«Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην οριστικοποίηση των τμημάτων τόσο νωρίς, τη στιγμή που εκατοντάδες μαθητές δεν έχουν γραφτεί ακόμα», σημειώνουν οι Β΄ ΕΛΜΕ, Γ΄ ΕΛΜΕ και Ζ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας αναφορικά με τα ολιγομελή τμήματα σε ΓΕΛ – ΕΠΑΛ στην Α΄ Αθήνας Σε σχετική ανακοίνωση, υπογραμμίζουν: «Απαιτούμε οι μαθητές να έχουν το δικαίωμα εγγραφής σε όποιο από τα τμήματα, που έχουν προταθεί από τα σχολεία, επιθυμούν, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Επιπλέον, απαιτούμε η οριστικοποίηση των τμημάτων να γίνει με την έναρξη των μαθημάτων».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:


Την Τρίτη 20/07/2021, με απόφαση των σωματείων μας, εκπρόσωποι των Β΄ ΕΛΜΕ, Γ΄ ΕΛΜΕ και Ζ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας πραγματοποιήσαμε συνάντηση-συζήτηση με τον προϊστάμενο της ΔΔΕ Α΄ Αθήνας Λ. Μάντζο, προκειμένου να συζητήσουμε, για άλλη μία φορά, τα σοβαρά προβλήματα που έχουν προκύψει στα ΓΕ.Λ. και στα ΕΠΑ.Λ. των ΕΛΜΕ της Α’ Αθήνας με τα τμήματα που έχουν χαρακτηριστεί ως «ολιγομελή».

Συγκεκριμένα:

1. Θέσαμε για μια ακόμη φορά το σοβαρό ζήτημα που έχει προκύψει λόγω της μη ολοκλήρωσης των εγγραφών από πολλούς μαθητές των σχολείων, με αποτέλεσμα τα αριθμητικά δεδομένα των τμημάτων να μην είναι τα πραγματικά και να χαρακτηρίζονται ως «ολιγομελή». Βάση του ισχύοντος νόμου οι μαθητές έχουν πλέον δικαίωμα να επιλέξουν μόνο τα λειτουργούντα τμήματα. Επισημάναμε ότι πολλοί γονείς ανήλικων μαθητών δεν είναι εξοικειωμένοι με την ηλεκτρονική διαδικασία εγγραφών ή δε διαθέτουν τον ανάλογο τεχνολογικό εξοπλισμό, με αποτέλεσμα πολλές εγγραφές να μην πραγματοποιούνται εντός των προθεσμιών. Απαιτήσαμε να υπάρξει για όλα τα τμήματα των ΓΕ.Λ. και των ΕΠΑ.Λ δεύτερη φάση εγγραφών χωρίς καμία εξαίρεση, έτσι ώστε οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα επιλογής αυτών που επιθυμούν. Επιπλέον, η επικαιροποίηση των εγγραφών να γίνει με την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο και να δοθεί επαρκής προθεσμία για την ολοκλήρωση της διαδικασίας χωρίς προβλήματα. Η απάντηση του προϊσταμένου ήταν ότι οφείλει να τηρήσει το νόμο, η Δ.Δ.Ε. είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει σε τοποθετήσεις βάσει της υπάρχουσας εικόνας και μετά βλέπουμε!!! Τονίσαμε ότι αν δεν ληφθούν υπ’ όψιν οι προτάσεις μας, τα αποτελέσματα θα είναι καταστροφικά κυρίως για τα ΕΠΑΛ, αλλά και για τα ΓΕΛ.


2. Στη συνέχεια του θέσαμε το ερώτημα εάν ο αριθμός του δυναμικού των τμημάτων θα παραμείνει στους 27 μαθητές, λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας. Η απάντηση που πήραμε ήταν απόλυτη, «δεν κάνω πίσω από το 27, τα παράπονά σας στην Υπουργό». Όπως ήταν φυσικό του υπενθυμίσαμε τη βασική θέση του κλάδου ότι με 27 μαθητές στην τάξη δυσχεραίνεται ούτως ή άλλως, σε μεγάλο βαθμό, η εκπαιδευτική διαδικασία, πόσο μάλλον τώρα σε συνθήκες πανδημίας!

3. Ρωτήσαμε τον προϊστάμενο τι θα γίνει με τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. όταν αριθμητικά οι εγγραφές είναι περισσότερες από τη σχετική πρόβλεψη που έχουν κάνει τα σχολεία. Η απάντησή του ήταν «υπάρχουν πολλά ΕΠΑ.Λ. να πάνε, έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει γεωγραφική δέσμευση». Όταν “κλείνουν” τομείς και ειδικότητες είναι πολύ δύσκολο να επανέλθουν. Κατ’ αυτόν τον τρόπο αναγκάζονται αρκετοί μαθητές να μετακινούνται από την μία άκρη του Λεκανοπεδίου στην άλλη, για να βρουν τον τομέα ή την ειδικότητα που τους ενδιαφέρει!

