Στις 19 Δεκεμβρίου ψηφίζουμε-στηρίζουμε

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στο Περιστέρι!

Για ένα σωματείο που ενώνει, αγωνίζεται με δύναμη, αυτοπεποίθηση, αλληλεγγύη και φέρνει ΝΙΚΕΣ!

Δεν υποχωρούμε! Δεν συναινούμε! Αγωνιζόμαστε!

Υπερασπιζόμαστε την εργασία μας και το δημόσιο σχολείο

Παλεύουμε ενάντια στην πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ

Οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου ΔΣ της ΕΛΜΕ γίνονται σε μια κρίσιμη περίοδο που βαριά τα σύννεφα του πολέμου κρέμονται πάνω από τη χώρα μας. Η πρόσφατη διεύρυνση των στρατιωτικών βάσεων με την επέκταση της συμφωνίας με τους Αμερικάνους, αλλά και η στρατιωτική εισβολή της Τουρκίας στη Συρία και το Κουρδιστάν δημιουργούν όρους άμεσης πολεμικής εμπλοκής της χώρας στους πολεμικούς σχεδιασμούς του Ιμπεριαλισμού.

Η κυβερνητική πολιτική της ΝΔ, αλλά και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, όπως εξυφαίνεται από τις Βρυξέλλες και το ΔΝΤ, κατεδαφίζει δικαιώματα και κατακτήσεις ολόκληρου αιώνα [μόνιμη και σταθερή εργασία, οκτάωρο, συλλογικές συμβάσεις, δημόσια κοινωνική ασφάλιση], ιδιωτικοποιεί και υποβαθμίζει τις κοινωνικές υπηρεσίες [υγεία, παιδεία, πρόνοια], ξεπουλά τη δημόσια περιουσία και «απελευθερώνει» τις απολύσεις. Σε κανένα άλλο τόπο και χρόνο, σε καμιά άλλη χώρα σε καιρό ειρήνης δε σημειώθηκε τόσο βίαιη ανακατανομή πλούτου, που οδήγησε στην κατάρρευση του επιπέδου ζωής, στη μαζική πτώχευση του λαού, στις αυτοκτονίες, στην ανεργία και την πείνα.

Η νεοφιλελεύθερη πολιτική της ΝΔ επιβάλλει την όξυνση του αυταρχισμού και της κρατικής καταστολής. Η κατάργηση του ασύλου, η αστυνομική επέμβαση πάνοπλων αστυνομικών δυνάμεων μέσα στη ΑΣΟΕΕ, οι βιαιότητες και οι διωγμοί σε αγωνιζόμενους φοιτητές, οι συλλήψεις και διώξεις, οι ξυλοδαρμοί που ακολούθησαν, το φακέλωμα όσων συνδικαλίζονται, το νέο πλήγμα στο δικαίωμα της απεργίας που ψηφίστηκαν πρόσφατα στον «αναπτυξιακό» νόμο, είναι μέτρα που στοχεύουν στην υποταγή και την τρομοκράτηση του οργανωμένου κινήματος, του λαού και της νεολαίας.

Με την υπογραφή ΕΕ- ΟΟΣΑ-ΣΕΒ στην εκπαίδευση προωθείται η «αυτονομία» των σχολικών μονάδων, η ιδιωτικοποίηση και η σύνδεση-υποταγή της εκπαίδευσης στην αγορά, η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών

Η εκπαιδευτική πολιτική όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων συρρικνώνει τις ήδη εξαιρετικά χαμηλές δαπάνες, με λιγότερα σχολεία, χωρίς να καλύπτονται οι βασικές ανάγκες λειτουργίας τους, με πολυπληθή τμήματα και με τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών, αφού στην δεκαετία των μνημονίων οι διορισμοί εκπαιδευτικών παραμένουν μηδενικοί! Η παιδεία μετατρέπεται σε εμπόρευμα για «λίγους και εκλεκτούς», με τη χορηγία των κάθε λογής ειδωλολατρών της αγοράς, στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης, του «αυτόνομου» σχολείου, με απαλλαγή του κράτους από την ευθύνη χρηματοδότησής του, της σύνδεσης – υποταγής του στην αγορά, την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών σαν βασικό εργαλείο μεταφοράς της ευθύνης στους εκπαιδευτικούς και ως μηχανισμό για να περάσουν οι αντιδραστικές πολιτικές. Σε αυτές τις συνθήκες «ο εκπαιδευτικός οφείλει να τα κάνει όλα και να συμφέρει», να είναι ένα πολυεργαλείο, που διδάσκει, μετακινείται σε πολλές σχολικές μονάδες, εκτελεί χρέη γραμματέα και συμβούλου-ψυχολόγου, καλείται να λύσει όλα τα προβλήματα του σχολείου του.

