ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Τίθεται σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών, καθώς και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το σύστημα αυτό αποσκοπεί στην κάλυψη, υπό τον έλεγχο του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), τόσο των οργανικών κενών, όσο και των λειτουργικών αναγκών της εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις αρχές της αξιοκρατίας, της ισότητας και της διαφάνειας. Στο πλαίσιο αυτό καλούμε όλους τους πολίτες και, ιδίως, τους εκπαιδευτικούς και τα λοιπά μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, να υποβάλουν τα σχόλια, τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις τους, τα οποία θα ληφθούν υπόψη για τη διαμόρφωση του τελικού κειμένου που θα κατατεθεί στη Βουλή των Ελλήνων. Η διαβούλευση θα διαρκέσει έως τις 4.1.2019.

Μπορείτε να υποβάλετε τα σχόλια σας στον σύνδεσμο: http://www.minedu.gov.gr/to-ypoyrgeio/opengov

Σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε μορφή doc

 

ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

Σύστημα διορισμών: Ανατροπή στο εργασιακό μέλλον δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών
Δύο μόλις μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία, με τη γνωστή τακτική της ψήφισης σοβαρών μέτρων εν μέσω γιορτών, που είχαμε συνηθίσει από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, το Υπουργείο Παιδείας, κάτω από το φόβο των αντιδράσεων, επιδιώκει να ανατρέψει το εργασιακό μέλλον χιλιάδων εκπαιδευτικών δημιουργώντας τετελεσμένα!
Το Υπουργείο Παιδείας αφού έπαιξε για ακόμη μια φορά επικοινωνιακά με την υπόσχεση διορισμών, άφησε διαρροές στον τύπο σχετικά με το σύστημα διορισμών-προσλήψεων. Από αυτές επιβεβαιώνεται η θέσπιση ενός προσοντολογίου των τριών πυλώνων, με «ταβάνι» στην προϋπηρεσία αναφέροντας προκλητικά ότι «το σκεπτικό για την απόφαση αυτή είναι ότι δεν πρέπει να αδικηθούν οι έχοντες αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα σε σχέση με τους έχοντες μακρά προϋπηρεσία».
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας το σύστημα διορισμών θα βασίζεται στους εξής άξονες:
1) Η διαδικασία θα γίνει μέσω του ΑΣΕΠ, με το σύστημα μοριοδότησης κριτηρίων
2) Θα ισχύσει ένα ενιαίο σύστημα μοριοδότησης και κατάταξης, τόσο για τους μόνιμους διορισμούς όσο κι για τις προσλήψεις αναπληρωτών, όπου χρειάζεται.
3) Το σύστημα μοριοδότησης θα βασίζεται σε τρεις πυλώνες κριτηρίων:
α) Την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών. Σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ως «ταβάνι» για την προυπηρεσία ορίζονται οι 120 μήνες. Το σκεπτικό για την απόφαση αυτή είναι ότι δεν πρέπει να αδικηθούν οι έχοντες αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα σε σχέση με τους έχοντες μακρά προϋπηρεσία.
β) Τα ακαδημαϊκά προσόντα και
γ) τα κοινωνικά κριτήρια
Όσα ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας για το σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών δεν αποτελούν παρά copy-paste της κατευθυντήριας γραμμής ΟΟΣΑ-ΕΕ που επιδιώκει την ανακύκλωση εργαζομένων ανάμεσα στην ανεργία και την εργασία με κριτήρια που συνεχώς αλλάζουν και τη συνεπακόλουθη άρση του δικαιώματος στη μόνιμη εργασία.
Βασική στόχευση είναι η υποτίμηση/ακύρωση της προϋπηρεσίας και η πλήρης απαξίωση του πτυχίου με τα μεταπτυχιακά να αποτελούν κριτήριο πρόσληψης.
Η αποδέσμευση των εργασιακών/επαγγελματικών δικαιωμάτων από το πτυχίο και το ασταμάτητο κυνήγι προσόντων (σεμινάρια, μεταπτυχιακά, διδακτορικά) μεταθέτουν το δικαίωμα στην εργασία σε «προσωπική υπόθεση» των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα πρέπει μόνιμα να αποδεικνύουν πως είναι «άξιοι» και «ικανοί» να εργάζονται μέσα σε ένα σύστημα αλληλοεξόντωσης.
Η προϋπηρεσία εξίσου αποτελεί πηγή εργασιακών δικαιωμάτων και κατοχυρώνει το αναφαίρετο δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία. Αποκτήθηκε σε συνθήκες ελαστικής εργασίας, όπου οι αναπληρωτές/τριες καλύπτουν τις πάγιες και σταθερές ανάγκες της εκπαίδευσης εδώ και 5, 10 ακόμα και 18 χρόνια!
Οι προσφατες καταλήψεις Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η κινητοποίηση των εκπαιδευτικών (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ – Συντονιστικά αναπληρωτών) στο Υπουργείο Παιδείας την 21η Δεκεμβρίου  είναι φανερό ότι δεν αποτελούν παρά την αρχή ενός μεγάλου αγώνα που αφορά στο μέλλον όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το