Την ίδια ώρα που στη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου της ιδιωτικής εκπαίδευσης τo 80% του συνόλου των 1521 σχολίων στρέφεται κατά του φιλεργοδοτικού νομοσχεδίου (σε μια από τις πλέον μαζικές συμμετοχές των τελευταίων χρόνων στον ηλεκτρονικό διάλογο τα σχόλια ξεπέρασαν τα 1500 σε μια εβδομάδα, ενώ πολλοί πολίτες κατήγγειλαν στην ΟΙΕΛΕ ότι τα σχόλιά τους δεν αναρτήθηκαν στο open.gov) ο γνωστός εκπαιδευτικός συντάκτης της Καθημερινής Απόστολος Λακασάς σε άρθρο του με τίτλο “Τα ιδιωτικά σχολεία αλλάζουν σελίδα” ουσιαστικά λιβανίζει τη νέα αντιδραστική νομοθετική παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας.

Και ενώ, ανεξαρτήτως πολιτικών διαφορών και αντιλήψεων, η συντριπτική πλειονότητα της κοινωνίας αποδοκιμάζει την απόπειρα πλήρους υπαγωγής των ιδιωτικών σχολείων σε καθεστώς ασύδοτης αγοράς και προβληματίζεται για τις επιπτώσεις που αυτό το νομοθέτημα θα φέρει και στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης ο δημοσιογράφος της Καθημερινής σημειώνει:

“Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του ν/σ κινούνται σε τρεις βασικούς άξονες. Πρώτος άξονας, η απλοποίηση πλαισίου λειτουργίας, περισσότερη αυτονομία και ευελιξία στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, δεύτερος, η αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και η στήριξη των εκπαιδευτικών και τρίτος, η αξιοποίηση κτιριακών εγκαταστάσεων. Συγκεκριμένα, ως προς τους εκπαιδευτικούς, το νέο πλαίσιο δημιουργεί πρόσθετες ευκαιρίες απασχόλησης: τους δίνεται η δυνατότητα να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του ωραρίου, σε άλλους φορείς εκπαίδευσης (π.χ. κέντρα ξένων γλωσσών) ή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ως προς τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, οι αλλαγές περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την προαγωγή της ευελιξίας στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος, επιπλέον του υποχρεωτικού του υπουργείου, και τη θέσπιση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας από το σχολείο με μόνο έλεγχο νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας από τον διευθυντή εκπαίδευσης. Επιπροσθέτως, θα γίνεται αξιολόγηση της σχολικής μονάδας του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών στη βάση των κριτηρίων που θα εφαρμόζονται και στο δημόσιο σχολείο. Παράλληλα, θα παρέχεται η δυνατότητα μετεγγραφών μαθητών από ένα ιδιωτικό σχολείο σε ένα άλλο ιδιωτικό, κάτι το οποίο δεν επιτρεπόταν μέχρι τώρα”.

Η αλήθεια είναι ότι είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους λιβανίσματα από τους συστημικούς δημοσιογράφους σε όλες τις αντιεκπαιδευτικές νομοθετικές παρεμβάσεις της Κεραμέως.

Την ίδια ώρα στην πραγματική ζωή, όπως αυτή αποτυπώνεται στους αγώνες και τις διεκδικήσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και της ΟΙΕΛΕ, αλλά και στα σχόλια στη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου της ιδιωτικής εκπαίδευσης:

Το 88% είναι κατά της μετατροπής του ιδιωτικού σχολείου σε supermarketμε μαύρη εργασία, 86% εναντίον της εξαναγκασμένης παραίτησης, 82% εναντίον των ελεύθερων απολύσεων.

Στο άρθρο 9 που προβλέπει την ντροπιαστική ρύθμιση της βλαπτικής μεταβολής ωραρίου μέσω δήθεν οικειοθελούς παραίτησης εκπαιδευτικού από τμήμα των εβδομαδιαίων ωρών του (επί της ουσίας πρόκειται για εξαναγκασμένη παραίτηση με την απειλή της ελεύθερης απόλυση είτε για την πρόσληψη «φθηνότερου» προσωπικού είτε για τη δυνατότητα απόλυσης με μικρότερη αποζημίωση), το ποσοστό των αρνητικών κρίσεων έφθασε το 85,71%.

Στο άρθρο 10 που προβλέπει την πλήρη απόσυρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας, άρα την υπαγωγή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Εργασίας και την αναιτιολόγητη, ελεύθερη απόλυση σε οποιοδήποτε σημείο του σχολικού έτους (ακόμη και την ημέρα της βαθμολόγησης μαθητών ή της διενέργειας ενδοσχολικών εξετάσεων) με σαφή τον κίνδυνο της μη προσμέτρησης της προϋπηρεσίας, οι αρνητικές απόψεις έφθασαν το 81,85%.

Συντριπτική είναι και η απόρριψη από την κοινωνία της ρύθμισης του άρθρου 3 που αφενός αφαιρεί την εποπτεία του Υπουργείου από τις απογευματινές δράσεις, ώστε να αφεθεί ελεύθερη η αδήλωτη εργασία και η φοροδιαφυγή, αφετέρου επιτρέπει τη μετατροπή των ιδιωτικών σχολείων σε ένα allinclusive εκπαιδευτικό supermarketμε τη δυνατότητα ίδρυσης φροντιστηρίων, Κέντρων Ξένων Γλωσσών κ.λπ. Το ποσοστό των αρνητικών απόψεων εδώ φτάνει το 87,55%.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το