Βρισκόμαστε στον πρώτο χρόνο εφαρμογής του διαβόητου “νέου Λυκείου” του Γαβρόγλου. Όλα επιβεβαιώνουν πως το Λύκειο μετατρέπεται ταχύτατα σε ένα σκληρό εξεταστικό κάτεργο, ένα σχολείο αριστοκρατικό, ακόμα πιο ταξικό, για ολοένα και λιγότερους. Σε αυτό το τοπίο, το υπουργείο Παιδείας απεργάζεται σενάρια επαναφοράς του κακόφημου μέτρου της βάσης του 10. Επιδιώκουν να «χρυσώσουν το χάπι», ρίχνοντας την ευθύνη της «αποτυχίας» στους μαθητές για να κρύψουν πως στόχος τους είναι να μειώσουν δραστικά τους εισακτέους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Κανείς βέβαια δεν εγείρει θέμα πως στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια στα οποία έχουν εξισώσει τα επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των ΑΕΙ, μπορούν να φοιτήσουν με μηδενική βάση, αρκεί οι γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι τους στη τσέπη. Οι εκπρόσωποι της νέας κυβέρνησης μιλούν με νοσταλγία για την επιστροφή στο 2014, στη διαθεσιμότητα και τις απολύσεις, στην πρέσα της σκληρής αξιολογικής κρίσης σχολείων και εκπαιδευτικών που οδηγεί στο μαρασμό των σχολείων, τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και τις απολύσεις, στον αυταρχισμό και την καταστολή του “εντέλλεσθε” και της επιστράτευσης, στη φτώχεια διάρκειας των εκπαιδευτικών, στην άρση της μονιμότητας και την γενίκευση της ελαστικής εργασίας.

Η πολιτική των μηδενικών διορισμών συνεχίζεται για 11η χρονιά

Η μονιμοποίηση των χιλιάδων κενών και η διεύρυνση της αδιοριστίας και της αναπλήρωσης κάθε χρόνο στα σχολεία κάνει επιτακτική την ανάγκη άμεσης πρόσληψης χιλιάδων μονίμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών. Οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων πρέπει να υπολογίζονται με το ωράριο στα προ του ’13 επίπεδα, την επαναφορά του ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίων, τους υπεύθυνους βιβλιοθήκης, την κατάργηση των συνδιδασκαλιών και του ελάχιστου αριθμού για τα τμήματα, την επαναφορά των παράλληλων τμημάτων στη β΄ ξένη γλώσσα κλπ.

Η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης μεγαλώνει, οδηγώντας σε ασφυξία τα σχολεία

Η υπoχρηματοδότηση στην εκπαίδευση, με 2,87% για φέτος του κρατικού προϋπολογισμού και με συνολική μείωση 26,6% από το 2009, έχει τραγικές συνέπειες στις υποδομές και στα υλικοτεχνικά μέσα (εργαστήρια, κτιριακά, θέρμανση κλπ) και στη μη εφαρμογή πολιτικών πρόληψης, συντήρησης, αντισεισμικής προστασίας και πυρασφάλειας. Απόδειξη ο σεισμός τον Ιούλιο στην Αττική, όπου συνολικά το κράτος βρέθηκε πίσω από τα γεγονότα, με αποτέλεσμα να μείνουν σχολεία κλειστά ακόμη και μετά τις 11 Σεπτέμβρη.

