Ο ετήσιος πληθωρισμός για τον Ιούλιο στην ευρωζώνη αυξήθηκε κατά 8,9%, σημειώνοντας νέο ρεκόρ, σύμφωνα με τη Eurostat

Ο επίμονα υψηλός πληθωρισμός σε όλη την Ευρώπη έχει πυροδοτήσει κύματα απεργιών αυτό το καλοκαίρι και οι βιομηχανικές ενέργειες θα μπορούσαν να ασκήσουν πρόσθετη πίεση στην αλυσίδα εφοδιασμού που έχουν ήδη διαταράξει τα ακραία καιρικά φαινόμενα.

«Υπάρχει κάποια ανησυχία για απεργίες σε βασικές υποδομές μεταφορών που επηρεάζουν τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού», δήλωσε η Sarah Schiffling, ανώτερη λέκτορας στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας στο Πανεπιστήμιο John Moores του Λίβερπουλ.

Πάνω από 1.900 μέλη της ένωσης Unite ξεκίνησαν οκταήμερη απεργία την Κυριακή στο Felixstowe, το μεγαλύτερο και πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της χώρας, λόγω διαφωνίας για τις αμοιβές. Η απεργία θα μπορούσε να διαταράξει το εμπόριο αξίας άνω των 800 εκατομμυρίων δολαρίων, με τα είδη ένδυσης και ηλεκτρονικά εξαρτήματα μεταξύ των εμπορευμάτων που επηρεάζονται, σύμφωνα με την εταιρεία μοντελοποίησης κινδύνου Russell Group.

“Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια απεργία στο Felixstowe ξυπνά μνήμες από τις μεγάλες ουρές πλοίων έξω από τα λιμάνια μέσω τμημάτων της πανδημίας COVID-19. Έρχεται επίσης σε μια κρίσιμη στιγμή, καθώς πολλές αλυσίδες εφοδιασμού προετοιμάζονται τώρα για τη σημαντική περίοδο εκπτώσεων των Χριστουγέννων. ” είπε η Σίφλινγκ.

Αυτό το καλοκαίρι, όταν οι τιμές καταναλωτή εκτοξεύτηκαν, απεργίες πραγματοποιήθηκαν και σε χώρες όπως η Γερμανία. Χιλιάδες εργαζόμενοι στα λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας της χώρας οργάνωσαν μια απεργία στα μέσα Ιουλίου λόγω αμοιβής, η οποία θεωρήθηκε ευρέως ότι είχε αντίκτυπο στην αλυσίδα εφοδιασμού.

«Οι περισσότερες απεργίες αντιμετωπίζουν μακροχρόνιες ανησυχίες», εξήγησε η Σίφλινγκ, σημειώνοντας ότι οι χαμηλές αμοιβές, για παράδειγμα για δικηγόρους στο Ηνωμένο Βασίλειο που σχεδιάζουν απεργιακές κινητοποιήσεις από τις αρχές Σεπτεμβρίου, είναι ένα ζήτημα εδώ και χρόνια. Ενώ πολλές απεργίες καθυστέρησαν ή διακόπηκαν λόγω της πανδημίας COVID-19, τώρα επανεμφανίζονται.

“Όπου οι χαμηλές αμοιβές ήταν μια ανησυχία, ο πληθωρισμός το κάνει πιο επείγον. Δεδομένης της έλλειψης εργαζομένων, πολλά συνδικάτα έχουν επίσης ισχυρή διαπραγματευτική θέση τώρα για καλύτερες συνθήκες εργασίας για τα μέλη τους”, είπε η Σίφλινγκ.

Από τις αρχές του τρέχοντος έτους, ο ρυθμός πληθωρισμού στην ευρωζώνη συνέχισε να αυξάνεται. Σύμφωνα με τη Eurostat, τη στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), ο ετήσιος πληθωρισμός για τον Ιούλιο στην ευρωζώνη αυξήθηκε κατά 8,9%, σημειώνοντας νέο ρεκόρ.

Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του Ηνωμένου Βασιλείου αυξήθηκε κατά 10,1% τους 12 μήνες έως τον Ιούλιο, από 9,4% τον Ιούνιο, καθώς η αύξηση των τιμών των τροφίμων συνέβαλε στη μεγαλύτερη ανοδική συμβολή στη μεταβολή μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου. Οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας είναι μέρος αυτού που ωθεί τον πληθωρισμό, επειδή είχαν ως αποτέλεσμα υψηλότερες τιμές ενέργειας στις παγκόσμιες αγορές.

“Πολλές ευρωπαϊκές χώρες έπαιρναν πολλή ενέργεια από τη Ρωσία. Χώρες όπως η Γερμανία απέτυχαν να διαφοροποιήσουν το ενεργειακό τους χαρτοφυλάκιο νωρίτερα και τώρα προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές λύσεις, ενώ αντιμετωπίζουν και τις συνέπειες της πανδημίας”, είπε η Schiffling.

Για τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, η Ρωσία δεν ήταν σημαντικός εμπορικός εταίρος εκτός του ενεργειακού τομέα. Η αύξηση των τιμών που σχετίζεται με την πανδημία ήταν ένας άλλος λόγος για τον τρέχοντα ρυθμό πληθωρισμού. Οι τιμές για πολλά αγαθά έχουν αυξηθεί ως απάντηση στην πανδημία και τις επακόλουθες επιπτώσεις της, καθώς οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού έχουν δυσκολευτεί, είτε επειδή η παραγωγή επηρεάστηκε, για παράδειγμα από το κλείδωμα των εγκαταστάσεων παραγωγής, είτε επειδή διαταράχθηκαν οι μεταφορικές συνδέσεις, για παράδειγμα λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στα λιμάνια.

Ένας τρίτος σημαντικός παράγοντας για τον πληθωρισμό είναι οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών, επεσήμανε η Schiffling. «Λιγότεροι άνθρωποι από πριν από την πανδημία αναζητούν εργασία και ο ανταγωνισμός για εργαζομένους είναι υψηλός, τόσο πολλές εταιρείες προσφέρουν υψηλότερους μισθούς για να προσελκύσουν εργαζομένους, αυξάνοντας έτσι το κόστος τους. Έτσι, οι τιμές για τις υπηρεσίες, όχι μόνο για τα αγαθά, είναι επίσης σε άνοδο. “

Μιλώντας για την εφοδιαστική αλυσίδα, η Schiffling είπε ότι το δυσμενές κλίμα είναι επί του παρόντος μια μεγαλύτερη ανησυχία πέρα ​​από τις απεργίες. Η ξηρασία σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης επηρεάζει τη γεωργική παραγωγή σε μια εποχή που οι εξαγωγές από τον βασικό παραγωγό γεωργικών προϊόντων Ουκρανία εξακολουθούν να είναι αυστηρά περιορισμένες.

“Τα χαμηλά επίπεδα νερού επηρεάζουν επίσης ζωτικής σημασίας ενεργειακές υποδομές, όπως πυρηνικούς σταθμούς και υδροηλεκτρική ενέργεια. Εάν πρέπει να υπάρξουν διακοπές ρεύματος για τη βιομηχανία, η παραγωγή θα επηρεαστεί σοβαρά”, πρόσθεσε η Schiffling.

Οι μεταφορές επηρεάζονται επίσης από την ξηρασία με βασικούς ποταμούς όπως ο Ρήνος στη Γερμανία να έχουν εξαιρετικά χαμηλές στάθμες νερού και τα πλοία μπορούν να μεταφέρουν λιγότερο φορτίο ή δεν μπορούν να πλεύσουν καθόλου, πράγμα που σημαίνει ότι τα εμπορεύματα πρέπει να προωθούνται οδικώς ή σιδηροδρομικώς, τα οποία μεταφέρουν πολύ μικρότερο όγκο και είναι λιγότερο φιλικές προς το κλίμα, είπε.

“Αυτό ασκεί επίσης πρόσθετη πίεση στις υποδομές μεταφορών. Για παράδειγμα, η γερμανική εταιρεία σιδηροδρόμων έχει προειδοποιήσει ότι τα επιβατικά τρένα μπορεί να πρέπει να περιμένουν για να αφήσουν τα τρένα με άνθρακα να περάσουν”, είπε η Schiffling.

πηγή: .telesurenglish.net

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το