«Υπάρχει και το Νηπιαγωγείο, κύριε Μητσοτάκη»

«Στις πρόσφατες προγραμματικές δηλώσεις του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, για την Παιδεία, στo πλαίσιo της επίσκεψής του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, δεν έγινε καμία απολύτως αναφορά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών αναφέρει:

Στις πρόσφατες προγραμματικές δηλώσεις του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, για την Παιδεία, στo πλαίσιo της επίσκεψής του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, δεν έγινε καμία απολύτως αναφορά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο. Το ίδιο παρατηρούμε και στο πρόγραμμα της Ν.Δ., συγκεκριμένα στις σελίδες 16 και 17, όπου ο όρος «Νηπιαγωγείο» απουσιάζει ως δομή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ προβλέπεται η χορήγηση κουπονιού αξίας 180 ευρώ το μήνα για την επιλογή παιδικού σταθμού από τους γονείς, εννοώντας προφανώς και Νηπιαγωγείου και θυμίζοντάς μας την άλλοτε πρόταση της ΚΕΔΕ για υπαγωγή των Νηπιαγωγείων στους Δήμους. Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί το δημοψήφισμα που πραγματοποιήθηκε εν όψει του 2ου Προσυνεδρίου της ΝΔ, τον Οκτώβριο του 2017, όπου στο ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε «εξαφανίστηκε» η προσχολική εκπαίδευση και το Νηπιαγωγείο από το σχολικό χάρτη, ενώ η μοναδική αναφορά που γίνεται αφορά στην προσχολική αγωγή και φροντίδα, θεωρώντας το Νηπιαγωγείο και τον παιδικό σταθμό ως ενιαία δομή.

Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε πως το Νηπιαγωγείο υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας ήδη από το 1929, με την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση και εντάσσεται στη στοιχειώδη, δηλαδή Πρωτοβάθμια, Εκπαίδευση, ενώ η φοίτηση σε αυτό είναι διετής. Οφείλουμε να κάνουμε σαφές, για ακόμα μια φορά, ότι στο δημόσιο Νηπιαγωγείο υλοποιείται συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, στα πλαίσια του Διαθεματικού Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των νηπίων 4-6 ετών και υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Συνεπώς, ουδεμία σχέση υπάρχει με τη φύλαξη, μέριμνα, φροντίδα και αγωγή που παρέχει ο παιδικός σταθμός σε βρέφη και νήπια έως 4 ετών. Επισημαίνουμε πως τον περασμένο Φεβρουάριο θεσμοθετήθηκε η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, η οποία ήδη εφαρμόζεται σε 184 Δήμους της χώρας, με προοπτική επέκτασης και στους υπόλοιπους Δήμους την επόμενη τριετία. Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση αποτέλεσε αίτημα ετών τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και της κοινωνίας, με στόχο την αναβάθμιση της προσχολικής εκπαίδευσης, την ισότιμη ένταξη των νηπίων 4-6 ετών στη δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση και την ταυτόχρονη αποσυμφόρηση των παιδικών σταθμών, ώστε να «ανοίξουν» περισσότερες θέσεις για τα παιδιά των 3 ετών. Ένα αίτημα που δεν υποστηρίχτηκε και δεν ψηφίστηκε από τη Ν.Δ.

Σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι θα πρέπει να επανεξετασθεί πόσοι καθηγητές και δάσκαλοι χρειάζονται, ενώ υπάρχουν περιθώρια ανακατανομής του προσωπικού του δημοσίου μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης και κινητικότητας. Ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της τάξης, που καλούμαστε να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας στις εσχατιές της Ελλάδος, τα τελευταία 10-12 χρόνια, αισθανόμαστε πλέον την ανάγκη να φωνάξουμε ότι αναπληρώνουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς. Ότι οι 19.480 προσλήψεις αναπληρωτών που πραγματοποιήθηκαν στην Α φάση δεν αφορούν έκτακτες, αλλά πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εκπαίδευσης. Συνεπώς, η εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος δε μπορεί να εξασφαλισθεί με τιμωρητικού τύπου αξιολογήσεις, μετακινήσεις ή απολύσεις, αλλά με την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών και τη δημιουργία προγραμμάτων που έχουν ως στόχο την ανατροφοδότηση και βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.

Τέλος, εκφράζουμε την αντίθεσή μας στις δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη για την ύπαρξη μεγαλύτερης ελευθερίας στην επιλογή διδακτικού προσωπικού, στη διαχείριση των πόρων και στην κατάρτιση προγράμματος σπουδών. Είναι βέβαιο πως μια τέτοια προοπτική θα οδηγήσει σε καταστρατήγηση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας, θα δημιουργήσει σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων, με «πλούσια» και «φτωχά» σχολεία και θα υποβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα και κυρίως το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

 

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το