4. Τέλος, του θέσαμε το ζήτημα των «ολιγομελών» τμημάτων στους προσανατολισμούς των ΓΕ.Λ. και η απάντησή του ήταν «εφόσον υπάρχει συστεγαζόμενο Λύκειο, θα πάνε στο συστεγαζόμενο, διαφορετικά μπορούν να πάνε σε ένα όμορο Λύκειο»!!

Κλείνοντας θέλουμε να επισημάνουμε ότι στις 26/07/21 ανακοινώθηκε από την Π.Δ.Ε. Αττικής η οριστικοποίηση τμημάτων ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2021-2022. Διαπιστώσαμε μεγάλες αποκλίσεις (κομμένα τμήματα) από τις προτάσεις-προβλέψεις των συλλόγων διδασκόντων. Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην οριστικοποίηση των τμημάτων τόσο νωρίς, τη στιγμή που εκατοντάδες μαθητές δεν έχουν γραφτεί ακόμα. Απαιτούμε οι μαθητές να έχουν το δικαίωμα εγγραφής σε όποιο από τα τμήματα, που έχουν προταθεί από τα σχολεία, επιθυμούν, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Επιπλέον, απαιτούμε η οριστικοποίηση των τμημάτων να γίνει με την έναρξη των μαθημάτων.

Συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε τους συλλογικούς αγώνες για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των συνδικαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Για την υπεράσπιση του Δημόσιου σχολείου χωρίς αποκλεισμούς.

Τα σωματεία της Α΄ Αθήνας

Β΄ ΕΛΜΕ, Γ΄ ΕΛΜΕ, Ζ΄ ΕΛΜΕ

                                     

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Ε.Λ.Μ.Ε. Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ 

Απαιτούμε να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα.

Καμία συγχώνευση τμημάτων. Όχι τμήμα με 25,26,27,28… και 30 μαθητές.

Καμία υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών- εκπαιδευτικών.

Οι αποφάσεις της ΔΔΕ Φωκίδας για το σχηματισμό τμημάτων γενικής παιδείας και την έγκριση τμημάτων προσανατολισμού δεν εκφράζουν σε καμία περίπτωση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών της Φωκίδας. Εκφράζουν μόνο τις επιδιώξεις της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας για συρρίκνωση και διάλυση της Δημόσιας εκπαίδευσης.

Ποια τμήματα «κόβονται» στη ΔΔΕ Φωκίδας

Α. Γενικής Παιδείας

Γυμνάσιο Άμφισσας,    Γ’ τάξη,  κόπηκε 1 τμήμα και εγκρίθηκαν 2 τμήματα με 29-28 μαθητές, αντί για 3 τμήματα όπως τις προηγούμενες χρονιές

Γυμνάσιο Ιτέας ,    Α’ τάξη, κόπηκε 1 τμήμα και εγκρίθηκαν 3 τμήματα  με 29-29-28,  αντί για 4

ΓΕΛ Ιτέας, Α’ τάξη εγκρίθηκε 1 τμήμα αντί 2

ΓΕΛ Ευπαλίου, Α’ τάξη εγκρίθηκε 1 τμήμα αντί 2

ΕΠΑΛ Άμφισσας, Α’ τάξη, κόπηκε 1 τμήμα και εγκρίθηκε 1 τμήμα  με 28, αντί 2 τμήματα

Β. Τμήματα  Ομάδων Προσανατολισμού (ΟΠ) στα Λύκεια χαρακτηρισμένα ως «ολιγομελή»:

ΕΠΑΛ Άμφισσας,

Γ’ τάξη, αρνητική εισήγηση για τη λειτουργία  2  ειδικοτήτων, Ηλεκτ. Υπολογιστών και Ψυκτικών, από την Δ/ντρια ΔΔΕ Φωκίδας. Το ΕΠΑΛ Άμφισσας είναι το μοναδικό στη Φωκίδα.

Εσπερινό Άμφισσας

Γ’ τάξη, αρνητική εισήγηση από τη Δ/ντρια ΔΔΕ για την ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Β’ τάξη, αρνητική εισήγηση από τη Δ/ντρια ΔΔΕ για την ΟΠ Θετικών Σπουδών. Το Εσπερινό Άμφισσας είναι το μοναδικό στη Φωκίδα.

Λύκειο Γαλαξιδίου, Γ’ τάξη, Ανθρωπιστικών Σπουδών και Β’ τάξη, Ανθρωπιστικών Σπουδών

ΛΤ Δεσφίνας, Γ’ τάξη,  Οικονομικών Σπουδών

ΛΤ Ερατεινής, Β’ τάξη, Ανθρωπιστικών Σπουδών

κόπηκαν επίσης με αρνητική εισήγηση ή υποχρεώθηκαν οι μαθητές να αλλάξουν κατεύθυνση/ΟΠ.

Επίσης,   31 «ολιγομελή» τμήματα κατευθύνσεων Λυκείων της Φωκίδας παραμένουν στον αέρα, δεν έχει οριστικοποιηθεί η λειτουργία τους καθώς για αυτά θα δοθεί έγκριση  από την Περιφερειακή Δ/νση Στερεάς και το Υπουργείο.

