ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΑΣ!

Πρωτοφανής για τα δεδομένα των Χανίων μπορεί να χαρακτηριστεί, επιεικώς, η απόφαση του προϊστάμενου της ΔΔΕ Χανίων να συγχωνεύσει τμήματα γενικής παιδείας και κατευθύνσεων (β’ και γ’ λυκείου) λίγους μήνες πριν τη λήξη του διδακτικού έτους στο ΓΕΛ Παλαιόχωρας, για να αντιμετωπίσει το κενό ΠΕ04 που υπήρχε στο γυμνάσιο Παλαιόχωρας. Τα αποτελέσματα του προσοντολόγιου που ψήφισε η κυβέρνηση μετά την απεργία των εκπαιδευτικών και τις μεγάλες απεργιακές συγκεντρώσεις, άρχισε να έχει τα αναμενόμενα για την κυβέρνηση αποτελέσματα. Οι αναπληρωτές συνάδελφοι δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία και το βάρος κάλυψης των ωρών   πέφτει στους ήδη υπάρχοντες (μόνιμους και αναπληρωτές). Η Παλαιόχωρα είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα. Παρά τη μετατροπή τους σε δυσπρόσιτα τα σχολεία της  εδώ και καιρό αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα κάλυψης των ωρών διδασκαλίας. Το λύκειο δεν είχε χημικό (το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα καλύπτονταν άτυπα από τη φιλοτιμία συναδέλφου) ενώ το γυμνάσιο είχε πάνω από 40 ώρες κενό διαφόρων ειδικοτήτων.  Μετά κόπων και βασάνων το κενό έγινε 20 ώρες ΠΕ04. Οι συνάδελφοι αναπληρωτές που προσελήφθησαν στις δύο τελευταίες φάσεις αναπληρωτών, επέλεξαν άλλα σχολεία ή αρνήθηκαν την πρόσληψη, καθώς δικαιολογημένα δεν βρίσκουν πια κανένα κίνητρο σ’ αυτήν την επιλογή, καθώς τα δυσπρόσιτα δεν προσμετρώνται στα μόριά τους. Μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες, οι γονείς του γυμνασίου αγανακτισμένοι απ΄ τις συνεχείς «ακάλυπτες» επιταγές που λάμβαναν από τον προϊστάμενο, πίεζαν να βρεθεί λύση. Και η λύση βρέθηκε: την Παρασκευή 8/2, έφτασε ένα «εντέλλεσθε» του προϊσταμένου, το οποίο ορίζει τη συγχώνευση των τριών τμημάτων της α’ λυκείου σε δύο, τη συγχώνευση των προσανατολισμών της β’ λυκείου, καθώς και τη συγχώνευση των τμημάτων προσανατολισμού  οικονομίας της γ’ λυκείου. Αυτό, όμως, σε κάποια μαθήματα, ώστε να εξοικονομήσει ώρες συναδέλφων που μπορούν με α’, β’ και γ’ (!) αναθέσεις  να διδάξουν τα μαθήματα των ΠΕ04 του γυμνασίου. Δυστυχώς, παρά την πρόσκληση που δέχτηκαν από τους δύο συλλόγους διδασκόντων να παραστούν σε ανοιχτή σύσκεψη για το θέμα, προϊστάμενος ΔΔΕ και δήμος Καντάνου-Σελίνου, απαξίωσαν το αίτημα των συναδέλφων, ενώ δεν έκριναν απαραίτητο ούτε να στείλουν τη θέση τους εγγράφως.

 Θεωρούμε ότι μια τέτοια απόφαση επιτείνει τα ήδη βεβαρημένα με προβλήματα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς καθώς: 1) στην πραγματικότητα ο στόχος είναι η «παιδοφύλαξη» κι όχι το ποιοτικό μάθημα με βάση την ειδικότητα του κάθε συναδέλφου. 2) διαλύει το λύκειο, αφού λίγους μήνες πριν τις εξετάσεις και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα υπάρχουν τμήματα «ακορντεόν», που θα συγχωνεύονται και θα αναπτύσσονται ανάλογα με το μάθημα, ενώ οι μαθητές θα περιφέρονται από αίθουσα σε αίθουσα. Καμιά εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία δεν μπορεί να λειτουργήσει. 3) δημιουργεί δεδικασμένο στον τρόπο που η διεύθυνση μπορεί να αποφασίζει τη μετακίνηση συναδέλφων, για να καλύψει κενά. Αν αυτά γίνονται λίγες μέρες μετά την ψήφιση του προσοντολογίου, φανταστείτε τι έχει να γίνει από του χρόνου.

Πιστεύουμε ακράδαντα ότι:

1)  οι συνάδελφοι, που ενδιαφέρονται πραγματικά για το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών μας θα σταθούν στο πλευρό μας στην απαράδεκτη προσπάθεια συγχωνεύσεων τμημάτων, όπως έγινε και στην αρχή της χρονιάς. Η αντιμετώπιση του δικού μου προβλήματος, μεταθέτοντάς το στο διπλανό μου, είναι η λογική του παραλόγου, αφού αργά ή γρήγορα θα έρθει κι η σειρά μου.

2) Οι επιλογές υπουργείου και κατά τόπους προϊστάμενων θα πρέπει να βρουν αντιμέτωπους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.

Ζητάμε από το υπουργείο και τον προϊστάμενο: 1) Την άμεση ανάκληση της παραπάνω απόφασής τους. 2) την άμεση κάλυψη του κενού, όπως και όλων των κενών στα σχολεία μας, με άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών συναδέλφων. 3) την εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας του σχολείου, με βάση τα τμήματα που, οι καθ’ ύλην αρμόδιοι φορείς, είχαν εγκρίνει από την έναρξη του διδακτικού έτους, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό μαθητών και την κτηριακή υποδομή του σχολείου. 4) Την εξασφάλιση των ίδιων δυνατοτήτων σε όλα τα παιδιά, όπου κι αν βρίσκεται γεωγραφικά το σχολείο τους. Δεν υπάρχουν παιδιά ενός κατώτερου θεού! 5) Την υλοποίηση άμεσων-μαζικών διορισμών μόνιμων συναδέλφων, ώστε να εξασφαλιστεί η έγκαιρη κάλυψη των κενών που έχουν δημιουργήσει οι επιλογές των μνημονιακών κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, μεταξύ αυτών και η κυβέρνηση Σύριζα (και ΑΝΕΛ μέχρι πρότινος). Ζητάμε από το δήμο της περιοχής να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να πράξει το αυτονόητο, που θα εξασφαλίσει πλήρη μορφωτικά δικαιώματα στους μαθητές της αρμοδιότητας του.

Συναδέφισσες/ -οι, το θέμα είναι σοβαρό και δεν αφορά ένα σχολείο, αλλά το μέλλον που οραματίζονται οι «εγκέφαλοι» του υπουργείου για την εκπαίδευση. Ο αγώνας, για να κρατήσουμε τα σχολεία μας, είναι καθημερινός και δε δίνεται ούτε με δικαστικές προσφυγές ούτε με υποταγή στα «εντέλλεσθε». Δίνεται με όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές) σε κοινό μέτωπο απέναντι στις πιο ακραίες επιλογές μιας κυβέρνησης που ισχυρίζεται ότι μας έβγαλε από τα μνημόνια!

· ΙΣΟΤΙΜΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

· ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ «ΛΑΣΤΙΧΟ»

·  ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΩΡΑ

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το