Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 22 Ιούλη στα Προπύλαια από σωματεία εκπαιδευτικών (ΟΛΜΕ – ΔΟΕ), Ενώσεις και συλλόγους γονέων γονέων, μαθητές και φοιτητές ενάντια στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση και αυτονομία των σχολικών μονάδων που συζητείται στη Βουλή και αναμένεται να τεθεί προς ψήφιση την επόμενη εβδομάδα.

Στην κινητοποίηση είχαν καλέσει Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ, ΕΛΜΕ της Αττικής, Σύλλογοι Πρωτοβάθμιας, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, η ΟΓΕ, ο Εκπαιδευτικός Όμιλος – Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης, η Φοιτητική Πορεία, το ΠΑΜΕ, εργατικά συνδικάτα και φορείς.

Στο συλλαλητήριο ακούστηκαν συνθήματα υπέρ του δικαιώματος της δημόσιας και δωρεάν παιδείας για όλους τους μαθητές κι ενάντια στην ελάχιστη βάση εισαγωγής και στο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ. «Δεν θα γίνει σκλάβος η νέα η γενιά, δικαίωμα στη μόρφωση για όλα τα παιδιά», «η αξιολόγηση είναι μια απάτη, θέλουν τον δάσκαλο με σκυμμένη πλάτη» και «μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικοί όλοι στον αγώνα για την ανατροπή» ήταν μερικά απ’ τα συνθήματα που κυριάρχησαν.

Το «παρών» έδωσαν εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, μαθητές, φοιτητές, γονείς και εργαζόμενοι που συμπαραστέκονται στα παιδιά τους. 

Η κυβέρνηση κατέθεσε το νομοσχέδιο στη Βουλή σε ακόμα χειρότερη μορφή, με τιμωρητικές τροπολογίες για όσους δεν συμμετέχουν στις διαδικασίες της αξιολόγησης και πλήθος άλλων αντιδραστικών διατάξεων που αλλοιώνουν το χαρακτήρα  του  Δημόσιου σχολείου.

Θέλουν να επιβάλλουν τα σχέδιά τους με εργαλείο την τρομοκράτηση του κλάδου.Το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση συνιστά μια βαθιά αντιδραστική τομή που φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά το τοπίο στην εκπαίδευση, οικοδομώντας ένα αυταρχικό, ταξικό, εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων, προωθώντας την κατηγοριοποίησή τους μέσα από την «αυτονομία» τους και επιβάλλοντας τον φόβο και την υποταγή των εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική μέσα από ένα σκληρό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης .

Το πολυνομοσχέδιο κατατέθηκε στο κατακαλόκαιρο, με τα σχολεία κλειστά, όπως κάνουν πάντα εκείνες οι κυβερνήσεις που φέρνουν για ψήφιση αντιεκπαιδευτικούς – αντιλαϊκούς νόμους προκειμένου να τους επιβάλλουν .

Σε κοινή ανακοίνωση που μοίρασε ο Εκπαιδευτικός Όμιλος – Φοιτητική Πορεία σημειώνεται το εξής:

Εκπαιδευτικός Όμιλος – Φοιτητική Πορεία

Φέρνουν νέο σαρωτικό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο!

Ενιαίος πανεκπαιδευτικός αγώνας διάρκειας η απάντηση στα αντιδραστικά σχέδια κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ!

Μόλις ελάχιστες ημέρες μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στα Πανεπιστήμια που σήμανε το πετσόκομμα και τον αποκλεισμό πολλών χιλιάδων υποψηφίων, λόγω του ταξικού κόφτη της διαβόητης «Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής», το ΥΠΑΙΘ προωθεί μέσα στο κατακαλόκαιρο το νέο αντιεκπαιδευτικό έκτρωμα που έρχεται να σαρώσει τις δύο βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση βγάζουν από το συρτάρι τις ντιρεκτίβες της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ, που μέχρι πριν από λίγο καιρό ούτε στα όνειρά τους δεν μπορούσαν να δουν να υλοποιούνται λόγω των σοβαρών αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος και της αντίστασης που πρόβαλε στα αντιδραστικά τους σχέδια.

