ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΑΤΟΥΡΟΥ [1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου, ΠΕ0401, 6974438720], ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΕΤΤΑΣ[1ο ΓΕΛ Καματερού, ΠΕ03, 6938853981], Αιρετά μέλη του ΠΥΣΔΕ, τακτική και αναπληρωματικός, εκπρόσωποι των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων

            14ο  ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΥΣΔΕ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ,  27/4//2020

Το ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ νομοσχέδιο Υπ. Παιδείας και Κυβέρνησης delendum est!
Πέμπτη 30/4, 13.00, θα είμαστε πάλι έξω από τη Βουλή, πολλοί και αποφασισμένοι!

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ  ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ  ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ

ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

ΑΓΑΠΗΤΕΣ  ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΕΣ – ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ

Ελπίζουμε ότι είστε όλοι καλά και θα ξαναβρεθούμε σύντομα στα σχολεία μας, στη συνέλευση, στο δρόμο, στο γλέντι!

Εν μέσω καραντίνας και πανδημίας, η κυβέρνηση της ΝΔ επέλεξε να φέρει σε “διαβούλευση”  το αντιεκπαιδευτικό της νομοσχέδιο, που προβλέπει σημαντικές αλλαγές για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια φέρνει την κακόφημη «αξιολόγηση» και επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο, στήνοντας έναν εξεταστικό μαραθώνιο, εν είδει τοπικών πανελλαδικών εξετάσεων στις προαγωγικές εξετάσεις, ώστε όσοι μαθητές δεν θα έχουν τη στήριξη της παραπαιδείας να εξωθούνται στην μορφωτική και κοινωνική απόρριψη. Έτσι όχι μόνο πολλαπλασιάζει τους εξεταστικούς φραγμούς, αλλά συγχρόνως αποσυνδέει τη διδασκαλία -που πρέπει να προσαρμόζεται στα κοινωνικά και γνωστικά δεδομένα των παιδιών κάθε τάξης και σχολείου- από την εξέταση, δείχνοντας στα παιδιά από τα φτωχά στρώματα ότι είναι ανεπιθύμητα σε αυτήν την εκπαιδευτική βαθμίδα που προορίζεται μόνο για τους «ολίγους και εκλεκτούς». Συμπληρώνει αυτήν την επίθεση και με την αλλαγή του μέσου όρου προαγωγής (10) σε κάθε μάθημα και του μέσου όρου προαγωγής της τάξης (13), ώστε το αριστοκρατικό ιδεώδες, η περιώνυμη «αριστεία», να προωθείται ως ταξικό μοντέλο φοίτησης. Στην  πρωτοβάθμια εκπαίδευση εκτός της εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στα …νηπιαγωγεία (!), αυξάνει τον αριθμό των μαθητών στο τμήμα στα δημοτικά σχολεία! Σε ό,τι αφορά στην τριτοβάθμια, βασικότερη πλευρά του νομοσχεδίου είναι η αυστηροποίηση των κριτηρίων για τις μετεγγραφές. Εκατοντάδες φοιτητές κάθε χρόνο είτε αργούν πολλούς μήνες είτε δεν παίρνουν καθόλου μετεγγραφή (ακόμη και σε περιπτώσεις που τη δικαιούνται) και αποκλείονται επί της ουσίας μερικά (χάνοντας ένα ή παραπάνω εξάμηνα) ή ολικά από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Να αναφέρουμε επίσης την πρόβλεψη στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για την εισαγωγή ενιαίου ψηφοδελτίου στις πρυτανικές εκλογές, το οποίο αποτελεί και προάγγελο της θέσπισης ενιαίου ψηφοδελτίου και στις φοιτητικές εκλογές, δηλωμένη πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Αποτελεί πρόκληση για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας [και ακραία πολιτική ανηθικότητα] η ίδια κυβέρνηση που καλεί διαρκώς απ’ την αρχή της πανδημίας τον κόσμο να «μένει σπίτι», καλλιεργώντας ταυτόχρονα ένα κλίμα φόβου και αστυνομοκρατίας, να επιλέγει τώρα να χτυπήσει τη δημόσια δωρεάν παιδεία, που με το μέτρο της απαγόρευσης της κυκλοφορίας έχει βάλει στο γύψο το δικαίωμα στη διαδήλωση, το δικαίωμα μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών να αποφασίζουν συλλογικά μέσα από τις συνελεύσεις και τα συνδικαλιστικά τους όργανα. Τώρα, που τα σχολεία και τα πανεπιστήμια είναι κλειστά και δεν υπάρχει η αντικειμενική δυνατότητα άμεσης αντίδρασης. [Ακριβώς την ίδια κατάσταση εκμεταλλεύονται και πρυτανείες-διοικήσεις σχολών για να περάσουν τώρα νέες αντιδραστικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την πρυτανεία του Παντείου, που δρομολογεί τις μέρες αυτές τη θέσπιση διδάκτρων στα μεταπτυχιακά!] Στις συνθήκες της πολιτικής καραντίνας λοιπόν που έχει επιβάλει η κυβέρνηση της ΝΔ με τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, επιτείνεται η αντιλαϊκή πολιτική που στοχεύει να οδηγήσει στη εκπαραθύρωση από το Λύκειο χιλιάδων παιδιών από τα λαϊκά στρώματα, την ίδια στιγμή που στην Τεχνική εκπαίδευση, με τον κόφτη του ηλικιακού ορίου [εγγραφή σε πρωινό ΕΠΑΛ  έως 17 ετών], σπεύδει να συρρικνώσει τα σχολεία της, χαρίζοντας χιλιάδες μαθητές στα ιδιωτικά ΙΕΚ και τα κακόφημα ΚΕΚ, που στην ουσία “πουλάνε” έναντι διδάκτρων χαρτιά, με τις ευλογίες των αστικών κυβερνήσεων…

