Τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία σε όλη τη χώρα, όπως ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να προσέρχονται στην εργασία τους με πιστοποιητικό εμβολιασμού, βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κορωνοϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα με ευθύνη του εργαζομένου. Οι ίδιες προϋποθέσεις θα ισχύσουν και για το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους φοιτητές στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Οι μαθητές θα προσέρχονται στη σχολική μονάδα με πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου) ή δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού τεστ, το οποίο θα πραγματοποιείται επίσης δύο φορές την εβδομάδα.

Τα νέα αναλυτικά πρωτόκολλα λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών θα ανακοινωθούν λεπτομερώς πλησιέστερα στην ημερομηνία έναρξης του σχολικού και ακαδημαϊκού έτους, λαμβανομένων υπόψιν πάντοτε των συστάσεων της Επιτροπής των Ειδικών. Επίσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα στείλει οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τον οδικό χάρτη της νέας σχολικής χρονιάς, οδηγίες για τη διαχείριση της ύλης, τις απαραίτητες επαναλήψεις, την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη των μαθητών και άλλες κατευθυντήριες γραμμές.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Ωστόσο αν το ΥΠΑΙΘ προβληματίζεται για την ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς έχουν άλλους προβληματισμούς. Εδώ και ενάμιση χρόνο έχουν διατυπωθεί με σαφήνεια από όλα τα σωματεία εκπαιδευτικών, τους συλλόγους γονέων, τα μαθητικά συμβούλια, αιτήματα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, τα οποία το ΥΠΑΙΘ αρνείται πεισματικά να εφαρμόσει.

  • Απέναντι στο αίτημα για μείωση του αριθμού μαθητών ανά αίθουσα, απάντησε με αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών, ενώ σχεδιάζει την κατάργηση εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε όλη τη χώρα.
  • Απέναντι στο αίτημα να καλυφθούν όλα τα κενά και να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες που έχουν προκύψει, η απάντησή της ήταν χιλιάδες κενά σε όλη την Ελλάδα μέχρι και τον Φλεβάρη, τρίμηνες συμβάσεις εργασίας που τις γενικεύει, μέσα από νέα τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο για το κτηματολόγιο(!), διορισμοί που καλύπτουν μόλις το 20% των κενών.
  • Απέναντι στο αίτημα για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία, περιορίστηκε στα self-test δημιουργώντας πρόβλημα σε χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα, πετώντας το μπαλάκι για άλλη μια φορά στους εκπαιδευτικούς που έκαναν τεράστιες προσπάθειες για να μην αποκλειστούν οι μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Αντί να λάβει υπόψη της σοβαρά τις ευθύνες που τη βαραίνουν για το γεγονός ότι με τις παλινωδίες της εδώ και δύο χρόνια τα σχολεία υπολειτουργούν, για μια ακόμα φορά προσπαθεί με επικοινωνιακά τρικ να πετάξει το μπαλάκι της ευθύνης από πάνω της, αναζητώντας αποδιοπομπαίους τράγους. Είναι πραγματικά ντροπή να κουνάει το δάχτυλο στους εκπαιδευτικούς.

Είναι γελοίο την τελευταία στιγμή, μέσω τροπολογίας, να θεσμοθετεί και πάλι τον απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό θεσμό των Τριμηνιτών εκπαιδευτικών, για να καλύψει τα κενά και τις ανάγκες της πανδημίας.  Μέσω της ίδιας τροπολογίας, επιπλέον, να εισάγει ποινές (περικοπή αποδοχή, απόλυση για αναπληρωτές κ.α.) για συναδέλφους που δεν είναι εμβολιασμένοι και δε θα προσκομίζουν για την είσοδό τους στο σχολείο μοριακό ή rapid test, επιδιδόμενη για άλλη μια φορά στο προσφιλές της κυνήγι μαγισσών! Ο κλάδος απέδειξε με τη στάση του ότι είναι συνεπής απέναντι στα υγειονομικά μέτρα, έβαλε πραγματικά πλάτη χωρίς καμία βοήθεια, προκειμένου να κρατήσουν οι μαθητές μια στοιχειώδη έστω επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το