Ποιος βλέπει την “αναβάθμιση” των ΤΕΙ όταν τα πράγματα αντί να καλυτερεύουν γίνονται πολύ χειρότερα; Oυσιαστικά τα προβλήματα ξεκίνησαν από νωρίς αφού με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής συνεπάγονται συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων (από 42 τμήματα πλέον υπάρχουν 26!).

Ακόμα:
1) Επιλογή πτυχίου (πτυχίο ΤΕΙ ή πτυχίο πανεπιστημίου). Δηλαδή φοιτητές πολλών ταχυτήτων! Διάσπαση πτυχίου και χτύπημα στα επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία δεν έχουν οριστεί ακόμα για το καθεστώς επί ΠΔΑ.
2) 2/3 του έκτακτου προσωπικού απολύονται και οι όποιες κενές θέσεις υπάρχουν θα καλυφθούν από πανεπιστημιακούς υποτρόφους (δηλ. προπτυχιακοί η μεταπτυχιακοί φοιτητές που θα δουλεύουν στο ίδρυμα χωρίς να πληρώνονται), άρα μείωση του διδακτικού προσωπικού και μέσω της μη ανανέωσης των συμβάσεων.
3) Υπεράριθμα τμήματα τόσο σε εργαστήρια όσο και σε θεωρίες. Η κατάσταση, ιδιαίτερα μετά και τις συγχωνεύσεις, είναι τραγική. Δεκάδες φοιτητές στοιβάζονται σε αίθουσες και εργαστήρια, πολλοί μένουν εκτός και ο κατάλογος δεν έχει τέλος…
4) Μείωση των εισακτέων.
5) Ίδρυση των 2ετών προγραμμάτων σπουδών που θα δημιουργούν «φθηνούς» εργαζόμενους με στοιχειώδη κατάρτιση, χωρίς κανένα επαγγελματικό δικαίωμα και όπου στα ΚΕΕ (Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης) προβλέπονται για κάθε απόφοιτο 960 ώρες πρακτικής σε κάποιους από τους ενδιαφερόμενους τοπικούς φορείς, δηλαδή απλήρωτη εργασία. Η χρηματοδότηση των προγραμμάτων θα προέρχεται από τον προϋπολογισμό του ιδρύματος, χρηματοδοτήσεις ΕΣΠΑ, χορηγίες ιδιωτών κ.ά., ενώ το εκπαιδευτικό προσωπικό για τα ΚΕΕ θα προέρχεται και αυτό από το ΠΔΑ.

Και υπάρχουν και άλλα θέματα όπως οι ελλείψεις στις υποδομές σε αίθουσες και εργαστήρια που λειτουργούν με παλιό τεχνολογικό υλικό. Ας μην ξεχνάμε βέβαια ότι δεν υπάρχουν φοιτητικές εστίες.
Ο μόνος δρόμος για τους φοιτητές των ΤΕΙ είναι να συσπειρωθούμε στους συλλόγους μας και να αγωνιστούμε για να ανατραπεί η πολιτική υποβάθμισης των σχολών και των πτυχίων μας!

Ιάσονας Π

Το άρθρο είναι δημοσιευμένο στο περιοδικό Πορεία που μόλις κυκλοφόρησε.

Πηγή: poreia.net

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το