Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή την πορεία των εμβολιασμών κατά της Covid-19, βρισκόμαστε μπροστά σε μια εξελισσόμενη επιχείρηση αποπροσανατολισμού και κατατρομοκράτησης του πληθυσμού – εμβολιασμένων και μη, οπαδών του εμβολιασμού αλλά και αρνητών του. Οι προτάσεις που διατυπώνονται για λήψη μέτρων κατά των μη εμβολιασμένων αγγίζουν -και συχνά ξεπερνούν- τα όρια του κοινωνικού ρατσισμού.

Ποιο είναι όμως το πραγματικό πρόβλημα των εμβολιασμών; Σύμφωνα με τους επιστήμονες, για να επανέλθει η χώρα στην κανονικότητα της προ Covid εποχής θα πρέπει να εμβολιαστεί το 60% με 70% των πολιτών έτσι ώστε να επιτευχθεί η ανοσία στην κοινότητα. Υπάρχει άραγε τόσο μεγάλο ποσοστό αρνητών του εμβολιασμού ώστε να απειλείται ο στόχος αυτός; Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.

Πρόσφατη έρευνα της Metron Analysis που δημοσιοποίησε η «διαΝΕΟσις» δείχνει πως το ποσοστό αυτών που δηλώνουν πως σίγουρα δεν θα εμβολιαστούν έχει συρρικνωθεί στο 6,2%. Κατά συνέπεια η επίτευξη του στόχου της ανοσίας στην κοινότητα μέσω των εμβολιασμών δεν απειλείται στο ελάχιστο από τους αρνητές. Εντούτοις απειλείται.

Οι ισχυρές δυτικές χώρες -κυρίως για λόγους ανταγωνισμού και ελέγχου των φαρμακευτικών αγορών- έχουν αποκλείσει επί της ουσίας τα εμβόλια από τη Ρωσία, την Κίνα κ.λπ. Αρα έχουν αποκλείσει τη δυνατότητα γρηγορότερου εμβολιασμού του πληθυσμού. Οι πολυεθνικές των εμβολίων, για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, αξιοποιούν τις ευκαιρίες για να δυσφημήσουν το εμβόλιο των ανταγωνιστών τους κι έτσι υπονομεύουν την πρόθεση των πολιτών να εμβολιαστούν. Ετσι αυξάνουν το ποσοστό των σκεπτικιστών και καθυστερούν τα προγράμματα εμβολιασμών (βλέπε υπόθεση AstraZeneca).

Ταυτόχρονα με τη μη απελευθέρωση των πατεντών και με την αδυναμία τους να καλύψουν τις εμβολιαστικές ανάγκες αφήνουν ανεμβολίαστο μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού και ανοιχτό τον κίνδυνο να προκύψει κάποια μετάλλαξη του ιού, που ενδεχομένως θα τινάξει στον αέρα ό,τι έχει γίνει μέχρι σήμερα στον πλανήτη για την επίτευξη της ανοσίας στην κοινότητα. Αυτός είναι ο πραγματικός κίνδυνος και κανένας άλλος.

Πηγή: Γιώργος Πετρόπουλος – efsyn.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το