Σύμφωνα με πληροφορίες οι Υπηρεσίες στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καταχώρισαν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν στο Μητρώο Ανθρωπίνου Δυναμικού (ΜΑΔ) και έχουν αποστείλει τον αριθμό βεβαίωσης εγγραφής στο ΜΑΔ, καθώς και τον αριθμό βεβαίωσης ΔΙΠΑΑΔ στη Διεύθυνση Διορισμών και Προσλήψεων Εκπαιδευτικού Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Μέχρι τις 10 Αυγούστου οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αναμένεται να έχουν καταχωρίσει τα λειτουργικά τους κενά στην εφαρμογή του ΟΠΣΥΔ προκειμένου να προχωρήσουν οι ενέργειες για την πρόσληψη των αναπληρωτών για την νέα σχολική χρονιά.

Ήδη οι υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ προχωρούν στην προετοιμασία της Εγκυκλίου για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών η οποία φέτος, σύμφωνα με πληροφορίες θα έχει κάποιες αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ο σχεδιασμός είναι :

  1. Εάν έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή των κενών να δημοσιευθεί η Εγκύκλιος πρόσληψης αναπληρωτών στα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας, πριν από το 15Αύγουστο, και να δοθεί διορία για αιτήσεις – δηλώσεις μέχρι την Τετάρτη 18 Αυγούστου.
  2. Το δεύτερο σενάριο είναι να  δημοσιευθεί η Εγκύκλιος πρόσληψης αναπληρωτών αμέσως μετά τον 15Αύγουστο και να δοθεί διορία για αιτήσεις – δηλώσεις μέχρι την Παρασκευή 20 Αυγούστου.

Την τελευταία εβδομάδα του ίδιου μήνα αναμένεται η ανακοίνωση της α΄ φάσης προσλήψεων. Αυτό είναι το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΑΙΘ σύμφωνα με πληροφορίες ενώ υπάρχει και σχέδιο β΄ λόγω του φετινού μόνιμου διορισμού 11.700 μονίμων εκπαιδευτικών.

Όσον αφορά στις αλλαγές στην Εγκύκλιο για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρχει φέτος ξεχωριστό πεδίο για τρίμηνη σύμβαση (προκειμένου να καλυφθεί εκπαιδευτικός που βγήκε σε άδεια λόγω covid) το οποίο θα το επιλέγει ή όχι, ο αναπληρωτής κατά την υποβολή της δήλωσής του.

Πέρυσι είχαμε την α΄ φάση αναπληρωτών στις 26 Αυγούστου όπου προσλήφθηκαν: 15.422 στην Πρωτοβάθμια και 5.653 στη Δευτεροβάθμια.

Συνολικά, δηλαδή, στην Α΄ φάση είχαμε 21.075 προσλήψεις αναπληρωτών.

Φέτος έχουμε 11.700 προσλήψεις μόνιμων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τον Λάμπρο Σιδερά, αν ακολουθηθεί η «γραμμή» και οι αναλογίες του 2020 τότε η α φάση αναπληρωτών για φέτος θα έχει το υπόλοιπο 9.375 + φετινές συνταξιοδοτήσεις δευτεροβάθμιας (περίπου 3.500) +συνταξιοδοτήσεις πρωτοβάθμιας (περίπου 3.700) .

Με βάση αυτά υπολογίζουμε για α φάση αναπληρωτών συνολικά πρωτοβάθμια +δευτεροβάθμια κοντά στον αριθμό 16.500 αναπληρωτών. Οι τελευταίες πληροφορίες ωστόσο κάνουν λόγο για περίπου 20.000 προσλήψεις στην ά φάση.

Όσον αφορά τα κενά:

Πάνω από 40.000 θα είναι τα κενά που θα προκύψουν για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και μετά το μόνιμο διορισμό των 11.700 εκπαιδευτικών.

Και αυτό γιατί την σχολική χρονιά που πέρασε το ΥΠΑΙΘ έκανε περίπου 45.000 προσλήψεις αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ενώ ήδη παραιτήθηκαν (αίτηση συνταξιοδότησης) περίπου 7.000 εκπαιδευτικοί.

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: Η πολιτική της αδιοριστίας δημιούργησε μαύρη τρύπα δεκάδων χιλιάδων κενών εκπαιδευτικών.

Από το 2010 οι συνολικές αποχωρήσεις των εκπαιδευτικών από όλη την εκπαίδευση ξεπερνούν κατά πολύ τις 46.000 και αυτό είναι φανερό καθώς, παρόλο που εφαρμόστηκαν διάφοροι κόφτες για τον περιορισμό προσωπικού (συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών, κατάργηση υπευθύνων βιβλιοθηκών, κατάργηση μείωσης ωραρίου υπευθύνων Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής, αύξηση μαθητών ανά τμήμα κλπ), οι ενεργοί αναπληρωτές της τρέχουσας χρονιάς ήταν περίπου 45.000 (κλήθηκαν πάνω από 50.000 καθώς υπήρχαν πολλές παραιτήσεις).

Τα τελευταία χρόνια, οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη δημόσια εκπαίδευση
Μέσα σε μια πενταετία (2016-2021) οι προσ­λήψεις αναπληρωτών αυξήθηκαν κατά 156%! Οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση με τους αναπληρωτές να αποτελούν πλέον σχεδόν το 26% επί του συνόλου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών!

Το σχολικό έτος 2011-2012 το ποσοστό των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών επί των μόνιμων εκπαιδευτικών ήταν 8%, για να φτάσουμε το 2015-2016 στο 14%, ενώ τη σχολική χρονιά που πέρασε (2020/2021) το ποσοστό ήταν περίπου 26%!

Έτσι η αναλογία μόνιμου και ελαστικά εργαζόμενου προσωπικού (αναπληρωτές-ωρομίσθιοι) μεταβάλλεται κάθε χρόνο και περισσότερο υπέρ των αναπληρωτών, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο το εργασιακό μοντέλο που αργά και συστηματικά εμπεδώνεται στις σχολικές μονάδες.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το