Έναρξη 10/11/2021 ώρα 6.00 π.μ – Λήξη 12/11/2021 ώρα 6.00 π.μ

  • -Συγκέντρωση στις 11/11/2021 ώρα 10.30 π.μ έξω από το B.S.DELOS
  • -Προσυγκέντρωση της ΠΕΝΕΝ Τετάρτη – Πέμπτη στις 5.30 π.μ έξω από το ίδιο πλοίο

Η κλιμάκωση της επίθεσης κυβέρνησης – εφοπλιστών ενάντια στα Ναυτεργατικά δικαιώματα η οποία είναι σε εξέλιξη όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα, η συσσώρευση και όξυνση των Ναυτεργατικών προβλημάτων, ο δραστήριος ρόλος και η συμβολή της ΠΕΝΕΝ και του κλάδου μας στην ανάγκη να οργανωθεί η αντίσταση και η πάλη των Ναυτεργατών, σε συνδυασμό με την εφοπλιστική αδιαλλαξία για την υπογραφή και ανανέωση των ΣΣΕ κατέστησε δυνατόν να ληφθεί ομόφωνη απόφαση (πρόταση ΠΕΝΕΝ) για την 48ωρη απεργία.

Στην απεργιακή μάχη που καλούμαστε να δώσουμε μπροστά μας αναδεικνύονται μια σειρά κρίσιμα προβλήματα τα οποία αφορούν όλους τους Ναυτεργάτες ανεξάρτητα από ειδικότητα και βαθμό.

Οι ΣΣΕ στην δεκαετία 2011 – 2021 έχουν υπογραφεί με αυξήσεις αυτές του 2018 – 2021 (2% + 2%). Όλες τις άλλες χρονιές υπήρξε μηδενική αύξηση .

Την παραπάνω περίοδο υπήρξε ένα μπαράζ αντιλαϊκών μέτρων, κυρίως φορομπηχτικών (αύξηση φορολογίας Ναυτεργατών – ΕΝΦΙΑ – Εισφορά Αλληλεγγύης – ΚΕΑΝ – Ταμείων Πρόνοιας και συνδυαστικά σημειώθηκαν δρακόντειες περικοπές σε υπερωρίες, επιδόματα, έξτρα εργασίας που συρρίκνωσαν δραματικά το Ναυτεργατικό εισόδημα.

Τον τελευταίο χρόνο το ναυτεργατικό εισόδημα σημείωσε τεράστια πτώση με το τσουνάμι των ανατιμήσεων και της ακρίβειας σε βασικά καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες ενώ ο πληθωρισμός ξεπέρασε τον Οκτώβρη το 3%.

Η πρόταση διεκδίκηση της ΠΕΝΕΝ για αυξήσεις 7% + 7% για το 2020 – 2021 είναι προφανώς κατώτερη από την συνολική απώλεια που καταγράφτηκε στο εισόδημα όλων των Ναυτεργατών….

Την ίδια περίοδο επίσης οι κύριες συντάξεις, οι επικουρικές και τα εφάπαξ κατακρεουργήθηκαν και οι μειώσεις ξεπέρασαν το 50%!!

Το ίδιο διάστημα τα εργασιακά προβλήματα και τα Ναυτεργατικά δικαιώματα δέχθηκαν σφοδρή ολομέτωπη επίθεση με τους αντιδραστικούς φιλοεφοπλιστικούς νόμους 4150/2013, τον 4117/2020 με αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση και την εντατικοποίηση της δουλειάς, την επιβολή συνθηκών στρες μέσα στα καράβια προκειμένου με την ελάχιστη πλέον σύνθεση οι εναπομείναντες Ναυτεργάτες να ανταποκριθούν στα υπεραυξημένα επαγγελματικά τους καθήκοντα. Ωράρια εργασίας, ώρες ανάπαυσης, εργασιακές σχέσεις και συνθήκες δουλειάς επιβαρύνθηκαν ακόμη περισσότερο όπως και ο βαθμός εκμετάλλευσης των Ναυτεργατών σε συνδυασμό με την καθημερινή εφοπλιστική παραβατικότητα η οποία είναι γενικευμένη και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Στο διάστημα της πανδημίας η κυβέρνηση έδωσε ζεστό δημόσιο χρήμα για την ενίσχυση των Aκτοπλοϊκών εταιρειών που άγγιξε τα 120 εκατομμύρια ευρώ, ενώ για τους Nαυτεργάτες έδωσε φτωχοεπιδόματα ύψους 534 ευρώ (αναστολή σύμβασης) και για τους ανέργους 400 ευρώ (έγγαμοι) – 350 ευρώ (άγαμοι)!

