Κλείνουν για 14 μέρες τα χειμερινά σινεμά στην Αττική με το φεστιβάλ να λαμβάνει χώρα σε θερινούς κινηματογράφους.

Με γρήγορες κινήσεις και ψυχραιμία αντέδρασαν οι «Νύχτες Πρεμιέρας», δηλαδή το 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, που έπεσε πάνω στα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας και, λίγο πριν από την πρεμιέρα του της Τετάρτης, έχασε ξαφνικά τις μισές του αίθουσες. Τις κλειστές «Ιντεάλ», «Δαναός 1» και «Οπερα 1», οι οποίες δεν ήταν απλώς πιο βολικές για καλές συνθήκες προβολής, αλλά και τα αγαπημένα χρόνια τώρα στέκια του φεστιβάλ.

Πάει και το Μέγαρο Μουσικής, που θα φιλοξενούσε, όπως πάντα, την επίσημη πρεμιέρα του. Του έμεναν οι τέσσερις θερινές αίθουσες «Λαΐς», «Ριβιέρα», «Τριανόν» και «Στέλλα», που σοφά ποιούντες οι έμπειροι άνθρωποι του φεστιβάλ είχαν επιστρατεύσει. Ομως, το κενό που δημιουργήθηκε έπρεπε να καλυφθεί, το πρόγραμμα να εξυπηρετηθεί και η διοργάνωση να γίνει.

Ετσι, αμέσως-αμέσως προστέθηκαν τρία ακόμα καλά, γνωστά και μεγάλα θερινά σινεμά, η «Αίγλη» στο Ζάππειο, η «Ανεσις» στους Αμπελόκηπους και η «Αθηναία» στο Κολωνάκι. Με μια έννοια, η πανδημία άπλωσε ακόμα περισσότερο το δημοφιλές φεστιβάλ σε κάθε άκρη της Αθήνας. Το νέο ημερολογιακό πρόγραμμα προβολών είχε μια κάποια δουλειά να οργανωθεί, αλλά βρίσκεται από σήμερα στο σάιτ aiff.gr και μπορεί να τυπωθεί σε pdf.

Οσο για την πρεμιέρα, κι αυτή ήδη είναι πανέτοιμη. Θα γίνει ταυτόχρονα σε δύο θερινά, στην πανέμορφη και σικ «Αίγλη» και στη σινεφίλ και αντεργκράουντ «Ριβιέρα». Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Λουκάς Κατσίκας θα κηρύξει την έναρξη στην «Αίγλη», αλλά το event θα μεταδίδεται απευθείας σε live streaming και στη «Ριβιέρα». Και, φυσικά, η περίφημη ταινία έναρξης, το Χρυσό Λιοντάρι της Βενετίας «Nomadland» της Κλόι Ζάο θα παιχτεί στη συνέχεια και στα δύο σινεμά.

Και μιας και ο Covid-19, ειδικά στην Αττική, δεν είναι παίξε-γέλασε και κάθε διοργάνωση που συγκεντρώνει πολύ κόσμο έχει μεγάλη ευθύνη, οι «Νύχτες Πρεμιέρας» έχουν πάρει όλα τα μέτρα: από σημάνσεις, αποστάσεις, αραιά καθίσματα, μάσκες, αντισηπτικά, μάσκες παντού και προσέλευση στις προβολές σαράντα πέντε λεπτά νωρίτερα, μέχρι αυστηρή επίβλεψη της τήρησής τους. Αφισέτες με τις οδηγίες θα βρίσκονται παντού, ακόμα και ειδικό βιντεάκι θα αναρτηθεί στο σάιτ του φεστιβάλ και τα σόσιαλ μίντια. Λογικό, όλο αυτό. Γιατί η πιο ισχυρή εικόνα από τις «Νύχτες Πρεμιέρας» όλα αυτά τα χρόνια ήταν τα πλήθη, οι ουρές και ο συνωστισμός έξω από τις αίθουσες.

Την εποχή που η Αθήνα, στριμωγμένη από τον Covid-19, χάνει από σήμερα και για δύο εβδομάδες όλες τις κλειστές κινηματογραφικές αίθουσες, ενώ ο καιρός ψιλοψυχραίνει, στη Θεσσαλονίκη, αντίθετα, που κατάφερε και κάπως έλεγξε τα πολλά κρούσματα, τα πράγματα είναι καλύτερα. Το εμβληματικό «Ολύμπιον» στην πλατεία Αριστοτέλους, όχι μόνο έδρα του Φεστιβάλ αλλά και δύο αίθουσες με σινεφίλ πρόγραμμα στη διάρκεια του χειμώνα, ξανάνοιξε την περασμένη Πέμπτη. Με μεγάλη προσοχή και αυστηρά μέτρα η προσέλευση ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Περίμεναν 20-30 άτομα την ημέρα (στην Αθήνα, κεντρικές κλειστές αίθουσες δεν είχαν πάνω από δέκα θεατές) και είδαν τα νούμερα να είναι απολύτως ικανοποιητικά και αυξανόμενα: 80, 55 (είχε πορεία την Παρασκευή) και 115 το Σάββατο. Με μία προβολή μόνο την ημέρα. Στο «Ολύμπιον», στις 8 μ.μ., η «Pari» του Σιαμάκ Ετεμάντι, που βρίσκεται στον τρίτο μήνα συνεχούς παρουσίας της στις αίθουσες. Και, στις 9 μ.μ., στον «Παύλο Ζάννα», το νέο ντοκιμαντέρ της Αγγελικής Αντωνίου, «Οι Αγνωστοι Αθηναίοι». Aποστειρωμένες, μαθαίνουμε, είναι οι συνθήκες. Ο κόσμος νιώθει εμπιστοσύνη και ξεθαρρεύει. Την επόμενη εβδομάδα, μάλιστα, θα προστεθεί μια ακόμα προβολή σε κάθε αίθουσα.

πηγή: efsyn

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το