Χρήστος Κάτσικας

Οι ανακοινώσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ για τον προγραμματισμό για τη συνέχιση και λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς έγινε σε μια περίοδο που ηκατάσταση στα Λύκεια, με τα κρούσματα καθηγητών και μαθητών να πληθαίνουν καθημερινά (από τις 12 Απρίλη που άνοιξαν τα Λύκεια έχουμε πάνω από 2.000 επιβεβαιωμένα κρούσματα Κορωνοϊού σε  άτομα ηλικίας μέχρι 17 ετών), με τα τμήματα να κλείνουν κατά δεκάδες καθημερινά σε όλη την Ελλάδα, έχει προκαλέσει πονοκέφαλο στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ενώ παράλληλα έχει συσσωρεύσει θυμό στην εκπαιδευτική κοινότητα ή οποία θεωρεί ότι έχει μετατραπεί σε πειραματόζωο.

Μέσα σε αυτό το κλίμα και καθώς οι αβεβαιότητες πληθαίνουν εξαιτίας της επιμονής του υπουργείου Παιδείας να μην πάρει κανένα πραγματικό  μέτρο προστασίας εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων (αραίωση τμημάτων, εμβολιασμός προσωπικού σχολικών μονάδων  κατά προτεραιότητα, κλπ) παρά μόνο τα λεγόμενα self test της ατομικής ευθύνης, οι επιτελείς του υπουργείου ανακοίνωσαν τις αποφάσεις τους που σχετίζονται τόσο με τη λειτουργία των δυο βαθμίδων της εκπαίδευσης (Δημοτικά, Γυμνάσια – Λύκεια) και τα παρεπόμενά τους (διάρκεια του διδακτικού έτους, προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις) όσο και με τις ημερομηνίες έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Ωστόσο προβληματισμός υπάρχει τόσο στον αριθμό και την κατανομή των εισακτέων στα Πανεπιστήμια όσο και στις επιδράσεις της «νεοσύστατης» Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), ζητήματα στα οποία υπάρχουν πιέσεις και διασταυρώνονται αλληλοσυγκρουόμενες απόψεις.

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ  ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Όπως είναι γνωστό με τροπολογία που κατέθεσε  η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, προς ψήφιση, στη Βουλή, μετατίθεται για τις 15  Μαΐου (σ.σ. αντί 15 Απριλίου όπως προβλέπει ο ισχύον νόμος) η ημερομηνία ανακοίνωσης του αριθμού εισακτέων.

Με την ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων    θα γίνει εμμέσως γνωστό  εκτός από τον αριθμό και την κατανομή των θέσεων εισακτέων και ποια τμήματα δεν θα συμπεριληφθούν-λόγω κατάργησης ή συγχώνευσης με άλλα συγγενή τμήματα-στο νέο Μηχανογραφικό Δελτίο που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι.

Οι πληροφορίες για τα θέματα αυτά είναι ότι υπάρχει μεγάλη διχογνωμία και γι αυτό υπάρχει και καθυστέρηση των σχετικών ανακοινώσεων.

Η διχογνωμία αφορά και την κατανομή του αριθμού εισακτέων και την κατάργηση-συγχώνευση τμημάτων.

Όσον αφορά στον αριθμό εισακτέων η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει καταλήξει να μην υπάρχει ορατή διαφορά σε σχέση με πέρσι. Υπάρχουν διαφορετικές γνώμες όσον αφορά στην οριζόντια  μείωση των θέσεων εισακτέων των κεντρικών Πανεπιστημίων  και στην αντίστοιχη αύξηση των περιφερειακών αλλά στο θέμα αυτό η απόφαση της υπουργού Παιδείας είναι οριστική.

Ωστόσο εκεί που αυξάνει ολοένα και περισσότερο η πίεση στο υπουργικό επιτελείο είναι στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ). Το συνδικαλιστικό τμήμα των καθηγητών του κυβερνώντος κόμματος, πολιτευτές και βουλευτές της ΝΔ αλλά και τμήμα του στενού πυρήνα αυτών που αποφασίζουν φαίνεται να πείθεται όλο και περισσότερο από την άποψη ότι η ΕΒΕ για φέτος, με τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στον πληθυσμό των μαθητών της Γ Λυκείου, μπορεί να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα, ενώ ήδη έχει δημιουργήσει μεγάλη δυσαρέσκεια και θυμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Νίκη Κεραμέως επιμένει να μην υπάρξει καμιά υποχώρηση στο θέμα αυτό καθώς αν συνδυαστεί με την «κρυφή» υποχώρηση της μη εφαρμογής για φέτος της Τράπεζας Θεμάτων (αφού δεν θα γίνουν προαγωγικές) θα εκληφθεί σαν υποχώρηση και ήττα της κυβερνητικής πολιτικής στην εκπαίδευση. Ωστόσο ενώ αυτή η άποψη κυριαρχεί είναι σίγουρο ότι όλα θα ξαναειδωθούν μέσα στο πλαίσιο της πανδημίας και των αποτελεσμάτων της το πρώτο 15νθήμερο του Μάη.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το