Η μορφωτική απόρριψη των μαθητών είναι άρρηκτα δεμένη με την εργασιακή απόρριψη των εκπαιδευτικών, αφού στο σχολείο των ολίγων -για το οποίο έχουν ήδη θεσπιστεί από το νόμο Γαβρόγλου οι συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων- η συρρίκνωση των θέσεων εργασίας είναι δεδομένη. Στη βάση αυτή, είναι προφανές ότι σκοπό έχουν να μειώσουν τις προσλήψεις αναπληρωτών, του πιο χτυπημένου τμήματος του κλάδου μας, όντας στην ελαστική απασχόληση για 10-20 χρόνια. Παράλληλα μέσω της «Αξιολόγησης» σχολικής μονάδας και Εκπαιδευτικών, το κατακτημένο με πολύχρονους αγώνες δικαίωμα της σταθερής εργασίας και οργανικής θέσης μετατρέπεται σε πολυτέλεια. Η Αξιολόγηση είναι στυγνό μέτρο άρσης των εργασιακών και δημοκρατικών κατακτήσεων, μετατρέπει το σχολείο σε μονάδα με μετρήσιμα κριτήρια «απόδοσης»,  δηλαδή επίδοσης των μαθητών στις εξετάσεις, και προσαρμογής των εκπαιδευτικών, κατ΄ επιταγή των αντιδραστικών συνθηκών της  ΕΕ [που αποκαλύπτει και στην περίπτωση της πανδημίας, ξανά τα όρια της ψεύτικης και περιλάλητης αλληλεγγύης, εδραιωμένη καλά στην αρχή του ιμπεριαλιστικού ανταγωνισμού των ισχυρών και της στυγνής εκμετάλλευσης των λαών], απαίτησης του ΟΟΣΑ και αξίωσης της εγχώριας ολιγαρχίας, που αποτυπώνεται στα μέτρα της ΝΔ, αλλά έχει και την αμέριστη στήριξη όλων των μνημονιακών κομμάτων, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, μέσω κυρίως των συνδικαλιστικών παρατάξεών τους, εξωραΐζουν τη βάρβαρη πολιτική, μετονομάζοντας την Αξιολόγηση σε «αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών” (!), στοχεύοντας στην απονέκρωση των αγωνιστικών διαθέσεων των εργαζομένων. Η «Ατομική Αξιολόγηση», μέτρο καλά δοκιμασμένο στο παρελθόν, προσαρμοσμένη τώρα στο νέο θεσπισμένο μοντέλο της περιφερειακής δόμησης της εκπαίδευσης (ΠΕΚΕΣ), περνάει από την κρισάρα του διευθυντή-manager, του Σχολικού Συμβουλίου (με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης, των γονέων και των μαθητών), του Συμβούλου-Συντονιστή της ειδικότητας του εκπαιδευτικού και γενικώς όλων των συναφών προϊσταμένων. Η νέα σχολική πραγματικότητα της ταξικής απόρριψης των φτωχών επιτάσσει την επιβολή του μοντέλου του τρομοκρατημένου, ιδεολογικά αφοπλισμένου και υποταγμένου δασκάλου, που πρέπει να συμμορφώνεται στις υποδείξεις για να επιβιώσει. Η κυβέρνηση της ΝΔ που αφήνει το λαό έκθετο στις επιπτώσεις της πανδημίας, επιβάλλοντας ως μόνο σωτήριο μέτρο τον εγκλεισμό του, αντί της γενναίας χρηματοδότησης του ΕΣΥ, του διορισμού χιλιάδων μονίμων γιατρών-νοσηλευτών-βοηθητικού προσωπικού, της επίταξης του ιδιωτικών κλινικών και εργαστηρίων [που αποδεικνύονται και υγειονομικές βόμβες…], που αγνοεί στην ουσία ποια είναι η διασπορά του ιού στον γενικό πληθυσμό, αφού δεν έχει κάνει ακόμη [μετά από δυο μήνες καραντίνα] τις εκατοντάδες χιλιάδες Εξετάσεις που απαιτούνται , η κυβέρνηση που σπαταλά αφειδώς τα κρατικά κονδύλια διοχετεύοντας εκατομμύρια  σε κολλητούς και

