Σύμφωνα με πληροφορίες και με κάθε επιφύλαξη λόγω των απρόβλεπτων συνθηκών που ισχύουν για το θέμα, στο σχέδιο μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο “Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις” έχουν κλειδώσει μεταξύ άλλων και οι εξής αλλαγές:

  • ·         Oι έχοντες 50 μήνες προϋπηρεσία εντάσσονται στον κύριο πίνακα μαζί με τους έχοντες Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Ε.Α.Ε. και δεν έπονται αυτών.
  • ·         Αυξάνεται η μοριοδότηση κατά ένα(1) μόριο για κάθε τέκνο και από δύο(2) πάει στα τρία(3).
  • ·         Αυξάνεται η μοριοδότηση κατά ένα(1) μόριο των Μεταπτυχιακών τίτλων.
  • ·         Στους διορισθέντες τίθεται η υποχρέωση πενταετούς παραμονής στις Μονάδες Ειδικής Αγωγής στις οποίες θα διορισθούν.

Το σχέδιο νόμου για τους μόνιμους διορισμούς πιθανά να συζητηθεί αύριο στη Βουλή, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων(Ε.Μ.Υ.) και την Δευτέρα 14/01/2019 να ψηφισθεί.

Ορισμένες παρατηρήσεις : 1. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει ανακοινώσει το Υπουργείο Παιδείας οι διορισμοί εκπαιδευτικών θα γίνουν μετά τις εκλογές, “παρακαταθήκη” για την επόμενη κυβέρνηση. 2. Μπορεί οι διορισμοί να είναι για το μέλλον αλλά το νέο σύστημα πρόσληψης με το προσοντολόγιο είναι για το παρόν όπως λέει ο Υπουργός Παιδείας!
Είναι φανερό ότι η αγωνία του Υπουργείου Παιδείας είναι να νομοθετήσει το σύστημα διορισμού το οποίο θα αποτελέσει και τον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών και παράλληλα επηρεάζει και το σώμα των μονίμων (Είναι προφανές ότι το νέο σύστημα αποτελεί και το εργασιακό προσοντολόγιο όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού). Η επιλογή της Ειδικής αγωγής γίνεται διότι στο πεδίο αυτό έχει σχεδόν παγιωθεί η αντίληψη του προσοντολογίου, με τις «φάμπρικες» των μεταπτυχιακών και των πιστοποιητικών να θησαυρίζουν και τους εκπαιδευτικούς να μπαίνουν σε ένα δαπανηρό ατελείωτο αγώνα στην προσπάθειά τους να πάρουν ένα κομμάτι από την πίτα.
Και ας εξηγηθούμε στο σημείο αυτό:
Το Υπουργείο Παιδείας για το σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών υλοποιεί κατά γράμμα τις κατευθύνσεις ΟΟΣΑ για τα “εργασιακά προσόντα”, τις πιστοποιήσεις και τις δεξιοτήτες, που πρέπει “δια βίου” να κυνηγούν οι εργαζόμενοι για μια κακοπληρωμένη και επισφαλή θέση εργασίας. Δημιουργεί ένα σύστημα πρόσληψης-κινούμενη άμμος, κατ’ εικόνα και ομοίωση της φιλοσοφίας πρόσληψης στον ιδιωτικό τομέα. Το πτυχίο μετατρέπεται απλώς στο πρώτο αλλά όχι σε επαρκές σκαλοπάτι για τη διεκδίκηση εργασίας, κάτι σαν το απολυτήριο λυκείου που το χρειάζεσαι για να δώσεις πανελλαδικές αλλά από μόνο του δεν σου εξασφαλίζει τίποτα.
Η πρόταση της κυβέρνησης βασίζεται στη λογική του ν. 3848 (Διαμαντοπούλου-ΠΑΣΟΚ) και στις προτάσεις ανάδειξης των “αξιότερων”, που κατέθεσε και πριν ένα μήνα η ΝΔ στο πρόγραμμά της για την Παιδεία.
Η αποδέσμευση των εργασιακών/επαγγελματικών δικαιωμάτων από το πτυχίο και το ασταμάτητο κυνήγι προσόντων (σεμινάρια, μεταπτυχιακά, διδακτορικά) μεταθέτουν το δικαίωμα στην εργασία σε «προσωπική υπόθεση» των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα πρέπει μόνιμα να αποδεικνύουν πως είναι «άξιοι» και «ικανοί» να εργάζονται μέσα σε ένα σύστημα αλληλοεξόντωσης.
Παράλληλα με το «προσοντολόγιο» επιχειρείται μια μεγάλου εύρους αναδιάρθρωση στο περιεχόμενο και τις κατευθύνσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μιας και το βάρος μεταφέρεται από τις βασικές σπουδές στα πιστοποιητικά, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, τα σεμινάρια επιμόρφωσης και κάθε είδους νέα μοριοδοτούμενα προσόντα,  που ανοίγουν νέα πεδία εκμετάλλευσης και κερδοφορίας για τους έμπορους της γνώσης και της εργασίας.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το