Προωθείται νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή με στόχο να έχει ψηφιστεί έως τις αρχές του Γενάρη  που αφορά στην ιδιωτικοποίηση άλλων 10 μεγάλων λιμανιών της χώρας, της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Ελευσίνας, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου, της Καβάλας, της Κέρκυρας, του Λαυρίου, της Πάτρας και της Ραφήνας.

Η ιδιωτικοποίηση θα γίνει με τη μέθοδο των υποπαραχωρήσεων. Όπως δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης: «Οι υποπαραχωρήσεις σημαίνουν πως οι επιμέρους δραστηριότητες και αρμοδιότητες, στη βάση των όσων θα προβλέπει η νομοθεσία, θα μπορούν να εκχωρούνται στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης σύμβασης ακόμη και σε ιδιώτες, αλλά με τους κανόνες της νομιμότητας(!), της διαφάνειας και πάντοτε με την παρουσία των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών».

Η ιδιωτικοποίησή τους κρίνεται απαραίτητη προϋπόθεση, διότι όπως ανέφερε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, ‘Αρης Ξενόφος,  στο επενδυτικό σεμινάριο που διοργάνωσε το Enterprise Greece, ενόψει της επίσκεψης επιχειρηματικής αποστολής της Ρωσικής Ένωσης Βιομηχάνων στην Αθήνα, «η Ελλάδα αλλάζει και μετεξελίσσεται σε έναν φιλικότερο για τα ξένα κεφάλαια προορισμό». Παρουσίασε το ξεπούλημα της χώρας ως «αξιοποίηση» των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου και στάθηκε ιδιαίτερα  στα λιμάνια που αποτελούν προτεραιότητα για το Ταμείο. Έδωσε το περίγραμμα των προτεραιοτήτων του Ταμείου για το 2019 αναφορικά με τα περιουσιακά στοιχεία προς «αξιοποίηση», όπως τα περιφερειακά λιμάνια, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθήνας, εμβληματικά ακίνητα και μαρίνες και είπε πως «πρώτα στο ραντάρ το δικό μας και των επενδυτών είναι τα λιμάνια στους άξονες της Εγνατίας Οδού: ανατολικά με τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας και δυτικά με Ηγουμενίτσα- Κέρκυρα. Έως το τέλος του έτους σχεδιάζουμε να εκκινήσουμε τους αντίστοιχους διαγωνισμούς. Ένα από τα πιο εμβληματικά asset μας είναι το 30% του μετοχικού κεφαλαίου του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Εκτιμούμε ότι η διαγωνιστική διαδικασία θα μπορούσε να εκκινήσει στις αρχές του 2019, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης που έχουμε σε εξέλιξη».

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης για το οποίο με κάθε ευκαιρία δηλώνουν το ενδιαφέρον τους οι ΗΠΑ και στο οποίο ήταν αφιερωμένο και το συνέδριο που διοργανώθηκε από την ΓΑΙΟΣΕ, σε συνεργασία με τον δήμο Αλεξανδρούπολης, τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Μιλώντας στο συνέδριο αυτό η υφυπουργός Μακεδονίας – Θράκης, Κ. Νοτοπούλου, αναφέρθηκε στη γεωστρατηγική σημασία που έχει για το κεφάλαιο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και σημείωσε ότι «κατέχει σημαντική θέση» στην «ενεργειακή πολιτική» της κυβέρνησης και στο «νέο περιβάλλον» που δημιουργείται με την «ολοκλήρωση σχεδόν του αγωγού TAP, την πρόσφατη έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατασκευής του IGB, την έναρξη συζητήσεων για την κατασκευή αγωγού που θα ενώνει την πόλη των Σκοπίων με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην προετοιμασία εκκίνησης του EastMed, ενός φιλόδοξου έργου με μεγάλη στρατηγική σημασία για την περιοχή».

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ, Θ. Σχίζας, κάνοντας ακόμα πιο ξεκάθαρο ότι τα σχέδια για «αναβάθμιση» της αστικής τάξης πηγαίνουν χέρι – χέρι με την όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, αναφέρθηκε στις δομές υποστήριξης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, όπως η διαμόρφωση εμπορευματικού, αλλά και ενεργειακού κέντρου, εκτιμώντας ότι «η Αλεξανδρούπολη έχει υψηλότερη γεωστρατηγική σημασία από άλλες περιοχές της Τουρκίας. Το σημαντικό είναι ότι βρίσκεται εκτός Βοσπόρου και Δαρδανελίων με ό,τι αυτό συνεπάγεται και αν ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική Εγνατία η ίδια η Αλεξανδρούπολη αποκτά μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τους γείτονες».

 

στο “εξώφυλλο”: ο αμερικανός πρέσβης, Πάιατ, στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

 

 

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το