Οι μειώσεις των μισθών, μας εξαντλούν οικονομικά

Οι μειώσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών από τον Φλεβάρη του ’10 κυμαίνονται από 30 έως 40% ανάλογα με τα κλιμάκια. Ενώ πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς έχουν να δοθούν 12 χρόνια, μετά και τις μειώσεις των μνημονίων και τις αλχημείες του ΣΥΡΙΖΑ με το νέο ενιαίο μισθολόγιο, τις αυξομειώσεις των εισφορών, αλλά κυρίως με την υπερφορολόγηση και τις αυξήσεις στο κόστος της καθημερινής διαβίωσης για μια μέση οικογένεια, φθάσαμε σε μισθούς πείνας Είναι ώριμο το αίτημα για μεγάλες αυξήσεις, μαζί με την αναπλήρωση 13ου και 14ου μισθού και της επαναφοράς του ενός ΜΚ. Κανείς δεν μπορεί να ζήσει με λιγότερα από 1000 ευρώ. Η διεκδίκηση και υπογραφή κλαδικής σύμβασης εργασίας είναι ο δρόμος για ένα ισχυρό εκπαιδευτικό κίνημα να πετύχει ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας.

Δουλειά μέχρι τα βαθειά γεράματα, συντάξεις πείνας

Εδώ και δεκαετίες προωθούνται με μια σειρά νόμους, αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις που στόχο έχουν να διαλύσουν το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα, ώστε να δουλεύουμε μέχρι τα βαθειά γεράματα, με συντάξεις πείνας. Πρόσφατα με τις αλλαγές που επέφερε ο ν.4336/15 και ο νόμος Κατρούγκαλου, κυρίως με την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης στα 67 χρόνια ή στα 40 χρόνια εργασίας, μείωσε επιπλέον τις συντάξεις με την κατάργηση του ΕΚΑΣ, καθιέρωσε την λεγόμενη εθνική σύνταξη των 384 ευρώ, έκρυψε μέχρι νεωτέρας τις πολύ μεγάλες περικοπές με την «προσωπική διαφορά» κι έδωσε την καλύτερη πάσα στους νεοφιλελεύθερους μάγους της ΝΔ να ετοιμάζουν ιδιωτικοποίηση της επικουρικής, μείωση των εισφορών από το Γενάρη του ΄20 [νέες μειώσεις στους σημερινούς συνταξιούχους], μετατροπή της σύνταξης σε επίδομα για τους νέους συνταξιούχους και οριστική εξαφάνιση της σύνταξης για τους νεοεισερχόμενους στην εργασία. Ήδη ετοιμάζονται τα κοράκια της «αυτορρυθμιζόμενης ελεύθερης αγοράς» για νέες ρεμούλες με τις εισφορές των ασφαλισμένων, με το ιδεολογικό άλλοθι της «ελεύθερης επιλογής».

Η αντιμεταναστευτική πολιτική του υπουργείου Παιδείας συνεχίζεται

Η αντιμεταναστευτική πολιτική του υπουργείου Παιδείας συνεχίζεται, δείχνοντας με εκκωφαντικό τρόπο πώς η κυβέρνηση της ΝΔ εννοεί την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων και μεταναστών [5000 παιδιά-πρόσφυγες λιγότερα μέχρι τώρα στα σχολεία}. Επιδίδεται με απίστευτο ζήλο στην αστυνομική εκκένωση καταλήψεων οικογενειών προσφύγων/μεταναστών που σημαίνει, εκτός των άλλων, τη βίαιη απομάκρυνση των εκατοντάδων προσφύγων μαθητών από τα σχολεία τους, ενώ κάνει πιο δύσκολες τις συνθήκες ομαλής ένταξής τους στα δημόσια σχολεία. Φέτος η ΥΑ για την ίδρυση 304 τάξεων υποδοχής στη Β/θμια εκδόθηκε μόλις στις 8/10, και ούτε λόγος φυσικά δεν γίνεται από το ΥΠΑΙΘ για την ένταξη όλων των παιδιών προσφύγων στα πρωινά τμήματα με την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού για να λειτουργήσουν ομαλά. Δεν υπάρχει μέριμνα για τη μεταφορά των μαθητών από τους χώρους διαμονής από και προς τα σχολεία. Το βασικό πρόβλημα αντιμετωπίζεται στα κέντρα υποδοχής και κυρίως στα νησιά, όπου πάνω από το 75% των παιδιών δεν πηγαίνουν στο σχολείο. Οι περιορισμοί στην απόδοση ΑΜΚΑ και η απαγόρευση πρόσβασης στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για ένα μεγάλο κομμάτι ανήλικων προσφυγόπουλων δημιουργούν απαγορευτικούς όρους για την πρόσβασή τους στα σχολεία.

