Η κυβέρνηση Μακρόν θα έχει τις επόμενες μέρες διαδοχικές συναντήσεις με εκπροσώπους συνδικάτων, προκειμένου να μπορέσει να αποκλιμακώσει την ένταση που έχει δημιουργηθεί στους εργαζόμενους, λόγω της αντιλαϊκής ατζέντας που προωθεί. Συνεχίζονται για 34η ημέρα οι κινητοποιήσεις στη Γαλλία σε αντίδραση για την μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος. Την ίδια στιγμή συνεχίζονται για 34η ημέρα οι κινητοποιήσεις στη Γαλλία σε αντίδραση για την μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος. Η απεργία των εργαζομένων στα τρένα έχει ξεπεράσει τις ιστορικές σε διάρκεια, απεργίες τους, το Μάη του 1968 και την ιστορική απεργία του 1986-87 που είχε κρατήσει 28 ημέρες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του France24, μέσα στις επόμενες μέρες η κυβέρνηση Μακρόν θα καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με εκπροσώπους συνδικάτων, προκειμένου να διαπραγματευτούν σχετικά με τις απαιτήσεις που τους έχουν κατεβάσει στους δρόμους τις τελευταίες εβδομάδες, ενώ σήμερα αρχίζει απεργία και στα διυλιστήρια της χώρας.

Η κίνηση αυτή της γαλλικής κυβέρνησης αποτελεί νίκη για τους διαδηλωτές, καθώς στις αρχές Δεκεμβρίου ο πρωθυπουργός της χώρας, Εντουάρντ Φιλίπ, είχε υποστηρίξει πως η κυβέρνηση δεν θα έμπαινε σε διαδικασία διαπραγματεύσεων με τους διαδηλωτές.

Ο Φιλίπ δήλωσε στον ραδιοσταθμό RTL ότι η κυβέρνηση είναι πρόθυμη να κάνει άνοιγμα προς την πλευρά των συνδικάτων, θέτοντας όμως στο τραπέζι τους δικούς της όρους και τονίζοντας πως «μπορούμε να συζητήσουμε και να κάνουμε συμβιβασμούς, πάντα όμως μέσα σε ένα πλαίσιο που δεν ξεπερνά τη λογική».

Υποδέχθηκε θετικά την πρόταση του CFDT, του μεγαλύτερου συνδικάτου της χώρας,  και «πατάει» πάνω στα όσα προωθεί η κυβέρνηση Μακρόν, το οποίο τάχθηκε την Κυριακή υπέρ της διοργάνωσης ξεχωριστά από το νομοσχέδιο που προετοιμάζεται για το συνταξιοδοτικό μιας «διάσκεψης χρηματοδότησης» του συστήματος αυτού.

«Θα κάνω προτάσεις στις συνδικαλιστικές οργανώσεις που θα μας επιτρέψουν ίσως να δώσουμε ένα περιεχόμενο, ένα χρονοδιάγραμμα, μια εντολή σε αυτήν την διάσκεψη χρηματοδότησης, και επομένως να προχωρήσουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μακρόν.

Βασικό σημείο διαφωνίας στην μεταρρύθμιση αυτή είναι ότι ορίζει ως ηλικία πλήρους συνταξιοδότησης τα 64 έτη βάσει ενός συστήματος μπόνους-εκπτώσεων, μολονότι διατηρεί τη νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης στα 62 χρόνια, στοχεύοντας να παραταθεί η διάρκεια κατά την οποία οι εργαζόμενοι συμβάλλουν με τις εισφορές στα ταμεία ώστε να ισοσκελιστεί ο προϋπολογισμός του συστήματος συνταξιοδότησης.

Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών η απεργία των εργαζόμενων στα τρένα, ξεπέρασε τις ιστορικές σε διάρκεια, απεργίες τους, το Μάη του 1968 και την ιστορική απεργία του 1986-87 που είχε κρατήσει 28 ημέρες. Οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους αντιδρούν στις εις βάρος τους αλλαγές στο συνταξιοδοτικό που σχεδιάζει η κυβέρνηση. Ο Μακρόν, είχε εμφανιστεί ανυποχώρητος στο πρωτοχρονιάτικο μήνυμά του, για να εισπράξει άμεσα την απάντηση μέσω ανακοίνωσης νέας απεργίας από τα σωματεία.

Σήμερα το συνδικάτο CGT ανακοίνωσε στο ιστολόγιό του ότι οι εργαζόμενοι στα διυλιστήρια Port Jerome και Fos, της Exxon, αποφάσισαν να κατέβουν σε απεργία, ενώ λίγο νωρίτερα ο Εντουάρ Φιλίπ είχε δηλώσει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος να αντιμετωπίσει έλλειψη καυσίμων η χώρα, παρά το απεργιακό κύμα κατά των κυβερνητικών σχεδίων για το συνταξιοδοτικό. Την ίδια ώρα και ο υπουργός Ενέργειας δήλωσε σήμερα ότι ο εφοδιασμός των πρατηρίων καυσίμων συνεχίζεται κανονικά.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το