Ε’ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ


Καταγγελία για τα γεγονότα στο 1ο Πρότυπο Λύκειο Αθήνας


Μέσα στις καταιγιστικές εξελίξεις του Μαρτίου, την θλίψη και την οργή που προκάλεσε σε όλους μας η κρατική δολοφονία στα Τέμπη, πληροφορηθήκαμε ένα ακόμα πολύ αποκαρδιωτικό γεγονός για την εκπαιδευτική κοινότητα της περιοχής μας.
Οι μαθητές-τριες του 1ου Πρότυπου Λυκείου της Αθήνας, όπως και χιλιάδες άλλα παιδιά από όλα τα σχολεία της χώρας, θέλησαν να συμμετάσχουν στις μεγάλες διαδηλώσεις για το έγκλημα στα Τέμπη. Όταν ο διευθυντής απέρριψε το αίτημα των παιδιών να πάνε στην πορεία την Τετάρτη 8 Μαρτίου και να κάνουν ενδοσχολικές δράσεις, τα παιδιά έκαναν γενική συνέλευση και αποφάσισαν κατάληψη, με συντριπτική πλειοψηφία. Οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν από τον διευθυντή να κάνουν… τηλεκπαίδευση! Δυστυχώς, σύμφωνα με τα νέα ήθη της διοίκησης, στους εκπαιδευτικούς ανατίθεται ο ρόλος καταστολής των νεανικών φωνών που αντιδρούν, ένας ρόλος που σύσσωμος ο κλάδος έχει αρνηθεί δυναμικά!
Την Τετάρτη, 8 Μαρτίου η πλειοψηφία των παιδιών πήγε στο συλλαλητήριο, αφήνοντας πίσω στο σχολείο μια ομάδα περιφρούρησης της κατάληψης. Ο διευθυντής εκτός ελέγχου, σε πολύ υψηλούς τόνους απαιτούσε από τα παιδιά ν’ ανοίξουν την πόρτα, απειλώντας ότι θα τους κάνει μήνυση. Μπροστά τους τηλεφώνησε στην Άμεση Δράση, αλλά και στο αστυνομικό τμήμα Ακροπόλεως, και απαιτούσε να έρθουν αστυνομικοί να ανοίξουν την πόρτα και να συλλάβουν τους μαθητές που ήταν εντός του σχολείου. Όταν από το αστυνομικό τμήμα του απάντησαν ότι δεν θα έρθουν, άρχισε να ψάχνει στους γύρω δρόμους, μήπως βρει κάποιον αστυνομικό για να τον φέρει στο σχολείο! Μάλιστα, απείλησε και τους γονείς, που είχαν φτάσει στο μεταξύ, με μήνυση. Η κατάληψη συνεχίστηκε μέχρι και την Παρασκευή 10 Μαρτίου, με τους γονείς να συμπαραστέκονται και να προστατεύουν από την γειτονική καφετέρια τα παιδιά τους … από τον διευθυντή του σχολείου!
Την Παρασκευή 10 Μαρτίου το σχολείο άνοιξε και όλη η σχολική κοινότητα, προσκεκλημένη από τον διευθυντή, παρακολούθησε την ομιλία του στην οποία ακούστηκαν πολλά ντροπιαστικά, που καθόλου δεν συνάδουν με τον στόχο του σχολείου στην διαμόρφωση της ελεύθερης σκέψης. Η κατάληψη των παιδιών η οποία αποφασίστηκε πλειοψηφικά, ύστερα από την δική του άρνηση να αφήσει τα παιδιά να εκφράσουν μαζί με όλη την κοινωνία τον θυμό και την αλληλεγγύη, ονομάστηκε «κατάλυση της παιδείας»! Η ενεργή πολιτειότητα ονομάστηκε «χουλιγκανισμός» και «δημοψηφίσματα του Παπαδόπουλου» και άλλα ηχηρά και ντροπιαστικά παρόμοια! Αμέσως μετά την ομιλία του, εκπαιδευτικός του σχολείου πήρε τον λόγο ζητώντας συγγνώμη για τα λόγια αυτά που ακούστηκαν τονίζοντας ότι δεν εκφράζουν τους εκπαιδευτικούς!
Καταγγέλλουμε τα λόγια και την στάση του Διευθυντή του 1ου προτύπου ΓΕΛ, που δυσφημίζουν τους εκπαιδευτικούς και μας γεμίζουν απογοήτευση! Ακόμα πιο μεγάλη είναι η απογοήτευσή μας όμως όταν συνειδητοποιούμε ότι αυτά δεν θα είναι στο άμεσο μέλλον μια θλιβερή εξαίρεση! Αυτό τον ρόλο θέλει να φορέσει η διοίκηση και η κυβέρνηση στους νέους διευθυντές, τον ρόλο του μάνατζερ που επιβάλλεται και καταστέλλει, που απειλεί και εκφοβίζει μαθητές και εκπαιδευτικούς, που καλεί την αστυνομία να συλλάβει ανήλικους και διατάζει τους καθηγητές να παίρνουν «τηλεαπουσίες» !
Αυτό που έγινε στο συγκεκριμένο σχολείο, αναδεικνύει τις ευθύνες της πολιτείας, για το σύστημα αξιολόγησης και τους αξιολογητές που επιβραβεύουν τέτοιες απαράδεκτες συμπεριφορές. Ο διευθυντής του προτύπου είναι ένας «αξιολογημένος» και μάλιστα «πρότυπο» προς μίμηση! Τέτοιο σύστημα αξιολόγησης επιχειρεί και η κ. Κεραμέως να επιβάλει στα σχολεία παρά τις μαζικές αντιδράσεις των εκπαιδευτικών!!!
Δεν σκοπεύουμε και δεν πρόκειται να επιτρέψουμε τα σχολεία μας να γίνουν εστίες αυταρχισμού, ανελευθερίας και διαμόρφωσης υπάκουων και πειθήνιων πολιτών. Παλεύουμε σε πολύ δύσκολες συνθήκες, για να διαπαιδαγωγήσουμε την νέα γενιά με οράματα, ευαισθησίες, κρίση και διάθεση για συμμετοχή στα κοινά! Και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε όλο και πιο αποφασιστικά, όσο αντιμετωπίζουμε τέτοιου είδους περιστατικά!

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας

Μούρης Ηλίας Μπλίκα Δήμητρα

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το