Χρήστος Κάτσικας

Συνεχίζεται το φιάσκο με την τηλε- «εκπαίδευση»:   Χτες τους έφταιγε η Cisco, σήμερα «έπεσε» το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο…

Μετά το φιάσκο της Δευτέρας, για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα συνεχίζονται τα προβλήματα με την πλατφόρμα της Webex για την τηλεκπαίδευση.

Δεκάδες χιλιάδες μαθητές και χιλιάδες εκπαιδευτικοί, ειδικά αυτοί που προσπάθησαν από το σχολείο τους να συνδεθούν με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο αντίκρισαν εικόνες που γράφανε : «σφάλμα κατά τη σύνδεση με τη βάση δεδομένων»

Προκειμένου να γίνουν μαθήματα στο webex, πρέπει προηγουμένως τα Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο να ταυτοποιήσει τον κάθε χρήστη ώστε να του επιτραπεί η  είσοδος στην υπηρεσία webex . Για να γίνει είσοδος στην Τηλεδιάσκεψη WebEx πρέπει οι χρήστες να συνδεθούν στην κεντρική υπηρεσία πιστοποίησης (SSO) με το όνομα χρήστη και τον κωδικό πρόσβασης που διαθέτουν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Λόγω μεγάλου φόρτου όμως το ΠΣΔ “κράσαρε” με αποτέλεσμα να μη μπορεί να ταυτοποιήσει όλους τους  χρήστες.

Το πρόβλημα εστιάζεται σήμερα σε διάφορες περιοχές του Λεκανοπεδίου ιδίως όμως  στην περιφέρεια, και έχουν γίνει αναφορές δυσλειτουργίας σε Κρήτη, Ρόδο, ορισμένες περιοχές της Κέρκυρας, Καρδίτσα, Δράμα, Λευκάδα, Σύρο, κα.

Αν και η Γ.Γ του υπ. Παιδείας δήλωσε νωρίτερα στην ΕΡΤ πως τα προβλήματα ξεπεράστηκαν και εντός της ημέρας θα αποσταλούν νέοι σύνδεσμοι και κωδικοί στους εκπαιδευτικούς, τα προβλήματα εξακολουθούν να υπάρχουν κάνοντας δύσκολη τη ζωή εκπαιδευτικών και μαθητών.

Μάλιστα, το υπουργείο Παιδείας δε δίστασε νωρίτερα σε νέα του ανακοίνωση να ρίξει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς για το πρόβλημα στο σύστημα ζητώντας να μην μπαίνουν εκτός ωραρίου και να συνδέονται μόνο αν έχουν μάθημα!

Μάλλον για το υπουργείο Παιδείας, φταίνε οι εκπαιδευτικοί που συνδέθηκαν γιατί λίγο αργότερα θα καλούνταν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης για να διδάξουν και όχι ότι δεν υπήρξε πρόβλεψη γι’αυτό…

Ξέχασε η υπουργός Παιδείας ότι πριν από λίγες μέρες δήλωσε: «είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι για τη μεταφορά της μαθησιακής διαδικασίας στην εξ αποστάσεως μορφή της», ωστόσο όλοι στα σχολεία γνωρίζουν ότι δεν έγινε καμιά ουσιαστική προετοιμασία.

Και αυτό φαίνεται τις δυο πρώτες μέρες εφαρμογής της τηλε «εκπαίδευσης» με τη κατάρρευση της Webex χθες και σήμερα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Αναλυτικά η σημερινή ανακοίνωση του υπ. Παιδείας  

Από τη Γενική Γραμματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης επισημαίνονται τα ακόλουθα σχετικά με τη λειτουργία της πλατφόρμας Webex: – Έχουν υλοποιηθεί ενέργειες ενίσχυσης του συστήματος από τον πάροχο της πλατφόρμας προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες ψηφιακές τάξεις. – Μετά το πέρας της σημερινής σχολικής ημέρας, ο πάροχος θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες για τη θωράκιση του συστήματος. Κατόπιν αυτών, ένα ποσοστό εκ των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των σχετικών διαδικασιών για το νέο ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν το σύνδεσμο που είχαν μέχρι τώρα. – Εξαιτίας διαπιστωμένης υπερχρήσης του συστήματος, επισημαίνεται ότι μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα καλούνται να συνδέονται στο σύστημα.   «Η πανδημία έχει επιφέρει διεθνώς μια σειρά από επιπτώσεις και μας έχει υποχρεώσει να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής και λειτουργίας μας συνολικά σε μικρό χρόνο. Οι συνθήκες είναι σαφώς πρωτόγνωρες για όλους, παρόλα αυτά από την πρώτη μέρα της υγειονομικής κρίσης, από κοινού Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα εργαζόμαστε για την όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι και σήμερα καλούμαστε να προσαρμοστούμε στις συνθήκες διαδικτυακής φόρτωσης που είναι πρωτοφανείς για όλον τον κόσμο, καταλήγει η ανακοίνωση»

Πέρα από τις διακηρύξεις του ΥΠΑΙΘ

Οπως ακόμα κι αν όλες οι οικογένειες –σε πείσμα της ταξικής αβύσσου– διέθεταν τον προηγμένο εξοπλισμό, το ίδιο το κράτος δεν έχει προνοήσει για τη δική του αναβάθμιση. Είτε πρόκειται για τα δίκτυα στα σχολεία, είτε για τη γεωγραφική ψηφιακή κάλυψη, είτε για την οργάνωση της τηλεκπαίδευσης. Εχει φτιάξει, όμως, σχετικό υπουργείο.

Το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης δεν χάνει ευκαιρία να διαφημίζει την ψηφιακή διασύνδεση των υποδομών της χώρας και την τηλεξυπηρέτηση των πολιτών. Και το υπουργείο Παιδείας επί 8 μήνες δεν έχασε ευκαιρία να διαφημίζει την περιούσια εταιρεία για την προχωρημένη τεχνολογία της αλλά και για την καλή της διάθεση να αναλάβει δωρεάν την τηλεκπαίδευση στην Ελλάδα.

Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ: ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Αναδεικνύεται πολύ καθαρά για μια ακόμα φορά ότι η τηλεκπαίδευση βαθαίνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες και την ισότιμη πρόσβαση στο αγαθό της εκπαίδευσης, καθώς στα ιδιωτικά σχολεία δεν εμφανίστηκαν τα τεχνικά προβλήματα που εμφανίστηκαν στα δημόσια. Είτε γιατί είχαν συνάψει συμβάσεις με άλλες πλατφόρμες από αυτήν που έπεσε, είτε γιατί είχαν προβλέψει και διέθεταν και άλλες εναλλακτικές επιλογές, το σύστημα στα ιδιωτικά σχολεία πάντως λειτούργησε χωρίς προβλήματα.

Μόνη λύση είναι η άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος, για λιγότερους μαθητές ανά τμήμα, προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστών/καθαριστριών, συνεχείς ελέγχους με δωρεάν τεστ στα σχολεία, ασφαλείς μετακινήσεις, αύξηση των κονδυλίων προς τις σχολικές επιτροπές.

Όποιο και αν είναι το κόστος, αφού μόνο έτσι εξασφαλίζεται η ασφαλής λειτουργία των σχολείων. Κάθε μέρα που περνάει τα σχολεία μένουν κλειστά με αποκλειστικά δική τους ευθύνη.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το