Στο Λούβρο, στην έκθεση: «Αθήνα-Παρίσι. Η γέννηση της σύγχρονης Ελλάδας»

Οταν ο νεόκοπος πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης περιέγραφε στον Observer την -άκυρη- πρόταση που θα απηύθυνε στον Μπόρις Τζόνσον, ζητώντας να μας δανείσει τα Γλυπτά του Παρθενώνα για συγκεκριμένη περίοδο, ήταν Σεπτέμβριος του 2019. Πριν από τη συνέντευξη στη βρετανική εφημερίδα, κατά το ταξίδι του στο Παρίσι (Αύγουστος 2019) είχε διατυπώσει αντίστοιχη πρόταση στον Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος την αποδέχτηκε! «Θα μας δανείσουν τη μετόπη από τη νότια όψη του Παρθενώνα μαζί με μοναδικά εκθέματα από το Λούβρο και θα διοργανωθεί έκθεση στην Αθήνα» πανηγύριζαν το Μαξίμου και τα γνωστά σάιτ που τρελαίνονται για τέτοιες κυβερνητικές επιτυχίες. Χρονικός ορίζοντας ήταν το 2021 και οι εορτασμοί για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης.

Μέχρι σήμερα μετόπη δεν ήρθε, έκθεση δεν έγινε στην Αθήνα. Διοργανώθηκε όμως στο Λούβρο, «Αθήνα-Παρίσι. Η γέννηση της σύγχρονης Ελλάδας» ονομάζεται, με σημαντικά έργα που ταξίδεψαν από τα ελληνικά μουσεία. Πριν από την υπογραφή της «μεγάλης αμυντικής συμφωνίας», ανάμεσα στις φρεγάτες και τα Rafale, ανακατεύτηκε λίγη σύγχρονη τέχνη μαζί με αρχαιολατρία. Τι είπε ο Μακρόν στα εγκαίνια; Ότι όπως η Ελλάδα γιορτάζει τα 200 χρόνια από την ανεξαρτησία της, έτσι και η Γαλλία γιορτάζει τα 200 χρόνια «από το 1821 που η Αφροδίτη της Μήλου μπήκε στις συλλογές του Λούβρου».

Τι ντροπή για τους Έλληνες που δεν έβγαλαν κιχ. Τι υποκρισία για τον Γάλλο να επικαλείται ένα κλεμμένο άγαλμα και να ονειρεύεται εορτασμούς. Εις μνήμην τίνος; Της αρπαγής με την απειλή όπλων; Γιατί με βία απέσπασαν οι Γάλλοι την Αφροδίτη το 1820 κάτω από τα ταραγμένα βλέμματα των Ελλήνων. Το φόρτωσαν σε πολεμικό πλοίο οι Γάλλοι. Ο πρωθυπουργός αντιλήφθηκε την προσβολή του Μακρόν; Ο υφυπουργός Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης; Ο Κώστας Μπακογιάννης; Μάλλον όχι, το «πατριωτικό καθήκον» τους εξαντλήθηκε στα εξοπλιστικά.

πηγή: efsyn.gr

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το