Την ώρα που η πανδημία και οι περιορισμοί που επιβάλλονται για την αποτροπή διάδοσης του κορονοϊού καθιστά αναγκαία την τηλεκπαίδευση, τα δύο τρίτα των παιδιών σχολικής ηλικίας δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ στο σπίτι τους, σύμφωνα με τον ΟΗΕ. Το γεγονός αναδεικνύει τις ανισότητες και τους κινδύνους που κρύβουν για το μέλλον των παιδιών αυτών.

Στην κοινή έκθεση της Unicef και της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (UIT), συνολικά 1,3 εκατ. παιδιά ηλικίας 3 έως 17 ετών δεν έχουν σύνδεση και στην ηλικία των 15 έως 24 ετών, όπου συμπεριλαμβάνονται και φοιτητές, το ποσοστό αυτό φτάνει το 60%.

Όπως σημειώνει η επικεφαλής της Unicef, Ενριέτα Φόρε, το γεγονός καθ’ αυτό, δηλαδή ότι «τόσα παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι τους δεν αποτελεί ένα ψηφιακό χάσμα, αλλά χάος».

Το να μην μπορούν να συνδεθούν στο διαδίκτυο στερεί από τους νέους αυτούς τα μέσα «για να ανταγωνίζονται στη σύγχρονη οικονομία. Τους απομονώνει από τον κόσμο» εξηγεί και προσθέτει: «Για να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους: η έλλειψη πρόσβασης στο ίντερνετ στερεί από τις επόμενες γενιές το μέλλον τους».

Η κατάσταση αυτή είναι ιδιαίτερα σοβαρή αυτή την περίοδο που η πανδημία της covid-19 έχει αναγκάσει πολλές χώρες να κλείσουν τα σχολεία και να μεταφέρουν τα μαθήματα στο διαδίκτυο.

Η έκθεση υπογραμμίζει ότι πριν από την πανδημία, το ψηφιακό χάσμα συνέβαλλε στην αύξηση των ανισοτήτων, με τα παιδιά που δεν είχαν ίντερνετ να δυσκολεύονται να καλύψουν το κενό και σύμφωνα με τον ΟΗΕ, στις χώρες με χαμηλό εισόδημα ένα παιδί στα 20 σε σχολική ηλικία έχει πρόσβαση στο ίντερνετ από το σπίτι του, έναντι 9 στα 10 στις πλούσιες χώρες.

Οι χώρες που βρίσκονται στη χειρότερη θέση είναι αυτές της υποσαχάριας Αφρικής και της νότιας Ασίας, όπου μόλις το 10% των παιδιών έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι τους.

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το