Ένα από τα πεδία της σύγχρονης ζωής, το οποίο παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για την κονωνικο-πολιτική του ανάλυση είναι αυτό των social media, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δηλαδή για να μιλήσουμε και στη γλώσσα μας.

Διαδικτυακές πλατφόρμες που δίνουν τη δυνατότητα στους ανθρώπους να έρθουν σε επαφή μέσω ψηφιακών λογαριασμών, δίνοντάς τους βήμα που υπό άλλες συνθήκες δε θα μπορούσαν να έχουν, χωρίς βέβαια να μπορούν σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσουν την άμεση, αυθεντική, ανθρώπινη επαφή και επικοινωνία.

Τα social media μπορούν να αξιοποιηθούν τόσο σαν εργαλείο στα χέρια των ανθρώπων, όσο και σαν παγίδα, ανάλογα πάντα με το ποιος βρίσκεται πίσω από το πληκτρολόγιο.

Αυτό μάλιστα το στοιχείο τους είναι που δεν μπόρεσε να ελέγξει η επικοινωνιακή ομάδα του Κ. Μητσοτάκη και της Ν.Δ., με αποτέλεσμα να πέσουν στην ίδια τους την παγίδα προσφέροντάς μας κωμικοτραγικές εικόνες, όπως άλλωστε και σε όλα τα υπόλοιπα πεδία της κυβερνητικής τους διαχείρισης.

Καθώς τα social media δεν είναι συστημικά ΜΜΕ και δεν υπάγονται στις λίστες Πέτσα, η Ν.Δ. απέτυχε παταγωδώς στη διαχείρισή τους, καθώς η επικοινωνιακή αποθέωση του Κυριάκου Μητσοτάκη δε βρήκε πρόσφορο έδαφος ώστε να ριζώσει και να αναπτυχθεί. Και πώς θα μπορούσε εξάλλου, αφού στα social media δεν παίρνουν βήμα μόνο τα φιλοκυβερνητικά παπαγαλάκια, αλλά οποιοσδήποτε έχει πρόσβαση σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή (ή κινητό) και στο διαδίκτυο, κάτι που είναι πλέον εφικτό για την πλειοψηφία του ελληνικού λαού.

Η προσπάθεια της Ν.Δ. για τη διαχείρισή τους ή καλύτερα τη διαμόρφωσή τους, και κατά συνέπεια τη διαμόρφωση της κοινής γνώμης μέσω αυτών, είναι μεγάλη (ίσως είναι και η μόνη μεγάλη προσπάθεια που κάνει η Ν.Δ. σε κάτι, πέρα από τη διάλυση του κράτους πρόνοιας), καθώς επιστρατεύουν θετικά σχόλια (likes) και ανταποκρίσεις στα «ανεβάσματα» του πρωθυπουργού -επί πληρωμή φυσικά- από κάθε γωνιά του πλανήτη. Ποιος θα το περίμενε ότι η κυβερνητική διαχείριση του Κυριάκου Μητσοτάκη δε θα έβρισκε απήχηση στον ελληνικό χώρο, αλλά στην Ουαγκαντούγκου. Ίσως οι πρωτοποριακοί κάτοικοι της Μπουργκίνα – Φάσο να βλέπουν κάτι στη διακυβέρνηση της Ν.Δ. στο δρόμο προς το φιλελευθερισμό που τα ελληνικά οπισθοδρομικά μάτια αδυνατούν, καθώς οι ελληνικές ανταποκρίσεις στα social media του πρωθυπουργού παρουσιάζουν μια τελείως διαφορετική εικόνα από αυτήν της απήχησης και της αποδοχής.

Σε μια πρόσφατη πανευρωπαϊκή έρευνα που πραγματοποιήθηκε και αφορούσε στις θετικές και αρνητικές αντιδράσεις στα πέντε τελευταία «ανεβάσματα» (των ημερών εκείνων) κάθε αρχηγού της κυβέρνησης στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατέκτησε την πρωτιά σε αποδοκιμασίες, μια πρωτιά που κέρδισε επάξια με το σπαθί του και του ταιριάζει γάντι. Τρεις χώρες μόνο δε συμπεριλήφθησαν (Γερμανία, Πορτογαλία, Σλοβακία), για διαφορετικούς λόγους η κάθε μία.

Το πιο εντυπωσιακό ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα αυτή, κρύβεται στους αριθμούς των συμμετεχόντων. Σε σύνολο 506.000 αντιδράσεων στα συνολικά 120 «ποσταρίσματα», οι 220.000 αντιδράσεις καταμετρήθηκαν στα «ανεβάσματα» του Κ. Μητσοτάκη. Δηλαδή ο Κυριάκος Μητσοτάκης είδε μόνος του 220.000 αντιδράσεις, την ίδια στιγμή που όλοι οι υπόλοιποι κυβερνώντες της Ε.Ε. είδαν συνολικά 286.000, κι αυτό για πέντε μόνο «ανεβάσματα». Ένα νούμερο που φανερώνει τη γενικευμένη και συσσωρευμένη δυσαρέσκεια του ελληνικού λαού προς την κυβερνητική διαχείριση, τη θέληση των Ελλήνων να εκφραστούν, να ακουστούν με όποιο τρόπο μπορούν, αλλά και την απόγνωσή τους απέναντι στα κυβερνητικά επικοινωνιακά τεχνάσματα μέσω των καλοταϊσμένων ΜΜΕ. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο ότι η επικοινωνιακή ομάδα του Κ. Μητσοτάκη απενεργοποίησε τα σχόλια από το κανάλι του Youtube του πρωθυπουργού, μετά τον καταιγισμό από τα δεκάδες χιλιάδες αρνητικά σχόλια που λάμβανε σε όλους τους λογαριασμούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον τελευταίο καιρό,

όπως με το ανεκδιήγητο διχαστικό διάγγελμα που έκανε μετά τα επεισόδια στη Ν. Σμύρνη, το οποίο είχε φτάσει τα 60.000 dislikes (αποδοκιμασίες).

Τυχαίο δεν είναι ούτε το γεγονός ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός χαρακτηρίζει τα social media ως επικίνδυνα και προτρέπει τους πολίτες να μην ενημερώνονται από αυτά, καθώς αυτά δεν μπορεί να τα χρυσοπληρώσει ώστε να εξωραΐζουν την εικόνα των τραγικών πολιτικών του χειρισμών, αλλά και του ίδιου.

Η κατάσταση του ελληνικού λαού αλλά και της χώρας είναι οριακή και αυτό δεν μπορεί να κουκουλωθεί με τίποτα και πουθενά. Η αγανάκτηση των Ελλήνων πολιτών είναι έκδηλη παντού και τα social media αποτελούν μία ακόμα έκφρασή της. Η δυσφορία και η εναντίωση των Ελλήνων πολιτών στην κυβερνητική διαχείριση αυξάνεται διαρκώς και πλέον ξεχειλίζει σε όλα τα πεδία της καθημερινότητας μας, από τις οθόνες των ηλεκτρονικών υπολογιστών μας μέχρι τους δρόμους των πόλεων μας.

Μήπως στο Μέγαρο Μαξίμου να αρχίσουν να σκέφτονται σοβαρά τη μεταφορά της Έδρας από την Πειραιώς στην Ουαγκαντούγκου;;;

Νικήτας Μ.

Πηγή: Περιοδικό Πορεία

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το