Γυρίζουμε την πλάτη στο συνδικαλισμό της παραίτησης και της υποταγής – Με τη συμμετοχή μας στο σωματείο και την ενίσχυση των διαδικασιών βάσης διεκδικούμε τα δικαιώματά μας

Το μοντέλο του συνδικαλισμού που τείνει να καθιερωθεί στην ΟΛΜΕ αντιγράφει και προάγει κοινοβουλευτικές πρακτικές που οδηγούν τον κλάδο στην αγωνιστική παραίτηση. Ο μόνος δρόμος για να βγούμε από το τέλμα είναι να στηριχθούμε στα πρωτοβάθμια σωματεία μας, τις ΕΛΜΕ. Μέσα από την αναζωογόνηση της ίδιας της λειτουργίας τους και την ενασχόλησή τους με όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο και τους εκπαιδευτικούς. Μέσα από την προώθηση του συντονισμού τους σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο για να διαμορφώνονται όροι μαζικής συμμετοχής. Μέσα από τη συνεργασία με τους Συλλόγους ΠΕ, με την προώθηση της συνεννόησης αγωνιστικών δυνάμεων και τη συγκρότηση Επιτροπών Αγώνα. Η προώθηση του συντονισμού των σωματείων μας αποκτά επείγοντα χαρακτήρα για να ανακόψουμε το νέο γύρο προώθησης αντιεκπαιδευτικών μέτρων. Με αιχμή τα αιτήματα για διορισμούς, προβλήματα αναπληρωτών, μισθούς και συντάξεις, για να μην περάσουν τα νέα μέτρα για Λύκειο, αξιολόγηση.

Συναδέλφισσα/ε,

Όλα αυτά τα χρόνια προκρίναμε την ανάδειξη του ρόλου του σωματείου και όχι της δικής μας παράταξης. Μέσα από την ΕΛΜΕ προσπαθούμε να δημιουργήσουμε την απαραίτητη αγωνιστική συσπείρωση και προοπτική, μέσα από Γενικές Συνελεύσεις, παρεμβάσεις και κινητοποιήσεις στη Διεύθυνση, την Περιφέρεια, το Υπουργείο, με απεργίες και συλλαλητήρια στη βάση ενός σοβαρού σχεδιασμού με βήματα, κλιμάκωση και αποφασιστικότητα, για να αντιμετωπίσουμε και να λύσουμε όλα τα «μικρά» και «μεγάλα» ζητήματα. Διεκδικήσαμε τη λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων, τη λειτουργία νέων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, την άμεση στελέχωση των σχολείων, μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών, ίσα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών, να μην μετακινείται κανένας εκπαιδευτικός σε περισσότερες από 2 σχολικές μονάδες, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, την αναγκαία χρηματοδότηση των σχολείων, την αποτροπή της αξιολόγησης κηρύσσοντας απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης. Επιδιώξαμε την έκδοση ανακοινώσεων ενάντια στις επιθέσεις σε καταλήψεις προσφύγων στις ρατσιστικές φωνές που δηλητηριάζουν τους μαθητές μας και την κοινωνία συνολικότερα, ενάντια στους πλειστηριασμούς και τις διώξεις ενάντια σε αγωνιστές, δηλώσαμε την συμπαράστασή μας σε συναδέλφους που αδικήθηκαν κατάφωρα, αλλά και σε ΕΛΜΕ που δέχθηκαν διώξεις. Πήραμε θέση ενάντια στις πολεμικές προετοιμασίες στην περιοχή μας και την οποιαδήποτε εμπλοκή της χώρας μας σ` αυτές. Δεν διεκδικούμε κανένα αλάθητο, αναγνωρίζουμε τις αδυναμίες και προσπαθούμε στο μέτρο του δυνατού να τις ξεπεράσουμε.