Οι μικτοί έλεγχοι πού έγιναν σε δεκάδες πλοία τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβρη ανέδειξαν εκτεταμένες παραβιάσεις στα εργασιακά δικαιώματα στην επιβατηγό ναυτιλία και το χειρότερο είναι ότι αυτά δεν αποκαθίστανται!

Παράλληλα με όλα τα παραπάνω κυβέρνηση- κεφάλαιο εντείνουν την επίθεσή τους ενάντια σε ότι έχει απομείνει όρθιο την περίοδο της μνημονιακής (αντιλαϊκής) καταιγίδας και πρόσφατα ψήφισε στην Βουλή τον νόμο Χατζηδάκη, που αποτελεί τομή σε αυτή την επίθεση, καταφέρνοντας καίριο πλήγμα στα εργασιακά δικαιώματα (οκτάωρο κλπ), στα συνδικαλιστικά (απεργίες-διαδηλώσεις-ποινικοποίηση των αγώνων), ηλεκτρονικό φακέλωμα συνδικάτων.

Στόχος τους να επιβάλουν σιωπή νεκροταφείου με το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που θεσπίζουν και έτσι να διευκολύνουν τα μέγιστα η αντιλαϊκή τους πολιτική να εφαρμόζεται ανεμπόδιστα, με επιδίωξη το ξεπέρασμα της κρίσης να περάσει και αυτή την φορά πάνω από τις πλάτες του λαού και της εργατικής τάξης.

Εκείνο για το οποίο νοιάζονται είναι η ανταγωνιστικότητα και η κερδοφορία των επιχειρήσεων εφοπλιστών – τραπεζιτών – βιομηχάνων!

Σε αυτή την πολιτική η μόνη δύναμη που μπορεί να βάλει φρένο είναι η οργανωμένη πάλη των εργαζομένων και των συνδικάτων που πρέπει να βάλουν μπροστά την αντίσταση και την διεκδίκηση για την ανατροπή αυτής της πολιτικής προβάλλοντας τις δικές τους σύγχρονες ανάγκες.

Παλεύουμε για:

  • -Υπογραφή και ανανέωση των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με ουσιαστικές αυξήσεις.
  • -Κατάργηση όλων των αντιδραστικών νόμων που αφορούν την επάνδρωση, την οργανική σύνθεση και την απασχόληση των Ναυτεργατών (4150/13 – Ν.Δ 2687/53 – 4117/2020 – 4714/2020).
  • -Την αυτοτέλεια του ΝΑΤ και των υπολοίπων Ταμείων μας (ΚΕΑΝ – Ταμεία Πρόνοιας – Οίκος Ναύτη), την κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, την άμεση απόδοση των συντάξεων και των άλλων ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων.
  • -Την λήψη άμεσων μέτρων για την ανεργία και την προστασία των ανέργων.
  • -Την κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη (4808/2021) και όλων των προγενέστερων αντεργατικών νομοθετικών ρυθμίσεων.

Θέση μας ξεκάθαρη που απευθύνεται σε όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία είναι η οργάνωση και πραγματοποίηση πανεργατικής πανελλαδικής απεργίας το 2ο δεκαήμερο του Νοέμβρη με αιχμή την ανατροπή και κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη.

Συνάδελφοι,

Εγγύηση για την οργάνωση, την περιφρούρηση και την επιτυχία της απεργίας είναι αυτή να γίνει υπόθεση και να την πάρουν στα χέρια τους όλοι οι Ναυτεργάτες μέσα και έξω από τα καράβια.

Οι ίδιοι οι Ναυτεργάτες να έχουν καθοριστικό ρόλο και λόγο στην μάχη που έχουμε μπροστά μας. Καμία εμπιστοσύνη σε «σωτήρες», «μεσσίες» και εκπροσώπους μέσω της ανάθεσης, αφού η ζωή δείχνει ότι ο δρόμος αυτός οδηγεί σε πισωγυρίσματα, συμβιβασμούς και τελικά στην υποταγή των συμφερόντων των Ναυτεργατών σε εκείνα των εφοπλιστών, της κυβέρνησης και της πολιτικής τους!

Απαιτήστε η απεργία, η έκβαση, η εξέλιξη και η προοπτική της να εξασφαλίζει την δική σας συμμετοχή και γνώμη.

Η ΠΕΝΕΝ και ο κλάδος μας θα δώσει και αυτή την φορά όλες τις δυνάμεις της για την επιτυχία της απεργίας, για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας.

Πειραιάς 6-11-2021

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το