γράφει ο Γιώργος Κ. Καββαδίας

Λουκέτο  σε 40 Δημοτικά σχολεία και 73 Νηπιαγωγεία στην Κεντρική Μακεδονία, για το σχολικό έτος 2022-2023. Η απόφαση δημοσιεύεται στο υπ’ αριθμ. 11440 ΦΕΚ, με τίτλο, «Αναστολή λειτουργίας Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων Κεντρικής Μακεδονίας για το σχολικό έτος 2022-2023».

Το λουκέτο δεν είναι παρά αποτέλεσμα των σκληρών περικοπών που εφαρμόζουν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του σχολικού δικτύου που πολλαπλασιάζει τα εμπόδια για τους τη μόρφωση των μαθητών από τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές τη χώρας.

Δείτε τα σχολείαdimotika_anastoli_leitourgiasdimotika_anastoli_leitourgiasdimotika_anastoli_leitourgiasnipiagogeia_anastoli_leitourgiasnipiagogeia_anastoli_leitourgiasnipiagogeia_anastoli_leitourgiasnipiagogeia_anastoli_leitourgiasΔιαβάστε αναλυτικά το ΦΕΚ πατώντας ΕΔΩ

Συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων είναι ένα ακόμα κομμάτι στο παζλ των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών στο πλαίσιο της «Έκθεσης Πισσαρίδη» (η οποία ως γνωστόν προτείνει μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων) αφετέρου στο πλαίσιο των ανάλογων κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας με σκοπό την παραπέρα συμπίεση των δημόσιων δαπανών για την εκπαίδευση.  Στην ατζέντα της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας βρίσκεται η αντιμετώπιση των μεγάλων εκπαιδευτικών κενών. Να επισημάνουμε ότι την τρέχουσα σχολική χρονιά οι προσλήψεις των αναπληρωτών ξεπέρασαν τις 44.000.

Η «Έκθεση» Πισσαρίδη που υλοποιείται βήμα βήμα προωθεί συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και νέες διαδικασίες κατανομής της κρατικής χρηματοδότησης στις σχολικές μονάδες, ώστε να συνδεθούν με την επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων τα 13.000 σχολεία, οι περίπου 1,4 εκατ. μαθητές και οι περίπου 180 χιλιάδες μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί

Οι συγχωνεύσεις του 2011

Τότε, η Α. Διαμαντοπούλου είχε προχωρήσει σε συνενώσεις 1.933 σχολείων για τη δημιουργία 877 νέων σχολείων. Σε επίπεδο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, 1.523 σχολεία συνενώθηκαν σε 672 σχολεία και σε επίπεδο δευτεροβάθμιας 410 σχολικές μονάδες συνενώθηκαν σε 205 σχολεία. Οι αλλαγές είχαν ως αποτέλεσμα καθαρή μείωση των θέσεων εκπαιδευτικών κατά περίπου 2.000, 75% σε νηπιαγωγεία και δημοτικά και οι υπόλοιπες σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

πηγή: drepani.gr (argyrades.gr)

e-prologos.gr

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Μοιραστείτε το