Η κυβέρνηση αγνόησε επιδεικτικά τις εισηγήσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για την ασφάλεια στα ΜΜΜ, οι οδηγίες της οποίας είναι αναλυτικές όσο και σαφείς.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αγνόησε επιδεικτικά τις συνεχόμενες εισηγήσεις των επιστημόνων που θεωρούν εκ των ων ουκ άνευ την τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας και αφήνει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να περιφέρονται -μήνες τώρα και ειδικότερα στη φάση της εκθετικής αύξησης του ιού της πανδημίας που διανύουμε- πιο γεμάτα… πεθαίνεις (κυριολεκτικά).

Το αίτημα της κοινωνίας για περισσότερα δρομολόγια, που λοιδορήθηκε από την κυβέρνηση, δεν είναι τίποτα περισσότερο από τις εισηγήσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας. «Κανένα μέτρο δεν μετράει λιγότερο: τήρηση των αποστάσεων, σωστή χρήση μάσκας, υγιεινή των χεριών και του αναπνευστικού», επαναλαμβάνουν σε κάθε ευκαιρία τα μέλη του ανώτατου επιστημονικού οργάνου της χώρας για την επιτήρηση της πανδημίας.

Οι επιστήμονες όμως δεν έχουν μιλήσει μόνο. Εχουν αποτυπώσει καθαρά και ξάστερα τη θέση τους στις οδηγίες που συνέταξαν στη διάρκεια της πρώτης φάσης της επιδημίας στη χώρα μας, οι οποίες βρίσκονται σε κοινή θέα, αναρτημένες με ημερομηνία 30 Απριλίου στον ιστότοπο του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ). Οι οδηγίες για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ξεκαθαρίζουν στον πρόλογο ότι «οι κίνδυνοι από τον νέο κορονοϊό στα ΜΜΜ είναι δύο:

  1. Ο ιός μεταδίδεται κυρίως μέσω του αναπνευστικού με σταγονίδια που παράγονται κατά το φτέρνισμα, τον βήχα ή την ομιλία. Επίσης, μπορεί να μεταδοθεί μέσω επαφής με επιφάνειες επιμολυσμένες με αναπνευστικά σταγονίδια. Ο συνωστισμός πολλών επιβατών στα ΜΜΜ μπορεί να συντελέσει στη διασπορά του ιού.
  2. Οι εργαζόμενοι των ΜΜΜ έχουν αυξημένο κίνδυνο να μολυνθούν με τον νέο κορονοϊό».

Ειδικότερα για την τήρηση των αποστάσεων στα ΜΜΜ η Επιτρoπή συστήνει:

● Αποφυγή του συνωστισμού στα ΜΜΜ και στους χώρους αναμονής αυτών μέσω της χρησιμοποίησης πολλών αμαξών στους συρμούς και με συχνά δρομολόγια, ειδικά τις ώρες αιχμής (7-10 π.μ. και 2-5 μ.μ.).

● Ενθάρρυνση τις ώρες αιχμής της χρήσης των ΜΜΜ μόνο από τους εργαζομένους για προσέλευση και αποχώρηση από την εργασία τους.

● Ενθάρρυνση της τήρησης αποστάσεων μέσα στους χώρους αναμονής και μέσα στα ΜΜΜ και τη χρήση των καθισμάτων εναλλάξ μέσα σε βαγόνια, λεωφορεία, τρόλεϊ.

● Ενθάρρυνση της τήρησης των αποστάσεων μειώνοντας τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό επιβατών ανά βαγόνι, λεωφορείο, τρόλεϊ και διασφάλιση απόστασης μεταξύ των επιβατών τουλάχιστον ενός μέτρου.

● Προτίμηση της επιβίβασης του κοινού στα λεωφορεία από τη μεσαία πόρτα για την προστασία του οδηγού (αν αυτός δεν βρίσκεται σε καμπίνα απομονωμένη από τους επιβάτες) με στόχο τη διασφάλιση της τήρησης ασφαλούς απόστασης μεταξύ των επιβατών και του οδηγού.

Ντάνι Βέργου

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το