Μπορεί κάποια σχολεία να ανοίγουν και Σάββατα; Η εμπειρία λέει μπορεί εάν πρόκειται να καλύψουν ανάγκες φωτογράφισης του Πρωθυπουργού.

Αυτό καταγγέλλουν ανάμεσα σε άλλα οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ικαρίας-Φούρνων οι οποίοι κάνουν λόγο για «φιέστες» και «επικοινωνιακά τρικ», αναφερόμενοι στην επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη το Σάββατο στην Ικαρία  και στο δημοτικό σχολείο της περιοχής, το οποίο αν και ήταν κλειστό άνοιξε για τις ανάγκες της …φωτογράφισης.

Ακόμη, οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί των νησιών σημειώνουν ότι «Είναι υποκριτικό το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού για τους μαθητές, ενώ η κυβέρνησή του προχωράει σε σειρά αντιεκπαιδευτικών μέτρων, που οδηγούν ακόμα και σε κλείσιμο τμημάτων. Ένα από αυτά είναι και η αξιολόγηση, που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη υποβάθμιση των σχολείων. Η έκθεση Πισσαρίδη άλλωστε, που ασκεί επίδραση στο έργο της, δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών καθώς αναφέρει ότι το κόστος ανά ώρα επαφής δασκάλου/καθηγητή και μαθητή στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλό» αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί στη σχετική ανακοίνωση, καταγγέλλοντας «την υποκρισία τους και διαμηνύουμε ότι μαζικά και ενωτικά θα αποτρέψουμε τα σχέδια τους»

Σκληρή απάντηση των εκπαιδευτικών των Κυκλάδων στη Βουλευτή της ΝΔ

Παράλληλα οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί των Κυκλαδίτικων νησιών σε απάντησή τους στη βουλευτή της  ΝΔ Κατερίνα Μονογυιού που πρότεινε να μονιμοποιηθεί το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης στα μικρά νησιά σημειώνουν την έκπληξη και την αγανάκτησή τους που μια βουλεύτρια των Κυκλάδων, υποστηρίζει ότι στην τόσο ευαίσθητη νησιωτική περιοχή των Κυκλάδων, θα μπορούσαν οι οθόνες των υπολογιστών και των κινητών τηλεφώνων να αντικαταστήσουν τη φυσική παρουσία των εκπαιδευτικών.

Με σκληρή γλώσσα οι εκπαιδευτικοί παρατηρούν στη βουλευτή της ΝΔ ότι «αντί για τηλεκπαίδευση αυτό που θα έπρεπε να ζητάτε για τα μικρά νησιά είναι ίδρυση νέων σχολείων, κτίρια και σχολικές εγκαταστάσεις, νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές για τα παιδιά, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό,  αλλά και παροχή σημαντικών οικονομικών κινήτρων για τους ακρίτες των νησιών που έχουν μπουχτίσει μόνο λόγια τόσα χρόνια! Αντί αυτού εσείς προτείνετε τα νησιά αυτά και οι κάτοικοί τους να παραμείνουν στην απομόνωση, στην εξαίρεση και στον αποκλεισμό από το πραγματικό αγαθό της μόρφωσης και της παιδείας».

Σε μια περιοχή όμως, όπως τα μικρά Κυκλαδονήσια, όπου οι σχολικές υποδομές είναι ακόμα περισσότερο αναγκαίες λόγω της απομόνωσης των κατοίκων, των περιορισμένων δρομολογίων, της δυσκολίας μετακίνησης, των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών και γενικότερα των ιδιαίτερα σκληρών και δύσκολων συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι κάτοικοι και τα παιδιά, οι σχολικές υποδομές και οι εκπαιδευτικοί είναι ακόμα περισσότερο αναγκαίοι για τη μόρφωση, την υγιή ψυχική, συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και των μαθητών, αλλά και για την ισόρροπη κοινωνική και πολιτική ζωή όλης της τοπικής κοινωνίας.

Οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί με ανακοίνωση των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των νησιών των Κυκλάδων επισημαίνουν το αυτονόητο: Πρώτον, ότι ο εκπαιδευτικός είναι αναντικατάστατος και ότι καμία οθόνη δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία του στο σχολείο, τη ζωντανή σχολική ζωή, το μάθημα, την πραγματική επαφή μαθητή και δασκάλου, την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πράξης, την ανάγκη των μαθητών να μάθουν, να επικοινωνήσουν, να αισθανθούν, να αλληλεπιδράσουν.

Δεύτερον ότι η τηλεκπαίδευση ξεκίνησε ως ένα φιάσκο και συνεχίζεται ως ένα φιάσκο, εις βάρος των μαθητών μας, των οικογενειών τους και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ένα μεγάλο μέρος των μαθητών είναι επίσημα εκτός τηλεκπαίδευσης (έλλειψη μέσων και διαδικτύου) η πλειοψηφία των μαθητών συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση μέσω κινητών τηλεφώνων, τα προβλήματα σύνδεσης, ήχου επικοινωνίας είναι αδιάλειπτα.  Εξάλλου όλες οι μελέτες και οι έρευνες που δημοσιεύτηκαν σχετικά με την τηλεκπαίδευση και τις συνέπειές της στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς το αποδεικνύουν περίτρανα. Ενδεικτικά η τελευταία πανελλαδική έρευνα σχετικά με τις επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στους μαθητές στα δημόσια σχολεία, αναφέρει ότι το 71,5% των μαθητών καταβάλλεται από άγχος, το 63% από ψυχική εξάντληση, το 45% από θλίψη, κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης. Ενώ το 73% των μαθητών δήλωσε ότι έχει εμπεδώσει λίγο ή καθόλου την ύλη. Η διάσπαση προσοχής των μαθητών αναγνωρίστηκε επίσης σε ποσοστό άνω του 80% !

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το