Στα παραπάνω να προσθέσουμε και τη λειτουργία  πολυπληθών τμημάτων όπως:

Γ. Γραβιάς , Α’ τάξη 26 μαθητές

Γ. Άμφισσας, Α ‘ τάξη, 2 τμήματα των 27 μαθητών

Γ. Ιτέας, Β’ τάξη,    2 τμήματα των 27 & 26 μαθητών  και  Γ’ τάξη, 2 τμήματα των 27 μαθητών

Γ. Ευπαλίου, Β’ τάξη 27 μαθητές.

Κατά τα άλλα το Υπουργείο, μέσα στο κατακαλόκαιρο, με κλειστά σχολεία και τους εκπαιδευτικούς  σε  άδεια, ζητά εσπευσμένα από τις ΔΔΕ και  αυτές με τη σειρά τους από τα δοτά ΠΥΣΔΕ να βγάλουν τα λειτουργικά κενά!!! Όταν αυτή η διαδικασία  γίνεται με το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβριο, με την ολοκλήρωση των εγγραφών- μετεγγραφών των μαθητών, την οριστικοποίηση των τμημάτων, των αποσπάσεων και των αδειών των εκπαιδευτικών και μετά την συνεδρίαση των Συλλόγων Διδασκόντων για την ανάθεση των μαθημάτων. Καλούμε τους Διευθυντές των σχολείων να μην προχωρήσουν στην αποστολή λειτουργικών κενών και πλεονασμάτων.

         Το Υπουργείο Παιδείας εμμένει στη θέση «η εκπαίδευση είναι κόστος» άρα λιγότερα τμήματα, λιγότερα σχολεία, λιγότεροι εκπαιδευτικοί.  Όχι μόνο δεν ικανοποιεί κανένα από τα αιτήματα του κλάδου (20 μαθητές/τμήμα, 15/ομάδες προσανατολισμού, 10/εργαστήρια και στις συνθήκες της πανδημίας το πολύ μέχρι 15 μαθητές/τμήμα) αλλά προχωρά στη μείωση των τμημάτων και στην αύξηση του αριθμού μαθητών σε αυτά. Με  26,27,28,29… μαθητές στην τάξη δυσχεραίνεται ούτως ή άλλως, σε πολύ μεγάλο βαθμό η εκπαιδευτική διαδικασία, πόσο μάλλον τώρα σε συνθήκες της συνεχιζόμενης πανδημίας! 

Όταν “κλείνουν” τομείς και ειδικότητες, Ομάδες Προσανατολισμού, τμήματα είναι πολύ δύσκολο να επανέλθουν και το επόμενο βήμα είναι η συγχώνευση και το κλείσιμο σχολικών μονάδων!

   
Η ΕΛΜΕ Φωκίδας 

Καλεί το Υπουργείο Παιδείας, την Διεύθυνση Εκπαίδευσης Φωκίδας, τα μέλη του δοτού ΠΥΣΔΕ Φωκίδας , να μην προχωρήσουν σε κανένα λειτουργικό υποβιβασμό σχολείου, σε καμιά συγχώνευση τμημάτων, κλείσιμο ολιγομελών, κατάργηση  ειδικοτήτων !

Καλούμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους Συλλόγους Γονέων, συλλογικά να ακυρώσουμε στην πράξη κάθε απόπειρα που οδηγεί στην υποβάθμιση της μόρφωσης των παιδιών μας αλλά και της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων μας.

Εμείς λέμε ΔΕΝ περισσεύει κανείς!!! Όχι στο κλείσιμο των σχολείων!

Δικαιούμαστε και απαιτούμε δημόσια και δωρεάν μόρφωση για όλους τους μαθητές, στον τόπο διαμονής τους και με βάση τις επιλογές τους. Μόνιμη και αξιοπρεπή δουλεία για όλους τους εκπαιδευτικούς.

  • Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για κάθε μαθητή, για το δικαίωμα του εκπαιδευτικού να ασκεί το λειτούργημά του με  αξιοπρέπεια, με ασφάλεια και χωρίς ανατροπές στην εργασία του.
  • Να λειτουργήσουν χωρίς περιορισμούς όλα τα ολιγομελή τμήματα επιλογής, ομάδων προσανατολισμού και κατευθύνσεων στα ΓΕΛ και τα τμήματα γενικής παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ  και να μείνουν ανοιχτά και το Σεπτέμβριο δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε μαθητή να επιλέγει αυτό που επιθυμεί στον τόπο όπου ζει. 
  • Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών. Να μην περικοπεί κανένα ολιγομελές τμήμα. 20 μαθητές/τμήμα, 15/ομάδες προσανατολισμού, 10/εργαστήρια.
  • Μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων το Σεπτέμβριο, με τμήματα μέχρι 15 το πολύ μαθητές, με μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, με επαρκή αριθμό αιθουσών, με διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών.

                         Η Πρόεδρος                                                     Η  Γ. Γραμματέας

                   ΓΕΩΡΓΟΥΛΑ ΕΥΑ                                                         ΠΟΛΥΖΩΗ ΝΙΚΗ

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το