Συναδέλφισσα/ε,

Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι αφίσα-Παρεμβάσεων-1β.jpg

Δώσε δύναμη στη φωνή σου! Στήριξε το σωματείο σου! Βάλε πλάτη για να χτίσουμε ξανά σωματείο μαζικό, αγωνιστικό και ταξικό, με ζωντανές και δημοκρατικές Γενικές Συνελεύσεις!

 Διεκδίκησε το δικαίωμα να ζεις με αξιοπρέπεια από την εργασία σου! Μην αποδεχθείς να ζεις στο καθεστώς της βαθιάς και παρατεταμένης φτώχειας! Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1000 ευρώ καθαρά. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. Άμεση καταβολή του κατηργημένου ΜΚ των ετών 2016-2017. Κλαδική σύμβαση εργασίας.

 Βάλε τέλος στην άλωση των εργασιακών μας κατακτήσεων. Να διεκδικήσουμε ΤΩΡΑ μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών. Πλήρη εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. Να καταργηθεί το «Προσοντολόγιο»!

 Μην αποδεχθείς να σε μετατρέψουν σε μέτρο της αποτυχίας του εκπαιδευτικού συστήματος. Πες ΟΧΙ στην αξιολόγηση Σχολείων & Εκπαιδευτικών! Απεργία αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης. Δημοκρατία και Παιδαγωγική ελευθερία στα σχολεία.

 Αντιτάξου στα αντιδραστικά σχέδια κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ, που θέλουν να μετατρέψουν το Δημόσιο Σχολείο σε ελιτίστικο, ταξικό για λίγους και εκλεκτούς! Όχι στο Νέο Λύκειο των κανόνων της αγοράς και των εξεταστικών φραγμών. Όχι στα ΕΠΑΛ της υποβαθμισμένης εκπαίδευσης, της μαθητείας και της φτηνής κατάρτισης.

 Βάλε φρένο στην παρατεταμένη εργασιακή περιπλάνηση, στην πολιτική των τεχνητών πλεονασμάτων και του αυξημένου ωραρίου που σε εξαναγκάζουν να περιφέρεσαι σε δύο, τρία ακόμα και πέντε σχολεία! Να επανέλθει αμέσως το ωράριό μας στα επίπεδα του 2013!

 Ένωσε τη φωνή σου με όσους αγωνίζονται για να βρίσκονται όλα τα παιδιά στο σχολείο μέχρι τα 18 τους, να μορφώνονται ισότιμα, χωρίς αποκλεισμούς ανεξάρτητα από φύλο, φυλή, χρώμα, θρήσκευμα και εθνικότητα!

 Μην αποδεχθείς να εργάζεσαι μέχρι τα βαθιά γεράματα και να ζεις στη συνέχεια με φιλοδωρήματα φτώχειας. Υπερασπίσου την Κοινωνική Ασφάλιση! Είναι ζωτική σου υπόθεση! Όχι στην ιδιωτικοποίηση της κοινωνικής ασφάλισης. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Αξιοπρεπής σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς ή 60 χρονών, για τους εκπαιδευτικούς.

 Παλεύουμε για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ και την κατάργηση όλων των αντιδραστικών νόμων. Παλεύουμε για την αποχώρηση της χώρας μας από τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, από το ΝΑΤΟ και την ΕΕ. Ενάντια στο φασισμό, το ρατσισμό, τον πόλεμο, τον ιμπεριαλισμό. Αλληλεγγύη – ειρήνη με όλους τους λαούς.

Την Πέμπτη 19/12 ψηφίζουμε για την ανάδειξη του νέου Δ. Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής στο Περιστέρι [09:00 – 19:00 στο 1ο Λύκειο Περιστερίου]

ΨΗΦΙΣΕ–ΣΤΗΡΙΞΕ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το