάθος τριετίας έχουν χαρακτήρα προεκλογικής εξαπάτησης!

Είναι φανερό ότι αυτό που χρειάζεται είναι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών με βάση αποκλειστικά το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Απόσυρση του προσοντολογίου της ανεργίας και της κατηγοριοποίησης. Επαναφορά στο προηγούμενο διδακτικό ωράριο.

Ακύρωση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων οι οποίοι τεχνητά δημιούργησαν πλεονάσματα. Μείωση των συνταξιοδοτικών ορίων, γιατί μόνο έτσι θα υπάρξει δουλειά για τους νεότερους. Μείωση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα σύμφωνα με τα πάγια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Αυτά μπορούν να διεκδικηθούν μόνο μέσα από ένα μαζικό αγωνιστικό πανεκπαιδευτικό μέτωπο με μορφές αγώνα που θα έχουν συνέπεια και συνέχεια.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το