ΜΜΕ που τη λιβανίζουν, για την ακριβοπληρωμένη προπαγάνδα της υποταγής [20 εκ.], μόνο με την ενεργοποίηση και τη μαζική μας αντίσταση,  με ενότητα και πίστη στους μαζικούς και ανυποχώρητους αγώνες, μπορεί να ηττηθεί. Η κινητοποίηση της Παρασκευής 24/4, που καλέστηκε από εκπαιδευτικά σωματεία και φοιτητικούς συλλόγους, αποτέλεσε την πρώτη επιτυχημένη απάντηση.

  • Να αποσύρει αμέσως η κυβέρνηση το αντιλαϊκό νομοσχέδιο. ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΜΙΑ “ΟΜΑΛΟΤΗΤΑ” ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΟΜΕΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΑΝ ΑΥΤΟ ΜΠΕΙ ΓΙΑ ΨΗΦΙΣΗ!
  • Όχι στο “Νεο Λύκειο” της επίτασης των ταξικών φραγμών, του εξεταστικού μαραθωνίου, της αποδόμησης των εργασιακών, δημοκρατικών, συλλογικών κατακτήσεων
  • ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία “αξιολόγησης” σχολείου και εκπαιδευτικών
  • Κατοχύρωση της σταθερής δουλειάς και οργανικής θέσης για όλους – Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών
  • Καμία μείωση μισθών – Κάτω το μισθολόγιο της πείνας
  • Οι Συνδικαλιστικές και Πολιτικές ελευθερίες είναι Αδιαπραγμάτευτες!
  • Μαζική αντίσταση στην αντιλαϊκή πολιτική Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ-Κεφαλαίου!
  • Η συλλογική μας πάλη θα νικήσει!
  • Το ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ νομοσχέδιοΥπ. Παιδείας-Κυβέρνησης delendum est!

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το