Ο πρώτος ομιλητής στη συγκέντρωση: Ο Χρήστος Σόφης, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ εκπρόσωπος των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων

Με το νέο σχέδιο νόμου η κυβέρνηση προωθεί την πολυδιαφημιζόμενη «αυτονομία της σχολικής μονάδας». Πίσω από τις επικοινωνιακές φλυαρίες περί «αυτονομίας» μεθοδεύονται μια σειρά αντιδραστικές αλλαγές στο σώμα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που στοχεύουν στην παραπέρα ιδιωτικοποίησή της, στη μετατροπή των σχολείων σε οικονομικές μονάδες που θα αναζητούν τους χορηγούς τους για να καλύψουν τους πόρους τους. Παράλληλα ανοίγουν το δρόμο για να περάσουν ακόμα περισσότερες αρμοδιότητες στους Δήμους που θα συμπεριλαμβάνουν ακόμα και τα εργασιακά ζητήματα των εκπαιδευτικών (προσλήψεις, μισθολογικά κλπ). Με όχημα την «αυτονομία» η κυβέρνηση αλλοιώνει την παρεχόμενη εκπαίδευση παρεμβαίνοντας στον ενιαίο χαρακτήρα του αναλυτικού προγράμματος σπουδών, με μέτρα όπως το «πολλαπλό βιβλίο» και καινοφανείς αντιεκπαιδευτικές μεθόδους όπως η λεγόμενη «ανεστραμμένη μάθηση». Η «αυτονομία» μαζί με την αυτοαξιολόγηση αποτελούν τα βασικά εργαλεία της κυρίαρχης πολιτικής για την κατηγοριοποίηση των σχολείων με ταξικά κριτήρια, για την επιβολή λουκέτων, για να απαλλαγεί η κυβέρνηση από την υποχρέωσή της να παρέχει αυτή την απαραίτητη χρηματοδότηση στο δημόσιο σχολείο, μεταθέτοντας την ευθύνη της στην ίδια τη σχολική μονάδα για αυτό.

Με την επιβολή της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών η κυβέρνηση γυρίζει το χρόνο πίσω στις γκρίζες εποχές του επιθεωρητισμού. Ο διευθυντής και ο σχολικός σύμβουλος αποτελούν τους νέους αξιολογητές, οι οποίοι θα επιβλέπουν σε ασφυκτικό βαθμό τον εκπαιδευτικό, καταστρατηγώντας οποιαδήποτε έννοια παιδαγωγικής ελευθερίας. Όσο κι αν ορκίζεται η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ότι «η αξιολόγηση δεν είναι τιμωρητική» η πραγματικότητα επιβεβαιώνει ακριβώς το αντίθετο. Στο ν/σ που κατατίθεται στη Βουλή θεσπίζονται αυταρχικά μέτρα πειθαρχικών και οικονομικών κυρώσεων σε όσους αντιτίθενται στην «ατομική αξιολόγηση», όπως η περικοπή μισθού. Οι πραγματικές όμως στοχεύσεις τις κυβέρνησης είναι ακόμα βαθύτερες. Η αξιολόγηση θα αξιοποιηθεί ώστε στον κατάλληλο χρόνο να προωθηθεί η διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, η μισθολογική τους καθήλωση, ακόμα και η απόλυσή τους.

Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία μιας νέας ιεραρχικής διοικητικής δομής που θα εποπτεύει με αυστηρό τρόπο την πορεία υλοποίησης της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής, της ατομικής αξιολόγησης και της αυτονομίας της σχολικής μονάδας. Την ίδια στιγμή ανατρέπεται όλο το δημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων αφού ο Διευθυντής – manager, πέρα από αξιολογητής – επιθεωρητής, αποκτά πλέον και το ρόλο απόλυτου άρχοντα, παραγκωνίζοντας τους Συλλόγους Διδασκόντων.

Απέναντι στα προωθούμενα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης χρειάζεται τα εκπαιδευτικά σωματεία να ενεργοποιηθούν και να πάρουν αποφάσεις απόρριψης του νέου νομοσχεδίου και πάλης ενάντιά του. Μόνο ένα ισχυρό και μαζικό πανεκπαιδευτικό κίνημα έτσι μπορεί να βάλει φραγμό στην αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ!

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το